Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ekoheat 1500 fra Ekopower

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ekoheat 1500 fra Ekopower

Indlæg af Tom_AT » 08 feb 2012 23:13

Her:
http://www.flygt.dk/1727188.asp

Om det er det samme som NMT skal jeg ikke kunne sige :-)

edit: Hvad jeg lige kan se, så er ITT et amerikansk firma.
Last edited by 1 on Tom_AT; edited 8 times in total


Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ekoheat 1500 fra Ekopower

Indlæg af Skiveren » 08 feb 2012 23:16

Tom_AT » 08 Feb 2012, 23:13 skrev:Her:
http://www.flygt.dk/1727188.asp

Om det er det samme som NMT skal jeg ikke kunne sige :-)
Jeps det er den... :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ekoheat 1500 fra Ekopower

Indlæg af Skiveren » 08 feb 2012 23:23

Vedr VVB..Ja men det var et spørgsmål om kronerne... Pumpen mener jeg er en itt pumpe.
Vedr. Ekspansion beholderen, ved jeg jo ikke en skid om... Måske har du ret... Evt kunne du måske forklare det ? :great:[/quote]

Du køber et på papiret godt fyr, - og sparer på de andre dele ? - Tisser du også i modvind ? - sorry icon_cheesygrin.gif

ITT pumpe ?, - det navn har jeg aldrig hørt om før, - har du et link ? - jeg vil vædde med det er denne slovenske pumpe - http://www.vvs-grossisten.dk/index/a-pumpe-nmt-2176

Som jeg har skrevet i mit indlæg ovenfor (Efter jeg tilføjede lidt info) - så er tommelfingerreglen på trykanlæg uden akkutank at man dividerer husets areal med 10, - så har man ekspansions volumen, - ergo skal du bruge omkring 24 liter i ekspansion - forøvrigt så har jeg "måske" ikke ret, - jeg har ret :great:[/quote]


Okey Lad os lige tag den igen, Levi... På papiret et godt fyr... Hvor vil du hen ? Ved du noget som du ikke deler med os ? :| og nej jeg fik bare et tilbud jeg ikke kunne sige nej til, derfor havde det noget med kronerne at gøre icon_cheesygrin.gif :lol: :great:

Og jeg tror lige jeg får det med ekspansion lavet omkring i en gal hast... Takker, mester.. icon_cheesygrin.gif
Last edited by 1 on Skiveren; edited 8 times in total
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

levi

Ekoheat 1500 fra Ekopower

Indlæg af levi » 08 feb 2012 23:23

Tom_AT » 08 Feb 2012, 23:13 skrev:Her:
http://www.flygt.dk/1727188.asp

Om det er det samme som NMT skal jeg ikke kunne sige :-)

edit: Hvad jeg lige kan se, så er ITT et amerikansk firma.
Den har jeg godt nok aldrig hørt om før, - men det gør den jo ikke dårlig :great:

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ekoheat 1500 fra Ekopower

Indlæg af Tom_AT » 08 feb 2012 23:24

Jeg tror Levi mener at dette fyr ikke har været på markedet så længe endnu. Så det er svært at vide hvor godt dette fyr reelt set er. og hvor længe det holder :-)


Levi,
Synes at kunne læse at ITT også laver Jabsco pumper. Eller lavede. Det er vist et datterselskab eller sådan noget, der laver Jabsco pumper nu. Og disse pumper (Jabsco) bruger vi da her ombord. Det er vist ganske udemærket industri-grej :-)


levi

Ekoheat 1500 fra Ekopower

Indlæg af levi » 08 feb 2012 23:27

Okey Lad os lige tag den igen, Levi... På papiret et godt fyr... Hvor vil du hen ? Ved du noget som du ikke deler med os ? :| og nej jeg fik bare et tilbud jeg ikke kunne sige nej til, derfor havde det noget med kronerne at gøre icon_cheesygrin.gif :lol: :great:

Og jeg tror lige jeg får det med ekspansion lavet omkring i en gal hast... Takker, mester.. icon_cheesygrin.gif
Nej jeg ved ikke mere om fyret end du gør, - jeg ved hvem der står bag det, - og det er nok for mig icon_cheesygrin.gif

Du er testperson på fyret, - og helt ærligt uden omsvøb, - jeg er meget spændt på at høre om dine erfaringer, - både positivt men naturligvis også negativt - ligesom jeg er det samme med de produkter jeg forhandler :great:

Jeg mener det jeg siger, - på papiret ser fyret fint og spændende ud - om det er godt i virkeligheden kan du fortælle os når du har kørt med det i et års tid :great:

levi

Ekoheat 1500 fra Ekopower

Indlæg af levi » 08 feb 2012 23:31

Tom_AT » 08 Feb 2012, 23:24 skrev:Jeg tror Levi mener at dette fyr ikke har været på markedet så længe endnu. Så det er svært at vide hvor godt dette fyr reelt set er. og hvor længe det holder :-)


