Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

God service !

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

God service !

Indlæg af Fer » 25 feb 2012 08:29

Havmand » 25 Feb 2012, 06:21 skrev:Tja, jeg er godt tilfreds med min forhandler.... Dog er der lidt langt... Det kunne han godt arbejde lidt på :lol:
Jeg er helt enig!
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light


Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

God service !

Indlæg af Albert » 25 feb 2012 09:09

Når man skal forhandle tilbud med leverandører,skal man ikke offentliggøre hvad forskellen i prisen er fra andre leverandører som Skovløber gjorde her,så bliver det for nemt for den næste i rækken at krybe et par kroner under de foregående.


Send en mail rundt med en liste med de ting der skal indgå i tilbudet, til de firmaer du har udset til at deltage i budrunden,og bed dem om et skrifteligt uforpligtende tilbud,bed udtrykkeligt om prisen med moms og fragt,skulle der være en der glemmer de to ting fanger bordet.

Det er god skik at melde tilbage til dem der afgiver tilbud,også dem man ikke skal bruge,med et nej tak vi har fået et bedre tilbud fra anden side,men oplys ikke hvad pris budet lyder på. Af og til kan det så kan det hænde at den dyreste måske ender med at blive den billigste.

Der er så nogen der fisker efter pris på det bedre tilbud man har fået,men hold kortene tæt til kroppen.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

God service !

Indlæg af Landlyst » 25 feb 2012 09:42

Albert » 25 Feb 2012, 09:09 skrev:Når man skal forhandle tilbud med leverandører,skal man ikke offentliggøre hvad forskellen i prisen er fra andre leverandører som Skovløber gjorde her,så bliver det for nemt for den næste i rækken at krybe et par kroner under de foregående.


Send en mail rundt med en liste med de ting der skal indgå i tilbudet, til de firmaer du har udset til at deltage i budrunden,og bed dem om et skrifteligt uforpligtende tilbud,bed udtrykkeligt om prisen med moms og fragt,skulle der være en der glemmer de to ting fanger bordet.

Det er god skik at melde tilbage til dem der afgiver tilbud,også dem man ikke skal bruge,med et nej tak vi har fået et bedre tilbud fra anden side,men oplys ikke hvad pris budet lyder på. Af og til kan det så kan det hænde at den dyreste måske ender med at blive den billigste.

Der er så nogen der fisker efter pris på det bedre tilbud man har fået,men hold kortene tæt til kroppen.
Det var ligesom en forsikringsdame som ringede og ville gøre det bedre (billiger) end min nuværende forsikringer, det måtte hun dag godt prøve, og fik afvide hvad der skulle forsikres.... Og så skulle hun også lige vide hvad jeg gav for mine forsikringer nu..... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif Hun blev sgu sur da jeg sagde at det fik hun sgu da ikke af vide.... :oops: Men så ville hun jo ikke kunne lave det tilbud... ærgeligt ærgeligt 8.gif

levi

God service !

Indlæg af levi » 25 feb 2012 10:20

Det mest mystiske jeg har været ude for tilbudsmæssigt (OG jeg har været ude for meget)...

Det var her for 1 måned siden da vi besluttede os for at gøre noget ved vores telefoni i butikkerne (vi bruger for ca. 5000 kr om måneden i telefon :shock: ).

Vi kontaktede TDC for at høre hvilke muligheder der var, - og hvordan vi kunne spare lidt på den omkostning, - ingen problem - de kom med en fornuftig løsning, - og det ville koste ca. det halve af vores nuværende udgift - super :great:

Vi er sådan set klar til at skrive under på en aftale, - da jeg pludselig bliver ringet op af en sælger fra TDC, - jeg tror jo det er den samme vi hele tiden har haft dialog med, - men det er det ikke....

Han siger han kan se vi har et voldsomt telefonbehov, - og vil tilbyde os en bedre og billigere løsning, - jeg fortæller ham at vi allerede arbejder på sagen, - og at vi har modtaget et tilbud fra TDC, - og sådan set er klar til at trykke på knappen.....

