Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Billigste piller her og nu!?

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Bigfoot » 16 feb 2012 16:22

klinten » 16 Feb 2012, 15:45 skrev:Jeg har lige kørt 16 sække DLG piller gennem Skotten. Jeg havde en ide om at det var kvalitets piller, men der var satme meget smuld i, så meget så sneglen flere gange har brokket sig.. Jeg skal ALDRIG købe DLG piller.
to i nabolaget her, fik dem blæst ind.... så hvis du synes der er meget smuld i dem på poser, så skal du se dem der bliver blæst ind :shock: :shock: :shock:
Det ligner indholdet i min tank, og det er 2/3 dele træmel, og resten træpiller.
Heldigvis var de to naboer begge nogle med en twinheat stoker, så den kan sagtens æde det. Men for pokker en omgang smuld.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


kaufman
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 172
Tilmeldt: 29 dec 2011 19:39
Mit fyr: Woody 10kw Blackstar s kedel
Areal: 100 +70 m2 kælder
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Dagligt forbrug: Ca. 20 kg.
Geografisk sted: Hammelev 6500 Vojens

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af kaufman » 16 feb 2012 19:14

Marky » 15 Feb 2012, 23:58 skrev:Så prøv at læse lidt hvad de forskellige piller indeholder så vil du nok opdage en væsentlig forskel. og se jo mere mangelfuld oplysninger der er på poserne jo ringere er de. og hvis ikke man kan regne ud at prsien har med at følge kvaliteten så er man også selv ude om at ens spare penge går op i røg til igen verdens nytte. Der er jo forskel på 4500 kjcl også 4800 kjcl pr tons. det kræver ikke den store eksamen at regne den ud.
Så har jeg læst hvad de indeholder
Derome: pris 1585 kr. for 960 kg. (Tyskland)
Produceret Sverige
Brændværdi 4,8 kwh/kg.
Aske 0,5 %
Vand max 8 %
Svovl ikke oplyst

Rw: pris 1529 kr for 960 kg. (Tyskland)
Produceret Litauen
Brændværdi 4,9 kwh/kg.
Aske 0,3 %
Vand 5,7 %
Svovl 0,03 %
Så der er flere oplysninger på Rw, og prisen er der ikke meget forskel på
Begge er produceret i EU
icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Marky
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 15 feb 2012 22:07

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Marky » 16 feb 2012 19:58

Ja der kan i bare se endnu et godt eksempel på DLGs piller ikke er de penge værd de tillader sig at tage for dem. Simon her fortæller lige nøjagtig det samme som jeg selv har oplevet . Behøver jeg at sige mere ?? Næppe for det er beviset på hvor dårlig en kvalitet man kan få og se øst piller er ikke et hak bedre de er lige så dårlige. Og at aftage mange piller kan givet vis gøre at man får en rabat på prisen og dermed ikke sagt at pillerne så er af en ringe kvalitet men jeg syntes i skulle tage og sættte jer og læse lidt om fakte på diverse piller og se på hvad for nogle har en god brændværdig samt lavt aske og vandindhold så vil i nok opdage at mange piller ikke giver meget mere end 4500 kjcl pr tons hvor svenske piller giver 4800 kjcl pr tons så en væsentlig forskel. Det er jo ikke lige meget om man bruger 5 tons eller 10 tons vel ??.

Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af klinten » 16 feb 2012 20:07

Marky » 16 Feb 2012, 19:58 skrev:Ja der kan i bare se endnu et godt eksempel på DLGs piller ikke er de penge værd de tillader sig at tage for dem. Simon her fortæller lige nøjagtig det samme som jeg selv har oplevet . Behøver jeg at sige mere ?? Næppe for det er beviset på hvor dårlig en kvalitet man kan få og se øst piller er ikke et hak bedre de er lige så dårlige. Og at aftage mange piller kan givet vis gøre at man får en rabat på prisen og dermed ikke sagt at pillerne så er af en ringe kvalitet men jeg syntes i skulle tage og sættte jer og læse lidt om fakte på diverse piller og se på hvad for nogle har en god brændværdig samt lavt aske og vandindhold så vil i nok opdage at mange piller ikke giver meget mere end 4500 kjcl pr tons hvor svenske piller giver 4800 kjcl pr tons så en væsentlig forskel. Det er jo ikke lige meget om man bruger 5 tons eller 10 tons vel ??.
icon_cheesygrin.gif Nu fortale jeg jo ikke hvad jeg bruger normalt.. Træpiller fra Litauen til 1750.- for 960 kg. Billigt og fra østen. Og de er FANTASTISKE!! :D Måske ikke dem med højest brændværdi, men billige og ikke ret meget smuld.
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af PeterMA » 16 feb 2012 21:05

