Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Overførsel af realiseret CO2-besparelse til NBE

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Overførsel af realiseret CO2-besparelse til NBE

Indlæg af Brandsen » 16 feb 2012 21:57

Halløj i forum,

Øh, troede det var almindelig kendt, at 'man' handler CO2 kvoter.

Citater fra SEAS-NVE hjemmeside :
Overvejer du at efterisolere din bolig, så kontakt vores samarbejdspartnere for at høre om SEAS-NVE’s energisparetilskud:

Overvejer du at udskifte ruder/vinduer, så kontakt vores samarbejdspartnere for at høre om SEAS-NVE’s energisparetilskud

Hey, hvordan kan det være, at et el-selskab giver energitilskud til udskiftning af vinduer ??
Vi lader lige billedet stå et øjeblik....... Nej vel, det giver jo ikke mening i sig selv.

Men betingelsen for at få dette energitilskud fra el-selskabet er, at de må medregne din
CO2 besparelse i deres pålagte krav om CO2 besparelse, altså at det er billigere for dem
at købe din CO2 besparelse ved at efterisolere eller udskifte vinduer ved at give dig energitilskud,
end at selv skulle formindske deres egen CO2 udledning.

Samme arbitrage ved 'gratis' energisyn, og 'gratis' kontrolbesøg, osv osv, det financieres af
den besparelse ser kommer på CO2 udledningen, man skal 'bare' aflevere besparelsen (kvoten).
Last edited by 1 on Brandsen; edited 16 times in total
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Overførsel af realiseret CO2-besparelse til NBE

Indlæg af Skiveren » 16 feb 2012 22:21

Jeg har indgået et aftale med Hjørring varmeforsyning, og når nu jeg engang er færdig med at skifte olieslugeren ud med pillefyret (sker i morgen) sender jeg fakturaen på anlægget, derefter regne de ud hvor meget varm luft de køber af vores udskiftning/ besparelse af co2... :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Overførsel af realiseret CO2-besparelse til NBE

Indlæg af Brandsen » 16 feb 2012 22:27

Halløj i forum,

@Skriveren, præcis, samme sag og same arbitrage, set fra energiselskabernes side. 8)

Du laver besparelsen på CO2 kvoten, og de køber den af dig, billigere end de selv kunne
have gjort det på deres egne anlæg.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Overførsel af realiseret CO2-besparelse til NBE

Indlæg af Flammen » 17 feb 2012 01:02

ved at overdrage den realiserede co2 besparelse til NBE, giver man samtidig sit samtykke til at myndighederne kan fortage direkte henvendelse med henblik på på kontrol af anlæget. det fremgår af slutbruger erklæringen lige over der man skal underskrive
er det ikke en krænkelse af privatlivets fred. jeg vil aldrig underskrive noget, som tillader sådanne kratluskere til enhver tid kan kræve adgang til mit hjem.
hvordan omregner de et årlangt besparelse til et engangsbeløb, uden at kende levetiden for anlæget?

Brugeravatar
Claus
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 240
Tilmeldt: 12 jan 2007 20:58
Mit fyr: KSM 275-18-i
Areal: 300
Brændsel: Kirsebærsten, kornafrensning, træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5750
Årligt forbrug: regner med 15 t
Geografisk sted: Midtfyn ( Heden )
Kontakt:

Overførsel af realiseret CO2-besparelse til NBE

Indlæg af Claus » 17 feb 2012 08:35

Hej
jeg har fået et tilbud på min co2 kvote fra Sydfyns elforsyning på 1350 kr. Jeg skal have instaleret et 6 kw solcelleanlæg så det er ikke de store udskejelser det giver til.
Claus Bendixen
27 x 300 w Growatt paneler monteret mod syd-vest med 35 graders hældning, 3 x 2000 w Growat invertere
20 andele i Rynkebygård møllelaug


Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Overførsel af realiseret CO2-besparelse til NBE

Indlæg af Skiveren » 17 feb 2012 08:52

Claus » 17 Feb 2012, 08:35 skrev:Hej
jeg har fået et tilbud på min co2 kvote fra Sydfyns elforsyning på 1350 kr. Jeg skal have instaleret et 6 kw solcelleanlæg så det er ikke de store udskejelser det giver til.
Nej man skal ikke sætte næsen op efter den helt store gevinst, men lidt er også Okey.. icon_cheesygrin.gif jeg har sagt til konen at vi tager ud og nyder en god middag, så må vi se om det bliver MacDonald eller Jensens... :great:
Det er jo ikke hver dag, man får det betalt pga staten har lavet en totalt åndssvag ordning... :shock: icon_cheesygrin.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
wogelius
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 15 nov 2011 08:16
Mit fyr: Scotte 10kW / OPOP
Areal: 128
Brændsel: 8mm

