Totalskadet bil?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Totalskadet bil?

Indlæg af Ulrik »

Har lige hørt fra forsikringen.
De kan få den lavet til ca 14.000
Gad viden hvordan de klarer at ramme den samme farve igen. De vil skære noget af bagskærmen af og sætte et nyt stykke på.

Hvad er der af tolerancer på sådan en lakering?



Nej, der er ingen kasko på
Takker for alle forslagene :great:
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Totalskadet bil?

Indlæg af Bigfoot »

nu blander du desværre nogle værdier sammen Ulrik, som forsikringen så desværre ikke gør.

Affektionsværdi er intet værd forsikringsmæssigt. Så at du mener den da virkelig er mere værd, holder ikke for dem. Prøv du at se på nettet hvor meget bil man får for 25.000 i dag.

Det næste du omtaler er disse 4 nye dæk, som du da gerne så i fik jeres 4000 kr for. Det hedder almindelig vedligehold. Det er de også temmelig ligeglade med. Havde det nu været nogle forgyldte 20" BBS specialfælge, som der kun findes det ene sæt af, så havde snakken været en anden. Men det er blot ganske almindelige dæk.
Du får jo heller ikke 15.000 mere for din totalskadede opel zafira CDTi, blot fordi den lige har fået skiftet tandrem. (dyre lort... har ejet sådan en spand, derfor eksemplet)

Det som forsikringen forholder sig til, er hvad handelsværdien er på nettet. Der hvor du kan gå ind og argumentere, men som måske kræver en fræk slagterhund at udføre, er at argumentere for at netop din bil, var et rustfrit eksempel (næsten uopnåeligt ved den model), og at den måske kun lige har gået xx.xxx antal km, hvor alle andre har gået betydelig mere (også rimelig utænkeligt, årgangen taget i betragtning)

Så at de tilbyder dig 15.000 for din gamle carina, er ikke helt ved siden af. Du kunne måske prøve at presse dem op til de 20, eller sådan. Jeg tror dog det bliver svært.

Har du ikke lige lidt data på den toyota der? Bare lige for at jeg kan sætte mig helt ind i det. Jeg har forstået at det er en Carina II fra 97. Den er jo alligevel 15 år gammel nu. Den er ikke helt ny. Vent lige lidt... du kan sku da ikke få en carina II i den årgang. Den udgår i 1993-4. Er du sikker på de data der?????? Efter 94, hedder den jo Carina E.

hvis de vil lave den for 14.000, så bed om at få 18.000 for den, så de slipper for at rode med den.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

Totalskadet bil?

Indlæg af Havmand »

Hvis de kan få den lavet for 14.000,- og vil betale det, kan du regne baglæns, for hvornår en bil er totalskadet...

Hvis hvidplade 65% - er værdien 21.500
Hvis gulplade 80% - er værdien 17.500
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Totalskadet bil?

Indlæg af Ulrik »

Hovsa, det er da en Carina E!
Den fik lavet rust for ca 12000 i alle 4 døre efter vi købte den. Så jo, den var faktisk fri for rust.
DerFor er det ikke bare at slå en anden bil op på bilbasen.
Der er også originalt soltag på den og det virker :)
MvH Ulrik©
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Totalskadet bil?

Indlæg af Bigfoot »

Havmand » 16 Feb 2012, 15:48 skrev:Hvis de kan få den lavet for 14.000,- og vil betale det, kan du regne baglæns, for hvornår en bil er totalskadet...

Hvis hvidplade 65% - er værdien 21.500
Hvis gulplade 80% - er værdien 17.500
det hedder 50% for totalskadet i dag.... :great:

Men jeg tror nu næppe han får 28.000 for den gamle toyota.

Jeg vil gerne vide hvad den rigtige årgang er..... Carina II, fås netop ikke i 97. Så kom nu lige ind i kampen ulrik... vi vil have detaljer icon_cheesygrin.gif

En carina E er jo straks en anden sag.
Men stadig mangler vi detaljer.... motor, km og sådan.... gerne et billede, det er lidt lettere at taksere ud fra.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
haderslev1234
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 272
Tilmeldt: 17 maj 2011 12:33
Mit fyr: Atmos DC50 & Bioline 20 pillefyr
Areal: 280
Brændsel: Træ/Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Årligt forbrug: 11 tons Træpiller
Har takket: 2 gange

Totalskadet bil?

