Feedback på solcelleinvestering ønskes

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Feedback på solcelleinvestering ønskes

Indlæg af BWJ »

hundefar » 17 Feb 2012, 21:40 skrev:Hej BWJ,

Jeg arbejder stadig på højtryk for at finde de billigst mulige solceller og ikke mindst den mest seriøse sælger, hvilket jeg efterhånden syntes er min største barrierer.

Hvad mener du egentlig med dit spørgsmål? Altså om jeg er kommet online med celler? Mener du om jeg har en hjemmeside hvor jeg beskriver mit projekt? Kort svar imødeses :-)
Jeg var bare nysgerrig om du havde fået købt et anlæg. :great:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
hundefar
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 46
Tilmeldt: 16 dec 2010 16:16

Feedback på solcelleinvestering ønskes

Indlæg af hundefar »

Jeg har bestilt 16 paneler hos dansksolkraft.dk men jeg aner faktisk ikke om de virkelig har lyst til at handle med mig? Jeg bestilte mine paneler for 2 uger siden og fik også en beskæftigelse på købet. Men ejeren lovede mig i første omgang at sende mig et billede med forslag til placering af solceller på vores tag hvilket aldrig skete. Dernæst har jeg sendt ham 2 mails med et par simple spørgsmål som han aldrig har svaret på. Til sidst skrev jeg til ham at jeg syntes det var underligt at han reklamerede med at butikken var E-mærket når dette ikke var tilfældet. Det svarede han så på....Jeg syntes måske ikke ligefrem jeg føler at jeg bliver taget seriøst hos firmaet, men lad os nu se. Mit alternativ er at købe mine paneler hos Photon-solar i Hamborg hvor jeg så skal afhente panelerne. Prisen vil blive den samme, altså ca. 1495 pr. stk. for 195 watt, men Photon-solar.de kræver forudbetaling, hvilket jeg er lidt nervøs for når det drejer sig om 16 x 1495 kroner. Det er ikke lykkedes mig at finde nogen danskere der har handlet med photon-solar.de. Faktum er at jeg hænger lidt i bremsen i øjeblikket, men min ubetalte ordre hos dansksolkraft.dk eksisterer forhåbentlig stadig. Hvad med dig, skal du med på solvognen?
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Feedback på solcelleinvestering ønskes

Indlæg af BWJ »

Ja jeg skal med på vognen, har rent faktisk lige fået vekselretter celler og monteringsgrej ind ad døren idag :great:
Jeg har hængt vekselretter op, og vores gruppetavle skal skiftes på mandag med udbygning til vekselretteren, så mangler jeg kun montøren til cellerne på taget, og flasker det sig ligger det monteret ultimo næste uge.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
hundefar
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 46
Tilmeldt: 16 dec 2010 16:16

Feedback på solcelleinvestering ønskes

Indlæg af hundefar »

Det lyder godt nok meget spændende!!! Men det lyder også som om du har valgt en pakkeløsning frem for en DIY løsning, hvilket selvfølgelig fordyrer projektet. Min foreløbige erfaring er at der er mange lykkeriddere på solcellemarkedet der tager sig rigeligt godt betalt for deres ydelser. Jeg har eksempelvis erfaret at flere danske forhandlere tager mere end dobbelt så meget for deres invertere sammenlignet med en enkelt søgning på Ebay. Held og lykke med din opsætning og tilslutning. Nu må vi ikke håbe det bliver indenfor nærmeste fremtid at regeringen vil til at beskatte os med egen strømproduktion, men det er da 110% sikkert at det vil ske på et tidspunkt :-)))))))))))))))))))
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Feedback på solcelleinvestering ønskes