Overførsel af realiseret CO2-besparelse til NBE

Indlæg af wogelius » 17 feb 2012 08:55

Jeg har fået melding tilbage fra det lokale varmeværk om, at de ikke kan købe min kvote, da energistyrelsen kræver at en skriftlig aftale om dette indgås inden tiltaget ordres eller iværksættes. Med andre ord kan man ikke sælge kvoten på bagkant.

Det undrer mig så lidt, at NBE sender en blanket med fyret, da det jo i sagens natur er ordret inden man modtager det. Der er vel ikke andet for at sende den ind og se om man kan hente de 2 års garanti.
Claus » 17 Feb 2012, 08:35 skrev:Hej
jeg har fået et tilbud på min co2 kvote fra Sydfyns elforsyning på 1350 kr. Jeg skal have instaleret et 6 kw solcelleanlæg så det er ikke de store udskejelser det giver til.
Det er selvfølgelig ikke alverden, men stadig bedre end ingenting.

calle

Overførsel af realiseret CO2-besparelse til NBE

Indlæg af calle » 17 feb 2012 16:50

wogelius » 17 Feb 2012, 08:55 skrev:Jeg har fået melding tilbage fra det lokale varmeværk om, at de ikke kan købe min kvote, da energistyrelsen kræver at en skriftlig aftale om dette indgås inden tiltaget ordres eller iværksættes. Med andre ord kan man ikke sælge kvoten på bagkant.

Det undrer mig så lidt, at NBE sender en blanket med fyret, da det jo i sagens natur er ordret inden man modtager det. Der er vel ikke andet for at sende den ind og se om man kan hente de 2 års garanti.
Det er selvfølgelig ikke alverden, men stadig bedre end ingenting.
Hej wogelius.

Hvis det nu viser sig, at du "pr. efterkrav" får solgt din co2-besparelse, så vil jeg rigtig gerne vide det.

Send mig en pb, så er du rar.

Venlig hilsen

mikael1960
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 227
Tilmeldt: 25 jul 2011 07:35
Mit fyr: Scotte blackstar 16kw + 60rør
Areal: 120+120 kælder
Brændsel: Piller (German Pellets)
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Dagligt forbrug: 17kg(23,6kgfør30/12)
Geografisk sted: Toksværd, Sydsjælland

Overførsel af realiseret CO2-besparelse til NBE

Indlæg af mikael1960 » 17 feb 2012 19:22

hej med jer,
Jeg valgte at sælge min co2 kvote til NK-forsyning (næstveds kommunale forsyning). Den lille landsby jeg bor i, er udnævnt til en såkaldt energilandsby. Det betød at jeg kunne modtage lidt over 4000,- gode danske kr.
Derfor har jeg valgt at købe og betale selv for mit opstartsbesøg fra NBE, hvilket giver en nettogevinst på ca. 2900 kr.

Desværre har jeg siden starten af december forsøgt at få et opstartsbesøg uden held.
Jeg er blevet lovet af NBE for en måned siden, at der er givet besked til smeden, der skal lave opstartsbesøget.

men.... jeg har intet hørt....
Mikael

calle

Overførsel af realiseret CO2-besparelse til NBE

Indlæg af calle » 17 feb 2012 19:31

mikael1960 » 17 Feb 2012, 19:22 skrev:hej med jer,
Jeg valgte at sælge min co2 kvote til NK-forsyning (næstveds kommunale forsyning). Den lille landsby jeg bor i, er udnævnt til en såkaldt energilandsby. Det betød at jeg kunne modtage lidt over 4000,- gode danske kr.
Derfor har jeg valgt at købe og betale selv for mit opstartsbesøg fra NBE, hvilket giver en nettogevinst på ca. 2900 kr.

Desværre har jeg siden starten af december forsøgt at få et opstartsbesøg uden held.
Jeg er blevet lovet af NBE for en måned siden, at der er givet besked til smeden, der skal lave opstartsbesøget.

men.... jeg har intet hørt....
Hej Mikael.

Hvad skrottede du ?


Besvar