Marky » 16 Feb 2012, 19:58 skrev:Ja der kan i bare se endnu et godt eksempel på DLGs piller ikke er de penge værd de tillader sig at tage for dem. Simon her fortæller lige nøjagtig det samme som jeg selv har oplevet . Behøver jeg at sige mere ?? Næppe for det er beviset på hvor dårlig en kvalitet man kan få og se øst piller er ikke et hak bedre de er lige så dårlige. Og at aftage mange piller kan givet vis gøre at man får en rabat på prisen og dermed ikke sagt at pillerne så er af en ringe kvalitet men jeg syntes i skulle tage og sættte jer og læse lidt om fakte på diverse piller og se på hvad for nogle har en god brændværdig samt lavt aske og vandindhold så vil i nok opdage at mange piller ikke giver meget mere end 4500 kjcl pr tons hvor svenske piller giver 4800 kjcl pr tons så en væsentlig forskel. Det er jo ikke lige meget om man bruger 5 tons eller 10 tons vel ??.
Syntes at det ville klæde dig at forklare hvem du er?
Du blev spurgt om du drev et firma, og så svare man :evil:

Du snakket åhh så fint for de svenske piller, og sjovt nok er det eneste du har bidraget med.

Jeg køre på de samme piller som Klinten, og de fungere sku fint 8)
Måske er der nogen piller der har en lidt højere brændværdi, men de koster også ret meget mere så :twisted:

Du skriver selv at der er stor forskel, i dit tilfælde 300kjcl pr ton, dvs, så hvis dit regnestykke skulle passe så er det 5*4800=24000kjcl (for de svenske piller)
Og 10*4500=45000kjcl(for de "dårlige" piller)

Med det lille regnestykker så har du altså brugt 21000kjcl mere end med de svenske... hmm...
Så hvis du endelig skulle regne sådan, så skal du bruge omkring 5.333 Ton med de billige piller for at få den samme mængde energi... så det bliver jo slet ikke 5 paller ekstra :/
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Bigfoot » 16 feb 2012 21:14

ja jeg synes også at Marky har undgået det spørgsmål rigelig af gange nu....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

kaufman
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 172
Tilmeldt: 29 dec 2011 19:39
Mit fyr: Woody 10kw Blackstar s kedel
Areal: 100 +70 m2 kælder
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Dagligt forbrug: Ca. 20 kg.
Geografisk sted: Hammelev 6500 Vojens

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af kaufman » 16 feb 2012 21:28

Bigfoot » 16 Feb 2012, 21:14 skrev:ja jeg synes også at Marky har undgået det spørgsmål rigelig af gange nu....
Han kommentere kun på de indlæg der positive for ham selv :cry:

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af abn » 16 feb 2012 21:30

En hund i fåreklædder som snakker uden om whistle.gif whistle.gif whistle.gif
Mvh Anders

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af PeterMA » 16 feb 2012 21:46

kaufman » 16 Feb 2012, 21:28 skrev: Han kommentere kun på de indlæg der positive for ham selv :cry:
Det har vi desværre oplevet op til flere gange her på det sidste syntes jeg :evil:

Det må jo være et udtryk for at forhandlere har opdaget dette forum, og dets udbredelse :twisted:
Bare sørgeligt at de skyder sig selv i foden på den måde som netop denne "bruger" gør :shock:
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Flemmingth » 16 feb 2012 21:49

Det er nok fordi de ikke kender talemåden:

Den der graver en grav for andre, . . . . . ! :(
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt


Besvar