Indlæg af haderslev1234 »

Hej Ulrik.

Affektionsværdi som tidligere er nævnt, har jo ikke prisfastsættes! I forsikringsaftaleloven bliver der beskrevet at du ikke må "tjene" på en forsikring, altså at du aldrig kan få mere udbetalt end genstanden er værd, dermed også din bil.

Det er helt korrekt at man checker nettet igennem og ser hvad tilsvarende model koster i henhold til kilometer, årgang, motor m.m. Hvis skaden overstiger bilens værdi erklæres bilen for totalskadet. Her får du udbetalt hvad en tilsvarende koster og herefter ejer selskabet din bil. Det er normalt en forhandlingssituation når man opgører bilen. Når modpartens selskab skal betale, kan det måske blive lidt sværere at forhandle.

Er du uenig med værdien kan du altid gå til ankenævnet, men det kan blive svært og langsommeligt.

Held og lykke med det.,
Brugeravatar
haderslev1234
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 272
Tilmeldt: 17 maj 2011 12:33
Mit fyr: Atmos DC50 & Bioline 20 pillefyr
Areal: 280
Brændsel: Træ/Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Årligt forbrug: 11 tons Træpiller
Har takket: 2 gange

Totalskadet bil?

Indlæg af haderslev1234 »

Ulrik » 16 Feb 2012, 16:16 skrev:Hovsa, det er da en Carina E!
Den fik lavet rust for ca 12000 i alle 4 døre efter vi købte den. Så jo, den var faktisk fri for rust.
DerFor er det ikke bare at slå en anden bil op på bilbasen.
Der er også originalt soltag på den og det virker :)

Det får du nok desværre ikke noget ud af, men du kan tage det med i forhandlingen!!
Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange

Totalskadet bil?

Indlæg af Flemming DJ »

Ulrik » 16 Feb 2012, 15:29 skrev:Har lige hørt fra forsikringen.
De kan få den lavet til ca 14.000
Gad viden hvordan de klarer at ramme den samme farve igen. De vil skære noget af bagskærmen af og sætte et nyt stykke på.
En dygtig autolakerer klarer den slags som en mis, ellers skal du brokke dig indtil, de retter fejlen.

Jeg fik sidste sommer en ny, brugt dør (og kun den) på Saxoen p.g.a. en påkørsel. Alt fra den gamle blev flyttet over undtagen vistnok skrabelisten i bunden af ruden. Og lidt lakering, ja faktisk en større omgang. Pris 11.000, sagde værkstedet efter takseringen. :shock:

De må iøvrigt reparere for 25 kkr., fik jeg at vide - uanset bilens værdi!!! Så de er sq lidt nærige med de totalskader, hvis det koster mere end rep.

Husk, erstatningsbilens værdi skal være ud fra "forhandlerpris" og ikke privat. 8)
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Totalskadet bil?

Indlæg af Bigfoot »

Ellers gør du følgende.

Foreslå dem at totalskade den for 18-20.000 eller hvad du nu lige forhandler dig til rette med.
Samtidig foreslår du dem at du beholder bilen, så de ikke skal bøvle med den. Du hiver dine 4 nyere dæk af, og beholder, samt radio og alt sådan noget kram der.
Som afslutning på skidtet, sælger du de gode dele fra bilen, og skrotter den for de 1800 du nu kan få for sådan et karrosseri i skrotpræmie.

Der hvor forsikringen ønsker at beholde bilerne, er når de sælger dem til genopbygning, og der er din total uinterressant for dem.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Lindegaard
Stoker IV
Stoker IV
13
Indlæg: 113
Tilmeldt: 12 dec 2010 19:49
Mit fyr: PH13-300
Areal: ca 200
Brændsel: Billige træpiller og korn
Fremviser gerne i postnummer: 5853
Årligt forbrug: 8-10 ton
Geografisk sted: Refsvindinge

Totalskadet bil?

Indlæg af Lindegaard »

15000 kr for en carina fra 97 er da en fin pris.... Meget fin pris! ;-)

Besvar