HDG Pelletmaster

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

HDG Pelletmaster

Indlæg af MichaelK »

At der er nogen, der vil bo i, eller ser sig "nødsaget" til at opholde sig så meget i
fyrrummet, at det lige frem bliver til en del af dagligstuen, forstår jeg ikke.

Siger det noget om kvaliteten af deres anlæg? -Ja, det tror jeg :P

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pll
Stoker VI
Stoker VI
13
Indlæg: 227
Tilmeldt: 14 jan 2011 00:08
Mit fyr: KSM 275/13
Areal: 180
Brændsel: piller/korn
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Årligt forbrug: 6t
Geografisk sted: 4450 Jyderup
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

HDG Pelletmaster

Indlæg af pll »

Det kunne også sige noget om konen :)
Skovfogeden
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 28
Tilmeldt: 22 maj 2011 17:56

HDG Pelletmaster

Indlæg af Skovfogeden »

Hej igen,
Siden jeg sidst har skrevet i denne tråd, har jeg haft kontaktet Bent fra BVSmontage. Det gjorde jeg fordi jeg var blevet lidt interesseret iat høre mere om BIOlyt'en.
Bent talte meget positivt om dette produkt.
Men hvad mener I?
I behøver ikke kommentere på min "dovenskab", for jeg har nu altså bestemt mig for at vælge et fyr med selvrensning osv.....velvidende at det koster. Jeg er bare ikke HELT sikker på hvad det skal være endnu.
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

HDG Pelletmaster

Indlæg af MichaelK »

Da biolytten er stort set den samme som min BioWin, så kan jeg kun udtale mig positivt
om den. BioLytten har også lidt flere "features" i styringen, end bioWinnen. Desuden får
man en super service hos Bent. Alt i alt et køb jeg ikke ville betænke mig på 2 gange icon_cheesygrin.gif


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Blevet takket: 3 gange

HDG Pelletmaster

Indlæg af timkenneth »

Skovfogeden » 04 Mar 2012, 19:47 skrev:Hej igen,
Siden jeg sidst har skrevet i denne tråd, har jeg haft kontaktet Bent fra BVSmontage. Det gjorde jeg fordi jeg var blevet lidt interesseret iat høre mere om BIOlyt'en.
Bent talte meget positivt om dette produkt.
Men hvad mener I?
I behøver ikke kommentere på min "dovenskab", for jeg har nu altså bestemt mig for at vælge et fyr med selvrensning osv.....velvidende at det koster. Jeg er bare ikke HELT sikker på hvad det skal være endnu.
hehe. fair nok du vil have selvrens, og biolytten er jo et virkelig lækkert kraftværk. men du kunne besøge en af de veletablerede scotte/woody folk i dit nærområde og se vhad en rens+tømning rent faktisk går ud på og hvor lidt arbejde der er i det. kedelfladerne kan jo nærmest fejes af med en håndkost!
hvis du har en forestilling om du bliver sort som kul og det tager en formiddag tager du grueligt fejl.

held og lykke med dit valg af centralvarme.

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

HDG Pelletmaster

Indlæg af Skiveren »

timkenneth » 05 Mar 2012, 07:42 skrev: hehe. fair nok du vil have selvrens, og biolytten er jo et virkelig lækkert kraftværk. men du kunne besøge en af de veletablerede scotte/woody folk i dit nærområde og se vhad en rens+tømning rent faktisk går ud på og hvor lidt arbejde der er i det. kedelfladerne kan jo nærmest fejes af med en håndkost!
hvis du har en forestilling om du bliver sort som kul og det tager en formiddag tager du grueligt fejl.

held og lykke med dit valg af centralvarme.
Jeg forstår ikke rigtig hvorfor Skovfogeden ikke bare kan få lov til at vælge et anlæg med selvrens... Det er ligesom man bliver mødt med massiv modstand når man vælger noget udenfor "det normale", og tro mig jeg har selv været der.. :x
Til Skovfogeden, du skal vælge det anlæg du ønsker... Havde jeg haft de kroner at gøre med, da jeg skulle vælge, hvad jeg nok også startet med at se på dem i RR klassen... :P Men det havde jeg ikke.. Dog er det nu lykkes mig at finde et selvrensende anlæg i SAMME prisklasse som Scotte/Woddy.... :D Så Skovfogeden bare gå til den, og lad os få nogle flere erfaringer med anlæg hvor der er selvrens.. :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Blevet takket: 3 gange

HDG Pelletmaster

Indlæg af timkenneth »

han efterlyser sparring og erfaring, er det ikke hvad han får? når man opretter en tråd i et forum må man forvente indlæg som belyser trådens emne fra flere sider og bringer ny info på banen.

ellers ringer man jo blot til en montør som skamroser sit produkt og køber ved kasse 1
Skovfogeden
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 28
Tilmeldt: 22 maj 2011 17:56

HDG Pelletmaster

Indlæg af Skovfogeden »

Jeg tror egentlig at jeg har en ok fornemmelser af hvad en rengøring af et pillefyr består af...det er ikke slemt.
Men nu har jeg i mit 34'årige liv konstant fået varmen fra fastbrændsel...som skal mades indtil flere gange om dagen, rengøres en gang hver uge og sidst med ikke mindst skal der altid stå tørt kløvet brænde klar tæt på fyret. Hvis jeg i et svagt øjeblik skulle have glemt bare en af de opgaver kan husfreden godt være i fare ;-)

Nu har vi købt nyt hus, hvor der skal et nyt fyr ind, og så vil jeg sgu "slå til Søren".

Jeg er heller ikke hjemme hver dag, og så er det da dejligt at fruen ikke behøver at skulle pille ved fyret...den klarer selv det der pilleri.

Jeg har aftalt med Bent, at jeg kommer ud og ser en BIOlyt igang....på et tidspunkt.
Skovfogeden
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 28
Tilmeldt: 22 maj 2011 17:56

HDG Pelletmaster

Indlæg af Skovfogeden »

...alle kommentarer er selvfølgelig velkomne...både ris og ros.
Det er det het lærer noget af...og tak for det.
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

HDG Pelletmaster

Indlæg af Skiveren »

Ja okey... Det kan da være at jeg har misforstået noget :shock: ... Men synes bestemt at Skovfogeden skrev følgende:
I behøver ikke kommentere på min "dovenskab", for jeg har nu altså bestemt mig for at vælge et fyr med selvrensning osv.....velvidende at det koster. Jeg er bare ikke HELT sikker på hvad det skal være endnu.
Så er det vel fair nok, at lade ham søge sparring og erfaringer med selvrensende anlæg, dog vil jeg mene at det er fuldstændigt ligemeget med hvor mange penge han kan evt kan sparre ved at købe et anlæg uden selvrens... Skovfogeden vil jo netop gerne ha den komfort/egenskab med.. :great: og han er jo også villig at at betale for denne egenskab.
Men nu hvor vi er ved det, kan jeg da opfordre Skovfogeden til se lidt mere på Ekoheaten, så er vi jo i samme prisleje, som mange af dem der skal renses manual....

Til Skovfogeden, jeg synes at du skulle tag et kig på denne tråd (Hvis du har tid :D ), som jeg har oprettet på Ekoheat 1500
viewtopic.php?f=96&t=13363
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Besvar