Indlæg af BWJ »

hundefar » 17 Feb 2012, 22:14 skrev:Det lyder godt nok meget spændende!!! Men det lyder også som om du har valgt en pakkeløsning frem for en DIY løsning, hvilket selvfølgelig fordyrer projektet. Min foreløbige erfaring er at der er mange lykkeriddere på solcellemarkedet der tager sig rigeligt godt betalt for deres ydelser. Jeg har eksempelvis erfaret at flere danske forhandlere tager mere end dobbelt så meget for deres invertere sammenlignet med en enkelt søgning på Ebay. Held og lykke med din opsætning og tilslutning. Nu må vi ikke håbe det bliver indenfor nærmeste fremtid at regeringen vil til at beskatte os med egen strømproduktion, men det er da 110% sikkert at det vil ske på et tidspunkt :-)))))))))))))))))))
Kan ikke se hvor de skal beskatte os, hvis der bliver tale om en "afgift" for at benytte det offentlige elnet, så er der mange der kobler sig helt fra og får egen batteristation.
Og nej mit anlæg er håndplukket, jeg har valgt efter garanti ydelse og tilgængelighed.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
Jordsmeden
Stoker VI
Stoker VI
15
Indlæg: 249
Tilmeldt: 25 dec 2008 11:42
Mit fyr: Woody 6.11 på dor16 kedel
Areal: 175m2+ 25m2 hobbyrum
Brændsel: R.W piller
Fremviser gerne i postnummer: 8723
Dagligt forbrug: p.t ca 18 kg
Årligt forbrug: 2011: 6000 kg
Geografisk sted: Kragelund/hedensted
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Feedback på solcelleinvestering ønskes

Indlæg af Jordsmeden »

Hey

BWJ hvor har du købt dit anlæg og hvilke paneler og vekselretter har du valgt, er selv ved at finde grej rundt omkring og er indtil nu havnet ved en TLX6 pro inverter, men syntes de er lidt pebrede..
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Feedback på solcelleinvestering ønskes

Indlæg af BWJ »

Jordsmeden » 21 Feb 2012, 20:08 skrev:Hey

BWJ hvor har du købt dit anlæg og hvilke paneler og vekselretter har du valgt, er selv ved at finde grej rundt omkring og er indtil nu havnet ved en TLX6 pro inverter, men syntes de er lidt pebrede..
Hos Tacware, mono paneler 190W +3% og Danfoss TLX Pro +
Du går ikke galt i byen med TLXén den har mange avancerede features for optimering af udbytte. :great:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Lindegaard
Stoker IV
Stoker IV
13
Indlæg: 113
Tilmeldt: 12 dec 2010 19:49
Mit fyr: PH13-300
Areal: ca 200
Brændsel: Billige træpiller og korn
Fremviser gerne i postnummer: 5853
Årligt forbrug: 8-10 ton
Geografisk sted: Refsvindinge

Feedback på solcelleinvestering ønskes

Indlæg af Lindegaard »

BWJ » 21 Feb 2012, 20:15 skrev: Hos Tacware, mono paneler 190W +3% og Danfoss TLX Pro +
Du går ikke galt i byen med TLXén den har mange avancerede features for optimering af udbytte. :great:
Hvor lang garanti er der på veksleren....

Har hørt rigtigt meget dårligt om Danfoos vekselrettere ?
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Feedback på solcelleinvestering ønskes

Indlæg af BWJ »

Lindegaard » 21 Feb 2012, 20:28 skrev: Hvor lang garanti er der på veksleren....

Har hørt rigtigt meget dårligt om Danfoos vekselrettere ?

Standard er 5 år, 10 år kan billigt tilkøbes.
? hvad har du hørt om Danfoss
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
flm
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 7
Tilmeldt: 03 jan 2012 18:42
Mit fyr: Ikke udfyldt

Feedback på solcelleinvestering ønskes

Indlæg af flm »

Hej Hundefar

Jeg kigger også på paneler fra Dansksolkraft, da det er de mest fornuftige DK priser jeg har set, ligner de tyske priser. Invertere er tilsyneladende stadig billigere i Tyskland. Glæder mig til at høre dine erfaringer :-)

Besvar