Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Inverter

Spørgsmål og diskussion vedr. solcelle invertere
Forumregler
Angiv venligst inverterens navn og type i overskriften!
solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

Inverter

Indlæg af solcelle » 06 feb 2012 17:44

ja nogen gange skulle man tro at du havde fået skud kvinlige homoner... :) :roll:

Man er når tingene skal verificeres iht producenten nødtil at læne sig op af de data som producenten oplyser... Er det fakta... Det er et datablad og det kan man forholde sig til, der er nogle min max værdier og ud fra dem kan man så regne nogle situationer....

Fakta-> Virklighed....
og i den her situation har vi over 400 fakta oplevelser der siger at de små inverter kun larmer når de bliver belastet fuldt ud kan den synge lidt men ellers er der 0 db... og har du et problem med denne udtagelse SKAL du komme med den helt rigtige DIF. af betydningen af FAKTA... for min forståelse og min brug af ordet fakta er når det kan refere til virkelige hendelser som jeg kan bevise og evt selv har oplevet...
FX En bil køre iht pruducenten xxxKm/l
Men når man så har købt den køre den ZZZ Km/l
Hvad er fakta???
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Inverter

Indlæg af BWJ » 06 feb 2012 18:57

solcelle » 06 Feb 2012, 17:44 skrev:ja nogen gange skulle man tro at du havde fået skud kvinlige homoner... :) :roll:

Man er når tingene skal verificeres iht producenten nødtil at læne sig op af de data som producenten oplyser... Er det fakta... Det er et datablad og det kan man forholde sig til, der er nogle min max værdier og ud fra dem kan man så regne nogle situationer....

Fakta-> Virklighed....
og i den her situation har vi over 400 fakta oplevelser der siger at de små inverter kun larmer når de bliver belastet fuldt ud kan den synge lidt men ellers er der 0 db... og har du et problem med denne udtagelse SKAL du komme med den helt rigtige DIF. af betydningen af FAKTA... for min forståelse og min brug af ordet fakta er når det kan refere til virkelige hendelser som jeg kan bevise og evt selv har oplevet...
FX En bil køre iht pruducenten xxxKm/l
Men når man så har købt den køre den ZZZ Km/l
Hvad er fakta???
Din sammenligning med en bil er da helt håbløs, den sammenligning kan du bruge på ydelsen af dine invertere, her er den mere relevant.
Men okay, du får ret hvis du kan bekræfte, at hvis hr.X køber et anlæg af dig med formodning om at inverteren er lydløs som du oplyser, ved 0-90% belastning, og det så viser sig at den har en irriterende summen som måles til 34 db, så bytter du den uden diskution.
Hvis svaret nu er nej, eller noget der ligner, mener jeg stadig at din rådgivning er useriøs på trods af 400 anlægsreferancer, - se det er FAKTA. :great:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

Inverter

Indlæg af solcelle » 06 feb 2012 19:01

Så længe vi holder os under 90% og den summer op til 34 db så vil jeg til en hvær tid gerne bytte jeg har jo ligesom alderede indikeret at den summer når vi kommer tæt på 100% hvilket maks sker 2-3 timer om dagen
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

kejser2001
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 27 jan 2008 01:16
Modtaget likes: 1 gang

Inverter

Indlæg af kejser2001 » 21 feb 2012 18:17

Jeg mangler en installationsmanual til Danfoss tlx 6kw. Er der nogen der kan være behjælpelige med et link til sådan en manual?

Pft.

Kristian

Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

Inverter

Indlæg af klinten » 21 feb 2012 18:24

Jeg ved ikke om linket virker, men inde på Danfoss hjemmeside findes der 6 pdf dokumenter på dansk til sådan en inverter.
http://www.danfoss.com/IPP/Templates/Pr ... ature=true
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html


hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Inverter

Indlæg af hudle » 25 feb 2012 19:26

Hej hej..

Vedr larm og kvalitet, så har jeg monteret mit anlæg for ca 12 dage siden og har produceret siden. Elektrikeren var noget imponeret over, at min inverter ikke larmede mere end den gjorde.

Den dag producerede den mellem 4,5 - 5,1 kwh pr time... Så der var gang i inverteren. Den larmer ikke mere end når computeren er tændt.

Jeg har en 6 kw Fronius inverter på.
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Inverter

Indlæg af pelle » 25 feb 2012 21:51

hudle » 25 Feb 2012, 19:26 skrev:Hej hej..

Vedr larm og kvalitet, så har jeg monteret mit anlæg for ca 12 dage siden og har produceret siden. Elektrikeren var noget imponeret over, at min inverter ikke larmede mere end den gjorde.

Den dag producerede den mellem 4,5 - 5,1 kwh pr time... Så der var gang i inverteren. Den larmer ikke mere end når computeren er tændt.

Jeg har en 6 kw Fronius inverter på.
Mine invertere larmer heller ikke mere end det du har beskrevet, hudle..Sådan en svag summen... Næsten ikke hørbart..
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Inverter

Indlæg af hudle » 25 feb 2012 22:40

Det er super.. Der er bare en lille fordel ved at have en 6 kw inverter.. Der bliver kun brugt den ene inverter, hvis der produceres under 3 kw... Så bliver den ikke slidt så meget. Hver gang den starter op, så måler den hvilken der har kørt flest timer og tager så den der er mindst belastet. Den slår så den anden til når produktionen er over 3 kw. det kan jeg se lidt som en ulempe ved at have 2 3 kw invertere..
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Inverter

Indlæg af BWJ » 25 feb 2012 23:03

hudle » 25 Feb 2012, 22:40 skrev:Det er super.. Der er bare en lille fordel ved at have en 6 kw inverter.. Der bliver kun brugt den ene inverter, hvis der produceres under 3 kw... Så bliver den ikke slidt så meget. Hver gang den starter op, så måler den hvilken der har kørt flest timer og tager så den der er mindst belastet. Den slår så den anden til når produktionen er over 3 kw. det kan jeg se lidt som en ulempe ved at have 2 3 kw invertere..
Nu snakker vi i tåger eller hvad ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Inverter

Indlæg af Zarge » 25 feb 2012 23:17

ja jeg syntes ogsaa det loed lidt bagvendt...


Besvar