Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilken leverandør / installatør?

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
tni018
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 03 okt 2011 11:27
Mit fyr: Woody 10KW
Areal: 200
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Dagligt forbrug: 30

Hvilken leverandør / installatør?

Indlæg af tni018 » 13 feb 2012 19:49

Jeg har haft ringet til det nummer du lagde på side, men ingen svar.

MVH Tom
Tom Nielsen
10 KW Woody ver. 6.69


peterfarsinsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30 jan 2012 21:22
Mit fyr: Woody 10kw
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: ~6 ton
Geografisk sted: Sejlflod, Nordjylland

Hvilken leverandør / installatør?

Indlæg af peterfarsinsen » 13 feb 2012 20:49

Hmm. Nummeret er rigtigt nok. Jeg må have overset dit opkald.

Send mig evt. en privat besked med dit nummer, hvis jeg må prøve at ringe dig op.
Woody 10Kw, BS20, etc., etc.
http://peterfarsinsen.stokerlog.dk

peterfarsinsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30 jan 2012 21:22
Mit fyr: Woody 10kw
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: ~6 ton
Geografisk sted: Sejlflod, Nordjylland

Hvilken leverandør / installatør?

Indlæg af peterfarsinsen » 16 feb 2012 19:34

Arh. Det er altså virkelig dumt med denne her regel om at man skal have skrevet 20 indlæg før man kan skrive private beskeder.

Tom og Lintz, jeg vil meget gerne både se og høre mere om jeres fyrrum, men jeg kan ikke kontakte jer direkte :/

Jeg følger med her eller kan kontaktes på 23807506 eller peter at farsinsen dot dk.
Woody 10Kw, BS20, etc., etc.
http://peterfarsinsen.stokerlog.dk

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hvilken leverandør / installatør?

Indlæg af Lintz » 16 feb 2012 20:02

peterfarsinsen » 16 Feb 2012, 19:34 skrev:Arh. Det er altså virkelig dumt med denne her regel om at man skal have skrevet 20 indlæg før man kan skrive private beskeder.

Tom og Lintz, jeg vil meget gerne både se og høre mere om jeres fyrrum, men jeg kan ikke kontakte jer direkte :/

Jeg følger med her eller kan kontaktes på 23807506 eller peter at farsinsen dot dk.
Jeg har sendt dig en besked nu - skulle du være i tvivl om hvor den er kig da øverst på siden under "brugerkontrolpanel"
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

peterfarsinsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30 jan 2012 21:22
Mit fyr: Woody 10kw
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: ~6 ton
Geografisk sted: Sejlflod, Nordjylland

Hvilken leverandør / installatør?

Indlæg af peterfarsinsen » 20 feb 2012 22:19

Nu har jeg både kigget et Scotte-fyr hos Lintz (tak for kigget!), og fået tilbud fra en leverandør.

Leverandørens tilbud lyder på 38.985,- incl. moms for en Scotte 10kW / Black Star 20 kedel incl. montering - herunder trykekspansion, røglem, div. fittings og rør. Der er ikke noget fancy gear (heller ikke VVB) med til fyret.

Opgaven er kort sagt at montere fyret, hvor der har stået et eksisterende. Jeg piller det gamle fyr ned, så fyrrummet er frit. Der er strøm, skorsten etc. fra eksisterende fyr. Derudover skal eksisterende åben ekspansionsbeholder fjerens og proppes af.

Jeg synes den pris, jeg har fået er min. 5.000,- for høj. Er det helt urimeligt? Kigger jeg f.eks. ved pillestoker.dk er prisen for fyr, silo og 'installationspakke' ca. 26.500,-. Så er der ca. 12.500,- tilbage til arbejdsløn - det virker altså helt voldsomt for mig.

Har I erfaringer med andre her i Nordjylland, der laver den slags? Jeg vil kunne godt tænke mig at få et eller to yderligere tilbud.
Woody 10Kw, BS20, etc., etc.
http://peterfarsinsen.stokerlog.dk


Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

Hvilken leverandør / installatør?

Indlæg af Vangsgaard » 20 feb 2012 23:09

Har du kigget på dvcenter. De har nogle monteringspakker der med stokerpro rabat ligger omkring 25.000kr, monteret. Herudover skal du nok ofre godt et par tusind på trykekspansion, og diverse nødvendig dele. Plus måske et par ekstra montør timer hvis udstyret også skal monteres.

Mit gæt er det kan holdes et stykke under 30k


Bruger partnerkoden stokerpro

http://dvcenter.dk/monteringspakker/mon ... cotte.html

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Hvilken leverandør / installatør?

Indlæg af mrjyden » 20 feb 2012 23:19

hej giv tømrere sjakket i storvorde et kald han kan evt hjælpe dig.

http://www.cjtomrere.dk/

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hvilken leverandør / installatør?

Indlæg af Lintz » 21 feb 2012 06:36

peterfarsinsen » 20 Feb 2012, 22:19 skrev:Nu har jeg både kigget et Scotte-fyr hos Lintz (tak for kigget!), og fået tilbud fra en leverandør.

Leverandørens tilbud lyder på 38.985,- incl. moms for en Scotte 10kW / Black Star 20 kedel incl. montering - herunder trykekspansion, røglem, div. fittings og rør. Der er ikke noget fancy gear (heller ikke VVB) med til fyret.

Opgaven er kort sagt at montere fyret, hvor der har stået et eksisterende. Jeg piller det gamle fyr ned, så fyrrummet er frit. Der er strøm, skorsten etc. fra eksisterende fyr. Derudover skal eksisterende åben ekspansionsbeholder fjerens og proppes af.