Levi,
Synes at kunne læse at ITT også laver Jabsco pumper. Eller lavede. Det er vist et datterselskab eller sådan noget, der laver Jabsco pumper nu. Og disse pumper (Jabsco) bruger vi da her ombord. Det er vist ganske udemærket industri-grej :-)
Korrekt, - det er lige nøjagtig det jeg mener :great:

Jeg kender ikke den type pumpe, - heller ikke Jabsco pumper, - men det kunne jo tyde på det var et "niche" produkt bestemt til visse dele af industrien som bevæger sig uden for "vvs-branchen" :great:

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ekoheat 1500 fra Ekopower

Indlæg af Skiveren » 08 feb 2012 23:42

Ja Okey det er rigtig nok, men efter mange overvejelser blive det Ekoheat'en, da jeg søgte et anlæg der var mindst mulig arbejde med, og da jeg beslutte mig for at det skulle stå inde i bryggers, var der ikke så mange at vælge imellem i denne prisklasse.. Og ja.. Jeg skylder jer alle at fortælle om anlægget på tyk og tyndt, og jeg har tænkt mig at starte med lave en logbog over alle problemer og fordele set udfra mit synspunkt. :great: evt sammen billeder, så må vi jo se om mit satsning er det værd.. 8)
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

levi

Ekoheat 1500 fra Ekopower

Indlæg af levi » 08 feb 2012 23:50

Skiveren » 08 Feb 2012, 23:42 skrev:Ja Okey det er rigtig nok, men efter mange overvejelser blive det Ekoheat'en, da jeg søgte et anlæg der var mindst mulig arbejde med, og da jeg beslutte mig for at det skulle stå inde i bryggers, var der ikke så mange at vælge imellem i denne prisklasse.. Og ja.. Jeg skylder jer alle at fortælle om anlægget på tyk og tyndt, og jeg har tænkt mig at starte med lave en logbog over alle problemer og fordele set udfra mit synspunkt. :great: evt sammen billeder, så må vi jo se om mit satsning er det værd.. 8)
Jeg tror jeg taler for alle når jeg skriver, - vi er fuldstændig ligeglad med dit valg af fyr, - valget er dit, - og dit alene - det er dig der skal bruge fyret , -og det er dig der ved hvad du vil have :great:

du har ingen grund til at forsvare dit valg overhovedet - valget af anlæg er dit! :great:

Jeg har sagt det før, - men siger det gerne igen, - handl med dem du har tillid til, - og køb det produkt du mener er det bedste valg for dig, - det er der ingen her på SP der rynker på næsen af :great:

Jeg håber anlægget lever op til dine forventninger, og kan levere det der står på papiret :great:

Hold os opdateret med alt det erfaring du kan give os, - vi pillenørder higer efter viden og erfaringer :great:

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ekoheat 1500 fra Ekopower

Indlæg af Skiveren » 09 feb 2012 06:07

levi » 08 Feb 2012, 23:50 skrev: Jeg tror jeg taler for alle når jeg skriver, - vi er fuldstændig ligeglad med dit valg af fyr, - valget er dit, - og dit alene - det er dig der skal bruge fyret , -og det er dig der ved hvad du vil have :great:

du har ingen grund til at forsvare dit valg overhovedet - valget af anlæg er dit! :great:

Jeg har sagt det før, - men siger det gerne igen, - handl med dem du har tillid til, - og køb det produkt du mener er det bedste valg for dig, - det er der ingen her på SP der rynker på næsen af :great:

Jeg håber anlægget lever op til dine forventninger, og kan levere det der står på papiret :great:

Hold os opdateret med alt det erfaring du kan give os, - vi pillenørder higer efter viden og erfaringer :great:
Jo jo men nu er jeg ikke specielt egocentreret, så derfor var oplysningen omkring mit valg rettet til andre bruger som evt læste i dette forum, for at opnå viden omkring et valg af pillefyr... :blink: Så personligt ville jeg aldrig være ligeglad med hvordan andre bruger er kommet frem til deres valg... Jeg har selv læst næsten alle tråde herinde omkring hvorfor og hvordan folk er kommet frem til deres valg.. :wink: Og om du, Levi er ligeglad, må vist være for din egen regning, for du skal ikke trække mig med over i denne bås.
Om fyret lever op til mine forventninger, er jeg overhovedet ikke tvivl om, så derfor deler jeg selvfølgelig gerne ud af erfaringerne nu og ikke mindst fremover. :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Besvar