Til min KÆMPE overraskelse siger han dæleme, - det tilbud kan jeg gøre billigere ???? :shock:

Altså, - en mand fra det samme firma, - underbyder et tilbud vi faktisk var klar til at sige JA til, - og jeg fortalte netop denne sælger at vi var klar til at trykke på knappen ??? :shock:

Det er eddermame "bad business" når sælgerne underbyder hinanden, - ISÆR når jeg endda fortæller vi er klar til at handle på det første tilbud ??? :shock:

Der må være noget sælgerprovision til grund for denne tåbelige handling.... - men fair nok, - vi sparede yderligere 15 procent, - og det vil jeg da ikke klage over icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

God service !

Indlæg af mejeristen » 25 feb 2012 11:02

TDC- ja så kan jeg sgu godt forstå at de er ret dyre mht privat priser!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)


Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

God service !

Indlæg af Albert » 25 feb 2012 11:09

Her i butikken blev der sparet ca.17000 kr om året efter alt hvad der har med Tdc at gøre blev skrottet.

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

God service !

Indlæg af Albert » 25 feb 2012 11:12

Landlyst » 25 Feb 2012, 09:42 skrev: Det var ligesom en forsikringsdame som ringede og ville gøre det bedre (billiger) end min nuværende forsikringer, det måtte hun dag godt prøve, og fik afvide hvad der skulle forsikres.... Og så skulle hun også lige vide hvad jeg gav for mine forsikringer nu..... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif Hun blev sgu sur da jeg sagde at det fik hun sgu da ikke af vide.... :oops: Men så ville hun jo ikke kunne lave det tilbud... ærgeligt ærgeligt 8.gif
Hvis en sælger ikke kan afgive et tilbud uden at andre skal lave forarbejdet,så er det set herfra en dårlig sælger

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

God service !

Indlæg af Lintz » 25 feb 2012 11:42

Albert » 25 Feb 2012, 09:09 skrev:Når man skal forhandle tilbud med leverandører,skal man ikke offentliggøre hvad forskellen i prisen er fra andre leverandører som Skovløber gjorde her,så bliver det for nemt for den næste i rækken at krybe et par kroner under de foregående.


Send en mail rundt med en liste med de ting der skal indgå i tilbudet, til de firmaer du har udset til at deltage i budrunden,og bed dem om et skrifteligt uforpligtende tilbud,bed udtrykkeligt om prisen med moms og fragt,skulle der være en der glemmer de to ting fanger bordet.

Det er god skik at melde tilbage til dem der afgiver tilbud,også dem man ikke skal bruge,med et nej tak vi har fået et bedre tilbud fra anden side,men oplys ikke hvad pris budet lyder på. Af og til kan det så kan det hænde at den dyreste måske ender med at blive den billigste.

Der er så nogen der fisker efter pris på det bedre tilbud man har fået,men hold kortene tæt til kroppen.
Kan kun tilslutte mig Albert - Ikke særligt fair over for andre tilbudsgiverer at man offentliggøre prisen (så´en cirka) velvidende at den sidste kigger med fra sidelinjen og kan derved ligge sit tilbud under, hvis han får lyst til det.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

God service !

Indlæg af Grevens » 25 feb 2012 12:03

... jeg betaler gerne for go´ service ...

Havde møde med to VVS til ombyg af alt mit VVS i hele huset ... tog ham der var nærmest ... Vi aftalte ingen pris, men jeg sagde at han sælføli skulle tjene til livets ophold, men at han ikke behøvede at tage en ekstra ferie på mallorca på min regning ...
- det var også ham der kom i helligdagene og skulle starte mit oliefyr, det kunne han ikke , så han lånte mig en stak el-blæsere ... uden beregning ...
- og ham jeg kunne ringe til en lørdag formiddag, da jeg havde banket hul i et 1" rør, og vandet fossede ud ... og vi sku have gæster til spisning, han ordnede det så jeg kunne afhente stumper på hans værksted via én af hans montører ... igen uden beregning ...
- og utallige gange har jeg ringet til ham og spurgt om dette og hint, og han har leveret pexrør og andre stumper som vi først har afregnet ½ år efter ... osv osv ...

Men kort fortalt, - ingen af os gider arbejde gratis, og i sidste ende skal jeg jo selv leve af at han tjener så mange penge, at han får råd til et nyt tag, så kommer jeg med min kran og løfter det op til ham og så er ringen sluttet ...
...

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

God service !

Indlæg af Zarge » 25 feb 2012 12:27

nu mangler vi "syntes godt om" knappen igen... :great:


Besvar