Blinkende F...

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Slamberten
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 66
Tilmeldt: 22 feb 2012 20:24
Mit fyr: Scotte 16 kW, Dor 16, version 10.0463
Areal: 200 m2, 50 m2 garage
Brændsel: 8 mm. Olimp/Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 5700
Årligt forbrug: Ca. 4,2 ton
Geografisk sted: Svendborg

Blinkende F...

Indlæg af Slamberten »

Hej alle.

Jeg er spritny på dette forum, og ligeledes i pillefyrverdenen - så håber at I kan bære lidt over med mig hvis jeg stiller nogle dumme spørgsmål.

Jeg har på trods af min relativt korte tid med mit scotte stoker, oplevet at det ind i mellem skriver et blinkende F i displayet.
Er der nogen der ved hvorfor den gør det? Har søgt og søgt i manualen, men har ikke haft held med at finde det.

Så har jeg lige skiftet en eltænder, og inden jeg skiftede denne, så var temperaturen meget svingende. SP er 55 grader, men alligevel kunne det dale helt ned til 41 grader. Nu efter jeg har monteret ny eltænder ser det lidt mere stabilt ud. Kan dette have været årsagen til de store temp. svingninger, eller har jeg et andet problem??

På forhånd mange tak for hjælpen.

calle

Blinkende F...

Indlæg af calle »

Dit blinkende F skyldes, at fotosensoren ikke får lys nok. Det kan skyldes en fotosensor, der trænger til at blive aftørret med en let fugtet klud, eller mangel på piller ( og dermed mangel på lys til fotosensor ), hvilket kan syldes smuld i den externe snegl.

Venlig hilsen
kimhp65
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 33
Tilmeldt: 19 jan 2012 08:04
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 160
Brændsel: neova piller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Ringsted

Blinkende F...

Indlæg af kimhp65 »

Så tager jeg den om eltænderen.
Der kan være mange årsager til de store temperatursving. men det kan ikke være eltænderen. Den bliver kun brugt når fyret starter, til at tænde pillerne med. Resten af tiden er den slukket.
Til gengæld kan den lave temperatur skyldes at din difference er sat til 15 grader det vil gøre at den faleder meget inden den strater op igen.

Besvar