Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af Havmand » 09 feb 2012 10:22

Endnu en opdatering herfra fronten...

Da DVR var helt død og ikke kunne laves, tilbød de at jeg kunne købe en ny til 2000,-
- Jeg blev forklaret at der var mobiladgang, SMSmodul og meget andet gøgl ifht. til min gamle.
Da jeg ikke mente det kunne være rigtigt, kom de med en pris på 1200 for en ny... (forhandleren ville spise det halve)
Så alt i alt skulle jeg betale 600,- for en ny... bum bum - IMØ lugter det lidt...

Anywho... Langt om længe - i dag modtager jeg en pakke med en DVR i...
Da jeg åbner pakken ser jeg slidmærker på siderne af kabinettet, ingen skruer - Det ligner sku da min gamle
Selv støvet der var på min gamle blæser har de flyttet over...
MON IKKE JEG HAR FÅET MIN GAMLE DVR RETUR ????

Den medfølgende PSU har de endda også lavet en ny label til. Præcist os jeg havde på den jeg sendte retur...
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog


Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Modtaget likes: 2 gange

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af hestetyv » 09 feb 2012 10:28

Hat du serienummer eller andet registreret ned på din gamle ? Jeg ville helt sikkert skabe mig, dog på en stille og rolig måde. Hvor langt bor du fra forhandleren ? Har du mulighed for at møde op personligt i butikken ?
Jeg ville helt klart stille nogle meget direkte spørgsmål til dem, så som hvor fakturaen er på den "nye" maskine, og hvorfor den "nye" maskine mangler skruer, og i øvrigt har samlet støv på nøjeagtig samme måde som din gamle maskine havde osv. Forvent ikke at få konkrete svar, men gør dem opmærksom på at du vil tage sagen videre med producenten og importøren (hvis der er en sådan i danmark), hvis du ikke kan få svar på hvad det er der foregår, og de kan forklare sig med det samme.
/Claus

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af Havmand » 09 feb 2012 10:56

Forhandleren er desværre i Jydepotteland... Så et par timers kørsel...

Nej der er nogle ting, som ikke helt hænger sammen...
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af Havmand » 09 feb 2012 10:59

Tror jeg smider dem en mail, med tilbud om at "forsvare" sig, inden jeg laver en lille anmeldelse på Trustpilot - og andre steder...

"Primo januar går min DVR (video-overvågnings-server) død (skærmen kommer ikke frem med noget billede, og den genstarter hvert 15. sekund), og jeg kontakter forhandleren, hvor jeg 1,5 år forinden havde købt denne.

Jeg får af vide at det formentligt er HDD der er stået af, men denne har jeg selv testet med en anden, hvorfor vi bliver enige om at jeg skal sende den ind. 5.jan

godt en uge efter indsendelse, ringer jeg og hører hvor langt de er nået i processen, og forh. vil kontakte leverandøren.

Jeg bliver lidt sener ringet op med meldingen om at "DVR har haft et hårdt liv, og at der mangler skruer, bundkortet er brændt af, men det er ikke dækket"...
Da dette er leverandørens besked, beder jeg om nummeret på leverandøren, så jeg selv kan tage diskussionen op med dem, men deres kontaktdata kan jeg ikke få udleveret (B2B).

Her stiller jeg mig så lidt uforstående overfor forhandleren, da jeg mener et bundkort skal holde mere end 1,5 år...
- Han lover at kontakte leverandøren endnu engang, for at se om de har ændret holdning.

Dagene går, og jeg rykker igen... Denne gang med meldingen om at jeg kan købe en NY DVR til 2000,- og så monterer de min gamle HDD.

Umiddelbart tænker jeg det lugter en smule... Og stiller mig IKKE tilfreds med det svar, hvorfor forhandleren endnu engang må gribe fat i leverandøren...

Et par dage senere kommer der så en melding om at jeg nu kan få en ny for 1200,-.... og forhandler vil tilbyde mig at vi deler regningen...
Jeg betaler, da jeg ikke tror vi kommer meget længere i denne sag, trods jeg stadig ikke er tilfreds, men jeg får jo en NY DVR (med mobiladgang, SMS og meget andet, iflg. forhandleren), og forhandleren har været ganske venlig på dette punkt.

På fakturaen er noteret afsendelsesdato 02.feb. (dog står der på varelinien "ombytning/rep" - men formoder dette er standart tekst)
Da vi når mandag d. 6. feb, og pakkeposten har været her, uden DVR, rykker jeg for hvor den bliver af... og får svaret at den skulle være hos mig d. 6. eller 7.
Da jeg modtager en anden pakke med PD d. 7. rykker jeg IGEN !
Forhandler kontakter leverandøren, for at få et T&T-nr. så han selv kan følge pakken...
Jeg returnerer et kort svar "Jeg formoder du mener så VI kan følge pakken"

Jeg får T&T-nr. og der er den først afsendt den 7. !

DD. 09.02.2012 modtager jeg så min nye DVR - Troede jeg..
Kabinettet liger meget det jeg sendte retur... Blæseren indeholdt omtrent samme mængde støv som da jeg sendte den retur...
- Tjo, det er da min gamle DVR jeg har fået retur....
Bundkortet ser dog nyt ud...

Men var det aftalen ??"
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af Flemming DJ » 09 feb 2012 11:25

Udmærket beskrevet, ser det ud til. :great:

Et venligt hint: Du skal måske lige ændre din stavemåde af "standard", før du evt. offentliggør teksten. Det er med "d". Ellers betyder det "stående kunst" :wink:
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk


Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af Havmand » 09 feb 2012 12:56

Flemming DJ » 09 Feb 2012, 11:25 skrev:Udmærket beskrevet, ser det ud til. :great:

Et venligt hint: Du skal måske lige ændre din stavemåde af "standard", før du evt. offentliggør teksten. Det er med "d". Ellers betyder det "stående kunst" :wink:
Dam'it... ja det er med "D" lige som "i sommers" er uden S :D

Virksomheden har fået samme tekst pr. mail , hvor jeg høfligt spørger om de har interesse i at "forklare/forsvare" sig, inden jeg kører videre med det - og efter 1 time og 45 minutter har de stadig ikke svaret... Ikke at jeg forlanger svar her og nu, men blot at de har modtaget den :wink:
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog


Besvar