For år tilbage havde vi en gammel slidt Nissan 240L som vi egentligt var glade for, kørte godt og selv om den ikke var for køn så var den mekanisk sund, og i orden, da den blev skadet startede taksator med at sige at sådan en gammel bil ville vi jo ikke få mange basseøre for hvis vi skulle sælge den.. og han bød os 8.000,- kr
Her til svarede jeg at det jo ikke var vores plan, men at vi havde holdt bilen i stand med dæk, bremser, olie osv, efter at den skulle have tjent os i mange år endnu. nu skulle vi så ud og finde en ny bil der kunne det samme, samme stand osv.
Hertil svarer taksator at vi sikkert kunne finde en gammel golf for 10-11.000,- i DBA og bød os 12.000,-
Men jeg havde aldeles ikke tænkt mig at købe en afdanket Golf af en hundehandler i Smørrum Nedre, og erindrede ham om at takseringspriserne er baseret på forhandlerpriser, idet jeg som køber af en erstatningsbil jo skal have en vis sikkerhed i mit køb.
Samtalen bølgede frem og tilbage i 45 min. til sidst endte vi med at få 22.000,- for vores gamle bil.
Sååe derfor ladvære med at tage deres første bud, og regn med at de pris eksempler de kommer med er fra Ærlige Hassans Brugtebiler.