Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 1 gang

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af PeterMA »

Oki, troede seriøst at de holdt længere.
Hvis jeg havde opsat et anlæg hvor sådan nogen dele skulle udskiftes så ofte ville jeg nok få et problem med mine kunder:(

Men når det er sagt, var min fejl selvforskyldt;) så den tælder ikke som en fejl på mit anlæg:)
Så totalt har jeg kørt uden.driftstop i 1år nu, med en 10kw woody:)
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

Brugeravatar
Birch-Nielsen
Stoker V
Stoker V
13
Indlæg: 161
Tilmeldt: 26 sep 2010 11:11
Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
Areal: 220m² i to plan
Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
Årligt forbrug: 3 tons.
Geografisk sted: Brande

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af Birch-Nielsen »

neist » 26 Feb 2012, 18:11 skrev:Nu refereres der til hvad jeg har skrevet i tråden om Stampemøllen, og der må jeg sige at jeg er ikke glad for hvis ikke de kan bringes til at køre i min Scotte af forskellige årsager og med German Pellets går det heller ikke for godt.
Men ser da frem til der kommer en ny 10Kw herd der forhåbentlig virker bedre, ellers har jeg overvejet at skifte brænderen til en 16Kw.

Ellers kan jeg kun sige godt om service fra NBE, som jeg også har skrevet tidligere.
Hej Neist

Jeg kender ikke pillerne fra Stampemøllen, men på et "konkurrerende" forum flyver der af og til nogle jokes brugerene imellem angående piller fra Stampemøllen - måske er disse piller uregelmæssige i struktur fra lot til lot? Hvad ved jeg - jeg har også en 10kW'er og døjer aldrig med askekager eller slagger. Jeg var een af de heldige til at prøve den nye "askekage-herd" NBE gratis (det siger vel også lidt om service-niveauet) sendte ud til deres kunder i sommeren/efteråret 2011, og det har kørt perfekt siden. Jeg har kun prøvet Barlinek og GP og har aldrig døjet med slagger eller kage. Har du kompressorrens? har du prøvet med et lille stop af en times varighed - eks. om natten? Det gør en forskel mht. ophobningen, da askekagen ved nedkølingen bliver mere porøs og derved nemmere blæses væk ved næste opstart :)

Mvh Folke
PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 1 gang

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af PeterMA »

levi » 26 Feb 2012, 18:34 skrev: Der bliver ikke røbet noget før NBE ønsker at fortælle hvilke ting de arbejder på - desværre :great:

Ihh :p

Men spændene med en ny herd, da jegbselv har lidt "kager" men ikke noget der betyder noget:)
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE
levi

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af levi »

PeterMA » 26 Feb 2012, 18:36 skrev:Oki, troede seriøst at de holdt længere.
Hvis jeg havde opsat et anlæg hvor sådan nogen dele skulle udskiftes så ofte ville jeg nok få et problem med mine kunder:(

Men når det er sagt, var min fejl selvforskyldt;) så den tælder ikke som en fejl på mit anlæg:)
Så totalt har jeg kørt uden.driftstop i 1år nu, med en 10kw woody:)
Det er jo en udsat sliddel, - men at sige den kun holder 1 år er absolut ikke altid tilfældet, - der er mange der kører meget længere med deres fotoceller, - de holder meget længere når fyret er ordentligt indstillet :great:

Der hvor det ofte går galt med fotocellen er hvis kunderne ikke får indstillet/renset fyret godt nok (Eller pga. tilbagebrand fordi man ikke har fået monteret en trækstabilisator), - så kan brænderen blive for varm, - og det kan fotocellen blive "skør" af, - personligt har jeg kørt med den samme fotocelle i snart 3 år, - eltænder har jeg skiftet 1 gang :great:
Brugeravatar
Birch-Nielsen
Stoker V
Stoker V
13
Indlæg: 161
Tilmeldt: 26 sep 2010 11:11
Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
Areal: 220m² i to plan
Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
Årligt forbrug: 3 tons.
Geografisk sted: Brande

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af Birch-Nielsen »

levi » 26 Feb 2012, 18:41 skrev: Det er jo en udsat sliddel, - men at sige den kun holder 1 år er absolut ikke altid tilfældet, - der er mange der kører meget længere med deres fotoceller, - de holder meget længere når fyret er ordentligt indstillet :great:

Der hvor det ofte går galt med fotocellen er hvis kunderne ikke får indstillet/renset fyret godt nok (Eller pga. tilbagebrand fordi man ikke har fået monteret en trækstabilisator), - så kan brænderen blive for varm, - og det kan fotocellen blive "skør" af, - personligt har jeg kørt med den samme fotocelle i snart 3 år, - eltænder har jeg skiftet 1 gang :great:
Har hverken skiftet eltænder, fotocelle eller noget som helst andet siden 24. november 2010 - for lige at indsparke på ovenstående :P

Mvh Folke

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 1 gang

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af PeterMA »

Du har ret.
har studeret flere grafer på nettet, og kan se at der er flere der har en skakt temp på over 50grader, min ligger typisk på en 40-42grader, så du har helt sikkert ret når du siger at det har noget at gøre med forkert indstilling på fyret.

Men har dog en ekstra fotocelle og eltænder til at ligge, hvis nu uheldet er ude.en.lørdag kl 17;)
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE
rappe
Stoker VIII
Stoker VIII
14
Indlæg: 309
Tilmeldt: 21 okt 2009 18:10
Mit fyr: woody 16kw v6.22 på luksus-kedel
Areal: 125
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Årligt forbrug: 5.5ton
Geografisk sted: ringsted

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af rappe »

min skakt temp har aldrig været over 40 og liger normalt på 32 grader
levi

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af levi »

rappe » 26 Feb 2012, 21:18 skrev:min skakt temp har aldrig været over 40 og liger normalt på 32 grader
Perfekt :great:
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af triumph »

på 6 år har jeg kun skiftet min fotocelle 1 gang. det var fordi der sad en stålkugepen fast i den interne snegl, så det brændte tilbage
PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 1 gang

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af PeterMA »

rappe » 26 Feb 2012, 21:18 skrev:min skakt temp har aldrig været over 40 og liger normalt på 32 grader
Blærerøv;)
Kan kun komme så langt ned hvis jeg skruer godt op for luften;)
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

Besvar