Jeg synes den pris, jeg har fået er min. 5.000,- for høj. Er det helt urimeligt? Kigger jeg f.eks. ved pillestoker.dk er prisen for fyr, silo og 'installationspakke' ca. 26.500,-. Så er der ca. 12.500,- tilbage til arbejdsløn - det virker altså helt voldsomt for mig.

Har I erfaringer med andre her i Nordjylland, der laver den slags? Jeg vil kunne godt tænke mig at få et eller to yderligere tilbud.
Hej Peter og tak for hyggeligt sammenvær.
Fint nok at du ikke nævner leverandørens navn når du nu smider prisen på nettet - kan ikke helt følge dig, du har haft en mand ude for at give tilbud på instalition af fyr "med det hele", derefter går du ind på en reklamebanner og tager prisen der og trækker fra og går dermed ud fra at arbejdslønnen udgør 12,500,-
Det er hvertifælde sådan jeg læser dit indlæg.
Måske ikke helt fair for den pågældende da han selvfølgelig har regnet på hvad der skal bruges.

Selvfølgelig er der også Dvcenter ved Levi som mange herinde åbenbart har haft gode erfaringer med.
De ligger jo det ud på en lidt anden måde - en fast monteringspris inklusiv matrialer i nøje afregnet længde (så vidt jeg husker)
Skal der laves noget ud over det koster det timeløn - og mon ikke det næsten altid skal det når man (som du og jeg ) bor i noget gammelt.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

peterfarsinsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30 jan 2012 21:22
Mit fyr: Woody 10kw
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: ~6 ton
Geografisk sted: Sejlflod, Nordjylland

Hvilken leverandør / installatør?

Indlæg af peterfarsinsen » 21 feb 2012 19:23

Lintz » 21 Feb 2012, 06:36 skrev: Hej Peter og tak for hyggeligt sammenvær.
Fint nok at du ikke nævner leverandørens navn når du nu smider prisen på nettet - kan ikke helt følge dig, du har haft en mand ude for at give tilbud på instalition af fyr "med det hele", derefter går du ind på en reklamebanner og tager prisen der og trækker fra og går dermed ud fra at arbejdslønnen udgør 12,500,-
Det er hvertifælde sådan jeg læser dit indlæg.
Måske ikke helt fair for den pågældende da han selvfølgelig har regnet på hvad der skal bruges.

Selvfølgelig er der også Dvcenter ved Levi som mange herinde åbenbart har haft gode erfaringer med.
De ligger jo det ud på en lidt anden måde - en fast monteringspris inklusiv matrialer i nøje afregnet længde (så vidt jeg husker)
Skal der laves noget ud over det koster det timeløn - og mon ikke det næsten altid skal det når man (som du og jeg ) bor i noget gammelt.
Hej

Selv tak. Jeg hyggede mig også, og det var dejligt at se, hvordan et pænt fyrrum ser ud og fungerer. Mit er sort af sod, så det bliver lidt noget andet :(

Det er stort set korrekt, at det er sådan jeg er nået frem til prisen. Leverandøren har imidlertid en 'fyrpakke' og en 'installationspakke' som prismæssigt stort set matcher prisen andre steder på nettet. De giver formentlig nogenlunde det samme for fyr og stumper, men tjener bare ikke lige meget på det, så jeg synes ikke det er en unfair sammenligning.

Lad os bare sige, at de materialer der 'mangler' i installationspakken løber op i 2500,-. Det lader 10.000,- tilbage. Det svarer ca. til 20 timer incl. moms. Det er immervæk en del :shock: Grunden til alt det her gætteri er desuden at tilbudet er uspecificeret. Havde den været specificeret ville det jo være lettere at regne ud, hvad der koster hvad.

Jeg ved godt, at jeg også betaler for mere end blot monteringen: ekspertise, vejledning, muligheden for at ringe og få hjælp. Hvor meget koster det? Jeg synes ~5.000,- er for meget.
Woody 10Kw, BS20, etc., etc.
http://peterfarsinsen.stokerlog.dk

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Hvilken leverandør / installatør?

Indlæg af Lintz » 21 feb 2012 19:27

peterfarsinsen » 21 Feb 2012, 19:23 skrev: Hej

Selv tak. Jeg hyggede mig også, og det var dejligt at se, hvordan et pænt fyrrum ser ud og fungerer. Mit er sort af sod, så det bliver lidt noget andet :(

Det er stort set korrekt, at det er sådan jeg er nået frem til prisen. Leverandøren har imidlertid en 'fyrpakke' og en 'installationspakke' som prismæssigt stort set matcher prisen andre steder på nettet. De giver formentlig nogenlunde det samme for fyr og stumper, men tjener bare ikke lige meget på det, så jeg synes ikke det er en unfair sammenligning.

Lad os bare sige, at de materialer der 'mangler' i installationspakken løber op i 2500,-. Det lader 10.000,- tilbage. Det svarer ca. til 20 timer incl. moms. Det er immervæk en del :shock: Grunden til alt det her gætteri er desuden at tilbudet er uspecificeret. Havde den været specificeret ville det jo være lettere at regne ud, hvad der koster hvad.

Jeg ved godt, at jeg også betaler for mere end blot monteringen: ekspertise, vejledning, muligheden for at ringe og få hjælp. Hvor meget koster det? Jeg synes ~5.000,- er for meget.
Så er det dejligt at vi har mulighed for at vælge - glæder mig til at høre hvad det ender ud med.
Hygge :)
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar