Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Motor til intern snegl - 16kW

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
famgrav
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 23 dec 2007 15:52
Mit fyr: Scotte 16kW på OPOP H418
Areal: 148, 1½ plan
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Dagligt forbrug: 23
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: I nærheden af Lemvig

Motor til intern snegl - 16kW

Indlæg af famgrav » 08 feb 2012 10:31

Hej,
Jeg har en 16kW Scotte fra 2008. Jeg synes at der begynder at komme nogle ubehagelige mislyde fra motor/gear til den interne snegl.

Er der nogle der kan fortælle mig hvor man kan skaffe en sådan motor. De steder jeg har tjekket på nettet står der altid "Gear/Motor til ekstern snegl". Er det samme motor/gear til intern og ekstern, eller er man ikke så heldig.

På min interne sneglmotor står der "Linix G8 1800".....eller noget i den stil. Skal have den afmonteriet for at kunne læse hele nummeret, men det er lige lovligt koldt udenfor til at skille det hele ad, hvis der var nogle af Jer der umiddelbart kunne komme med nogle guldkorn ud fra mine oplysninger....eller manglen på samme ;-)

mvh Anders
hilsen Anders
-----------------
Scotte på OPOP H418, uden iltstyring. Trækstabilisator. Pannex 80 l. combi VVB, p.t. uden thermostat.


calle

Motor til intern snegl - 16kW

Indlæg af calle » 08 feb 2012 21:09

Hej Anders.

Har du skiftet pillefabrikat for nyligt. Nogle piller er så hårde, så det knirker og brager fra den interne snegl.

Mht. sneglemotor. Jeg kan se, at den interne snegl er en Linex 10 w. Du kan se den på Nordjysk Bioenergis hjemmeside. www.scotte.dk. Den koster 439,- så det er til at overse.

Venlig hilsen
Last edited by 1 on calle; edited 8 times in total

levi

Motor til intern snegl - 16kW

Indlæg af levi » 08 feb 2012 21:11

calle » 08 Feb 2012, 21:09 skrev:Hej Anders.

Har du skiftet pillefabrikat for nyligt. Nogle piller er så hårde, så det knirker og brager fra den interne snegl.

Mht. sneglemotor. Jeg kan se, at den interne snegl kan kombineres med Linix 6 w og Linix 10 w. Kan dog kun se 10 w modellen annonceret. Koster ca. 550 kr-. så det er til at overse.

Venlig hilsen
Det er fordi 6 watt motoren er udgået :great:

I dag bruges der kun 10 watt motorer til den interne snegl :great:

calle

Motor til intern snegl - 16kW

Indlæg af calle » 08 feb 2012 21:18

Sad lige og lavede en rettelse til mit svar, da Levi kom på banen, men nu stemmer det :)

Venlig hilsen

levi

Motor til intern snegl - 16kW

Indlæg af levi » 08 feb 2012 22:23

calle » 08 Feb 2012, 21:09 skrev:Hej Anders.

Har du skiftet pillefabrikat for nyligt. Nogle piller er så hårde, så det knirker og brager fra den interne snegl.

Mht. sneglemotor. Jeg kan se, at den interne snegl er en Linex 10 w. Du kan se den på Nordjysk Bioenergis hjemmeside. http://www.scotte.dk. Den koster 439,- så det er til at overse.

Venlig hilsen
De 439 kr er plus moms.

Man kan forøvrigt heller ikke handle på Scotte.dk som privat person :great:


Brugeravatar
famgrav
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 23 dec 2007 15:52
Mit fyr: Scotte 16kW på OPOP H418
Areal: 148, 1½ plan
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Dagligt forbrug: 23
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: I nærheden af Lemvig

Motor til intern snegl - 16kW

Indlæg af famgrav » 09 feb 2012 15:10

Hej igen,

Tusind tak for de hurtige svar.

Jeg har lagt mærke til, at den interne snegl kan knirke og skurre i ørene fra tid til anden, men jeg lagde mærke til pibe-lyden i forbindelse med fremføring af piller efter at være kørt tør, så der var ikke piller i brænderen.

Jeg vil lige have bestilt en reserve, i tilfælde af at den pludselig giver op. Det er det stadig for koldt til ;-)

mvh Anders
hilsen Anders
-----------------
Scotte på OPOP H418, uden iltstyring. Trækstabilisator. Pannex 80 l. combi VVB, p.t. uden thermostat.

levi

Motor til intern snegl - 16kW

Indlæg af levi » 09 feb 2012 20:39

famgrav » 09 Feb 2012, 15:10 skrev:Hej igen,

Tusind tak for de hurtige svar.

Jeg har lagt mærke til, at den interne snegl kan knirke og skurre i ørene fra tid til anden, men jeg lagde mærke til pibe-lyden i forbindelse med fremføring af piller efter at være kørt tør, så der var ikke piller i brænderen.

Jeg vil lige have bestilt en reserve, i tilfælde af at den pludselig giver op. Det er det stadig for koldt til ;-)

mvh Anders
Det er ikke unormalt at den interne snegl kan "tude" lidt ved smuld, - eller hvis en pille sætter sig på tværs i sit indre univers univers univers, - den har sat sig på tværs... øhm. :oops:


Besvar