Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Udvendig isolering med puds.

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
lenni65
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 08 feb 2012 16:22
Mit fyr: biomax 16
Areal: 180
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6630

Udvendig isolering med puds.

Indlæg af lenni65 » 11 feb 2012 16:30

:roll: ok det gør det ikk nemmer :roll:


lenni65
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 08 feb 2012 16:22
Mit fyr: biomax 16
Areal: 180
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6630

Udvendig isolering med puds.

Indlæg af lenni65 » 11 feb 2012 16:39

men vi laver noget som kaldes facadebats. de bliver solgt meget til russland og østeuropa .bruges som udenvægsisolering.kunne spørge hvad de koster. der er i hvertfald høje krav for stabilitet og isoleringsevne. at_the_beach.gif

mvh. lennart

calle

Udvendig isolering med puds.

Indlæg af calle » 11 feb 2012 17:13

lenni65 » 11 Feb 2012, 16:39 skrev:men vi laver noget som kaldes facadebats. de bliver solgt meget til russland og østeuropa .bruges som udenvægsisolering.kunne spørge hvad de koster. der er i hvertfald høje krav for stabilitet og isoleringsevne. at_the_beach.gif

mvh. lennart
Der er en her på vejen, som har fået lavet det uden på et gasbetonhus. Kunne godt prøve at spørge, hvordan stabiliteten er, selvom jeg nok ikke får lov til at teste det icon_cheesygrin.gif

Ved en umiddelbar besigtigelse ville jeg være skeptisk, men jeg skal lade høre fra mig new3

Venlig hilsen

Erik2
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16 nov 2010 20:18

Udvendig isolering med puds.

Indlæg af Erik2 » 11 feb 2012 17:36

Det virker isoleringsmæssigt meget bedre end noget andet man kan gøre, men duer ikke til huse hvor der er tænkt over proportionerne - "murermestervillaer"

svbech
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 183
Tilmeldt: 04 jan 2008 07:43
Mit fyr: Scotte 16kw - Tassco med oliefyr
Areal: 290
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Årligt forbrug: 8-9 ton

Udvendig isolering med puds.

Indlæg af svbech » 11 feb 2012 17:49

Det er et meget fint concept, det isolerer rigtigt godt, og løser samtidigt en del af de problemer man ofte har mht. kuldebroer omkring vinduer når man isolerer indvendigt.

Skal man have noget fastgjort i udvendigt i ydervægen, kan man sagtens gøre det, der fås beslag der går gennem puds og isolering, og støtter på den solide indermur, ingen problemer i det.

Vedrørende dampspære så er der netop ikke nogen problemer her hele indermuren er efter udvendig isolering jo varm, så den vil der ikke komme kondens på, isoleringen og pudset er åndbar og diffussions åben, så evt fugt "damper" bare ud gennem den, der i øvrigt ikke tager skade af fugt/kondensvand.

Med udvendig isolering har man også mulighed for at lave en smuk løsning hvis man skal have isoleret sin sokkel, der ofte er massiv og uisoleret på ældre huse. Der kan fås specielle konsoller og fodblik/drypnæser til at lave en pæn overgang mellem mur og sokkel.

Men sørg for at dem der laver det har prøvet det mere end en gang før, og vær særligt opmærksom på at følge anvisninger omkring armeringsnet i pudset, overlæg - diagonal net ved åbninger osv.


calle

Udvendig isolering med puds.

Indlæg af calle » 11 feb 2012 18:12

Umiddelbart synes jeg, at der bliver lidt dybt ind til vinduerne.

Venlig hilsen

svbech
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 183
Tilmeldt: 04 jan 2008 07:43
Mit fyr: Scotte 16kw - Tassco med oliefyr
Areal: 290
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Årligt forbrug: 8-9 ton

Udvendig isolering med puds.

Indlæg af svbech » 11 feb 2012 18:21

calle » 11 Feb 2012, 18:12 skrev:Umiddelbart synes jeg, at der bliver lidt dybt ind til vinduerne.
Fidusen er jo at vinduerne tages ud mens man isolerer og så sætter dem i igen når isolering og puds er udført.

Så sættes vinduerne med samme afstand til facaden som før og huset ser lige dan ud udefra, indvendigt bliver karmen dybere, men sådan er det jo.

calle

Udvendig isolering med puds.

Indlæg af calle » 11 feb 2012 19:37

svbech » 11 Feb 2012, 18:21 skrev: Fidusen er jo at vinduerne tages ud mens man isolerer og så sætter dem i igen når isolering og puds er udført.

Så sættes vinduerne med samme afstand til facaden som før og huset ser lige dan ud udefra, indvendigt bliver karmen dybere, men sådan er det jo.
Hvad fæster karmboltene så i ?

Venlig hilsen

svbech
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 183
Tilmeldt: 04 jan 2008 07:43
Mit fyr: Scotte 16kw - Tassco med oliefyr
Areal: 290
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Årligt forbrug: 8-9 ton

Udvendig isolering med puds.

Indlæg af svbech » 11 feb 2012 20:43

:rose: Man skruer et beslag udvendigt på ydervægen, isolerer og pudser hen over det, og så sidder det klar til vinduesskruer når de skal i

Brugeravatar
2009bokke
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 269
Tilmeldt: 28 maj 2011 17:35
Mit fyr: BIOMAX 16 TURBO intercooler
Areal: 151
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3730
Årligt forbrug: 6000 KG

Udvendig isolering med puds.

Indlæg af 2009bokke » 12 feb 2012 00:37

prøv at kigge på det her system fra isover... ganske genialt http://www.isover.dk/produkter/isover+plus+system klik midt i billede for at se film om systemet... jeg overvejer selv at få det lavet på tilbygning


Besvar