Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

TA UVR 1611 Hvor meget udstyr??

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Mike N
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 257
Tilmeldt: 17 jan 2011 22:51
Mit fyr: Twin Heat M20i 700l ´10
Areal: 110
Brændsel: Træ + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Geografisk sted: Møldrup

TA UVR 1611 Hvor meget udstyr??

Indlæg af Mike N » 23 feb 2012 20:16

Godaften Forum,

Jeg overvejer at skaffe en UVR 1611 styrring til at styre med Thermovar, solvarme når det kommer, varmeveksler til varmtvand, overvågning af anlæg.

Man kan købe nogle "pakker" hvor der er flere ting med bla. netværkskort følere osv.

Men hvad er need to have og hvad er nice to have??
Den skal på netværk og det må gerne være trådløst, men det kan nok ikke direkte fåes til den.

Den skal måle på røgtemp som kan blive op mod 400c, hvilken føler kan det?

Ellers skal der være følere i akku tanken og frem og returløb.

Jeg kan se der er ca 1000kr at spare i tyskland ved køb af selve controleren.

/Mike


pll
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 225
Tilmeldt: 14 jan 2011 00:08
Mit fyr: KSM 275/13
Areal: 180
Brændsel: piller/korn
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Årligt forbrug: 6t
Geografisk sted: 4450 Jyderup
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 11 gange

TA UVR 1611 Hvor meget udstyr??

Indlæg af pll » 24 feb 2012 15:50

For at downloade program så skal du bruge en boatloader, mener også at de er denne du skal bruge for at få den på nettet.
Der findes et udvikling kit som er rigigt smart når man testet programmet da man kan simulere indgangs værdier. Dette indeholder styring, boatloader og simulerings boks. Vær opmærksom på at for at bruge styringen senere skal du også have en konsol til denne, da den der følger med til udviklingskittet mangler klemmer for ind og udgange.
Styringen kan brugr PT1000 temperatur sensorer og til Skotte kan fås en PT1000 røgtemperatur sensor til 400 grader, se
http://www.scotte.dk/product.asp?product=788

Jeg har selv samme styring, bruger den til solfangere, hastigheds regulering af pumpe, styring af returtemperatur til keddel, udekompensering af fremløb til varmekreds med motorstyret shunt, varmt vands prioritering m.m.
Er ritgtigt god tilfreds med den, er rimelig men at programere og kan næsten alt.

svbech
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 183
Tilmeldt: 04 jan 2008 07:43
Mit fyr: Scotte 16kw - Tassco med oliefyr
Areal: 290
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Årligt forbrug: 8-9 ton

TA UVR 1611 Hvor meget udstyr??

Indlæg af svbech » 24 feb 2012 19:21

Hej Mike

Jeg købte mine styringer ved vvfs.dk, ringede til Niels der fra, og talte med ham omkring hvad jeg skulle bruge og så lavede han en fin pris til mig, måske en anelse over hvad jeg kunne købe det til fra udlandet, men til gængæld havde jeg en kanon service fra Niels da det hele skulle op og køre, den var absolut alle pengene værd.

For at koble den til netværk skal du bruge en Bootloader, den skal kobles til din trådløse router med almindeligt lan kabel og så har du adgang til den fra hele huset, både trådløst og via kabel, sætter du portforwarding op i din router har du adgang via internet fra hele verden, også fra mobil telefon :dance:

Du kan bruge både PT1000 og KTY følere med den, man skifter helt enkelt om i opsætingen af hver enkelt føler hvad det skal være.

Mike N
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 257
Tilmeldt: 17 jan 2011 22:51
Mit fyr: Twin Heat M20i 700l ´10
Areal: 110
Brændsel: Træ + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Geografisk sted: Møldrup

TA UVR 1611 Hvor meget udstyr??

Indlæg af Mike N » 25 feb 2012 10:53

Det virker som det mest geniale-multi-dims man kan bruge. Og så kan alt overvåges fra stuen.
Får man noget ud af vejr kompersering?

Så længe kronen er så stærk i forhold til euro er der hurtigt 2k at spare på alle delene, men rigtigt nok så er servicen nok ikke den samme som ved vvfs.

svbech
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 183
Tilmeldt: 04 jan 2008 07:43
Mit fyr: Scotte 16kw - Tassco med oliefyr
Areal: 290
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Årligt forbrug: 8-9 ton

TA UVR 1611 Hvor meget udstyr??

Indlæg af svbech » 25 feb 2012 13:42

Hej Mike

Ja, det er herligt legetøj, utroligt at man har kunnet leve uden.

Ved ikke hvad vejr kompensering giver, har aldrig kunne måle på det.
Men er ikke i tvivl om at der er noget at hente der, og især når man som jeg har solfangere, så giver vejrkompenseringen meget bedre "plads" i buffer tank og dermed højere sol ydelse.

Nu er kronen jo låst til euroen på krus 7,45 og der bliver den mange år, så det hjælper ikke meget . Det jeg mente var at du kunne tage en snak med Niels om at købe de dele du skal bruge, og så få et tilbud på det i bliver enige om, det var sådan jeg handlede, og så var der pludselig ikke mange kr i forskel.

På et tidspunkt stod min bootloader af, ringede til Niels (det var noget ud over garanti periode) og talte med ham, dagen efter kom der en ny U.B.
Den slags service får man ikke på www fra udlandet ;-)


Mike N
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 257
Tilmeldt: 17 jan 2011 22:51
Mit fyr: Twin Heat M20i 700l ´10
Areal: 110
Brændsel: Træ + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Geografisk sted: Møldrup

TA UVR 1611 Hvor meget udstyr??

Indlæg af Mike N » 25 feb 2012 17:19

Du har nok ret i at det kan være en god ide at snakke med Niels om det da jeg regner med at handle med ham ang solvarme og varme station når jeg får styr på mit varme en gang.
Da det jeg så ude ved dig virker rigtig smart og effektivt. Og er sikker på at det er på den måde jeg bedst kan udnytte mig anlæg og den måde der bedst kan tilpasses vores behov.

svbech
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 183
Tilmeldt: 04 jan 2008 07:43
Mit fyr: Scotte 16kw - Tassco med oliefyr
Areal: 290
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Årligt forbrug: 8-9 ton

TA UVR 1611 Hvor meget udstyr??

Indlæg af svbech » 29 feb 2012 19:11

Hej Mike

TA er jo på vej med en 10" touchskærm der er tiltænkt ophængt i husets opholdsrum, den har indbygget temp, og fugtighedsmåler, og vil fungere som bruger interface til hele husets varme styring, som jeg har forstået det så bliver det lidt på samme måde som med UVR1611, at der er nogle standard opsætninger man kan vælge, og så kan man hvis man har lyst til at lege selv opsætte det hele som det passer en.

Jeg syntes den ser vildt laber ud.. grin.gif


Der udover så har de lavet en ny rumføler der kan styre såvel radiatorer, som gulvarme kredse, og også trådløst.
De to ting ville jeg gerne have haft med da jeg byggede mit anlæg..
Vedhæftede filer
RAS-PLUS.jpg
RAS-PLUS.jpg (5.61 KiB) Vist 851 gange
CanTouch.png

Mike N
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 257
Tilmeldt: 17 jan 2011 22:51
Mit fyr: Twin Heat M20i 700l ´10
Areal: 110
Brændsel: Træ + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Geografisk sted: Møldrup

TA UVR 1611 Hvor meget udstyr??

Indlæg af Mike N » 29 feb 2012 22:21

Ja nu snakker vi nice to have. Det kunne være godt at kunne holde øje med fyret fra huset, ud over via mobilen.

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

TA UVR 1611 Hvor meget udstyr??

Indlæg af Bri_Jac » 29 feb 2012 23:23

Mike N » 25 Feb 2012, 10:53 skrev:
Så længe kronen er så stærk i forhold til euro er der hurtigt 2k at spare på alle delene
Det er noget sludder der er skrevet her. For den danske krone er bundet op til Euro og kursen imellem dem svinger MAX 2.25%. Den besparelse må skyldes noget andet...

"For Danmark repræsenterer ERM II aftalen en fortsættelse af fastkurs-politikken. Ved årsskiftet fastsattes en centralkurs for kronen over for euroen på 746,038 danske kroner per 100 euro, jf. pressemeddelelsen side 64. Dette er det fremtidige pejlemærke i dansk pengepolitik og svarer til en uændret centralkurs over for D-mark. Nationalbanken vil fortsætte med at stabilisere kronekursen tæt på denne kurs og ønsker ikke, at kronen skal svinge inden for hele det tilladte bånd på 2,25 pct. omkring centralkursen. Kronen har i den forløbne del af 1999 ligget stabilt marginalt stærkere end centralkursen."

Taget herfra: http://www.nationalbanken.dk/DNDK/Publi ... E/NB01.htm


Besvar