Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Billigste piller her og nu!?

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Krydolph » 12 feb 2012 01:00

Jeg synes ikke der sker meget i det her forum, og det der sker, er måske ikke videre brugbart, men det vil også altid ændre sig med priser jo!

Den stokerpriser.dk eller hvad den hedder synes jeg ærligtalt heller ikke er noget bevendt, ideen er der, men der skal meget arbejde til, og samarbejde med forhandlerne før det bliver noget der kan bruges! Men det er slet ikke det der skal snakkes om i det her indlæg! Siden og fora her gør det rigtig godt, og det skal vi huske at nævne også når nu vi kritiserer lidt =)

Jeg skal til at bestille piller, og jyde er man jo ikke for ingenting, så man vil helst ikke betale alt for meget for meget! Men jeg kender stadig ikke så mange forhandlere, så jeg har luret lidt rundt på må og få og fundet frem til at
www.globalbrænde.dk sælger 8mm IKEA piller for 1530kr hvis man skal have mellem 5 og 10 paller det er 1593,75 pr ton hvis jeg kan regne!

Finder jeg det billigere? Det behøver selvf. ikke være IKEA, bare noget der ikke lige smulrer så snart man ser på det, med DIN mærke regner jeg med IKEA ikke er helt dumt valg!

Jeg tænker der nok er nogen der kender lidt forskellige sider, eller har deres normale billige pillepusher, hvor de lige kan slå op om der er noget der slår det jeg har fundet! og ellers er der måske andre der opdager at det var et godt fund jeg har lavet her =)

På forhånd tak!


jonasen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19 mar 2010 15:13
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 186
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7700
Dagligt forbrug: 10 kg
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Thisted

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af jonasen » 12 feb 2012 07:49

Hej. Du skal lige huske at der kommer fragt oven i prisen på pillerne..Ellers er det billig nok

Hr.Hansen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27 feb 2009 14:28
Mit fyr: Opop/scotte 16kw.
Areal: 170m2 + 250 l. vvb.
Brændsel: 6 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6230
Årligt forbrug: 5-6 ton.
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Hr.Hansen » 12 feb 2012 08:16

Kig ved lavepriser.dk

Jeg har lige hentet til 1275 kr for 962 kg. Jeg skal så lige sige at der er en del smuld, og poserne er meget tynde. Men min scotte køre fint med det.
Mvh Thomas Hansen

kaufman
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 172
Tilmeldt: 29 dec 2011 19:39
Mit fyr: Woody 10kw Blackstar s kedel
Areal: 100 +70 m2 kælder
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Dagligt forbrug: Ca. 20 kg.
Geografisk sted: Hammelev 6500 Vojens

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af kaufman » 12 feb 2012 08:42

Jeg bruger RW 8 mm. Købt ved pillmadsen til 1529 kr. For 960 kg. Jeg er godt tilfreds med dem

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Lintz » 12 feb 2012 09:07

En god forhandler betyder mindst ligesåmeget som prisen - Er lidt ligeglad med om jeg skal give 100 dask mere pr palle hvis handlen kører uden problemer. Har to gange købt 2 x 22 pl ved PilleMadsen, kan kun sige .... :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


kaufman
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 172
Tilmeldt: 29 dec 2011 19:39
Mit fyr: Woody 10kw Blackstar s kedel
Areal: 100 +70 m2 kælder
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Dagligt forbrug: Ca. 20 kg.
Geografisk sted: Hammelev 6500 Vojens

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af kaufman » 12 feb 2012 09:29

Nu henter jeg en palle af gangen ved Pillemadsen, men hvis man ikke har muligheden for det, er prisen pr. sæk det samme det er jo ikke alle der har muligheden for det, ved nogle forhandler stiger prisen hvis man ikke køber hele paller, det kalder jeg service :great: :great: :great:

Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Krydolph » 12 feb 2012 14:20

Lintz - Ja jeg kan se pillemadsen har en trofast fanscare, men har du noget dårligt at sige om Globalbrænde, eller kender du dem bare ikke?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Lintz » 12 feb 2012 15:05

Krydolph » 12 Feb 2012, 14:20 skrev:Lintz - Ja jeg kan se pillemadsen har en trofast fanscare, men har du noget dårligt at sige om Globalbrænde, eller kender du dem bare ikke?
Kan se på mit indlæg at det godt kunne tolkes på en sådan måde at jeg har noget imod "Globalbrænde"
DET HAR JEG IKKE - beklager at det kunne tolkes på den måde - Jeg har aldrig handlet ved dem.
Mit indlæg var mere baseret på at en god behandling betyder ligesåmeget som prisen - Jeg har fået en god pris og en god behandling ved Pillemadsen.
Et andet krav er at jeg kan handle med Dankort pga sikkerheden deri og det kan jeg ved PM - Ander ikke om det er tilfældet ved GB.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af MichaelK » 12 feb 2012 15:57

Hvis man kan acceptere, at svartiden hos Global Brænde er lidt lang, så
er det et udmærket sted at handle. Købte 8 paller ved dem her i Sep.11.
Men det tog en helt måned, før de stod i min indkørsel!

Man kunne ønske sig nogle uopfordrede statusbeskeder
ang. ens ordre, men måske det kommer :D

Til gengæld reagerede de prompte på alle henvendelser :great:



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Billigste piller her og nu!?

Indlæg af Bigfoot » 12 feb 2012 16:33

Jeg prioriterer mit pillekøb lidt anderledes. Første prioritet er kvalitet, derefter kundepleje, og derfra pris.
Jeg har handlet med lavepriser forrige år, fik leveret som aftalt og alt. Pillerne var ikke så gode og jeg sendte dem en mail til dem om det. Det var barlinek, som var fulde af smuld.
Dagen efter ringede de, og vi fik talt det hele igennem. Et par dage senere stod der 5 nye paller barlinek i min indkørsel. Uden beregning. Fruen fik de andre som strøelse til hestene.

Det er god kundepleje. hvilket pillemadsen også er god til. Jeg har handlet lidt spåner og briketter hos ham. Han vidste hvem jeg havde lånt lastbil af, så da jeg kom ind på pladsen ved ham, stod han klar med mine paller.

Kvalitet har også meget at sige. Jeg har godt nok en stoker, men jeg gider ikke grave slagger ud hele tiden. Jeg har prøvet de piller til omkring de 1200 pr tons. De gad jeg ikke blive ved med. De kaldes også piller til strøelse, og det er ikke uden grund.

Jeg har i år handlet ved stampemøllen. Det var også positivt.

Så bare at lade pris alene afgøre det, er meget dumt.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar