Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

dvcenter.dk nede?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

dvcenter.dk nede?

Indlæg af Oldgaard » 03 feb 2012 21:20

hmm mig der ikke kender godt nok til geografien i Danmark ?
Rudkøbing og Jylland :?

og så lige i dag hvor jeg skulle have haft bestilt en ny lysføler, for ringe at den gamle kun har holdt i et år og 3 3/4 uge :)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


levi

dvcenter.dk nede?

Indlæg af levi » 03 feb 2012 21:21

Oldgaard » 03 Feb 2012, 21:20 skrev:hmm mig der ikke kender godt nok til geografien i Danmark ?
Rudkøbing og Jylland :?

og så lige i dag hvor jeg skulle have haft bestilt en ny lysføler, for ringe at den gamle kun har holdt i et år og 3 3/4 uge :)
Det er sikkert Ringkøbing så :oops:

Køreturen tager ihvertfald 4 timer fra Gørlev icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

dvcenter.dk nede?

Indlæg af Oldgaard » 03 feb 2012 21:37

levi » 03 Feb 2012, 21:21 skrev: Det er sikkert Ringkøbing så :oops:

Køreturen tager ihvertfald 4 timer fra Gørlev icon_cheesygrin.gif
4 timer :shock: hmm næste gang så prøv lige at bruge alle gear ;)
skal jeg tage den med retur i morgen ?
skal en tur deropad i morgen ;) ca. 10 km nordvest for Holstrebro og vi har da kun regnet med 3.5 times køretid ;)


Men du kan nok godt regne med at jeg så bliver nød til at kigge op forbi næste lørdag og få min formiddagskaffe :)
skal ikke risikere at stå uden en ekstra lysføler for længe
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

levi

dvcenter.dk nede?

Indlæg af levi » 03 feb 2012 21:40

Oldgaard » 03 Feb 2012, 21:37 skrev: 4 timer :shock: hmm næste gang så prøv lige at bruge alle gear ;)
skal jeg tage den med retur i morgen ?
skal en tur deropad i morgen ;) ca. 10 km nordvest for Holstrebro og vi har da kun regnet med 3.5 times køretid ;)


Men du kan nok godt regne med at jeg så bliver nød til at kigge op forbi næste lørdag og få min formiddagskaffe :)
skal ikke risikere at stå uden en ekstra lysføler for længe
Det nytter ikke noget at tage den med retur, - den er lige blevet skilt ad for at se om vi på den måde kan tømme HDD - den er total fucked op den bette server, - heldigvis er det ikke HDD der er gået i stykker - puha icon_cheesygrin.gif

Men tak for budet :)

Og naturligvis skal du kigge forbi, - så kan du også se dytten, - den er endelig kommet tilbage fra værkstedet - husk kamera :great:

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

dvcenter.dk nede?

Indlæg af Oldgaard » 03 feb 2012 21:45

For H****** har da en server stående du kunne have lånt, men er det ikke altid sådan :cry:


Deal :great: :great:
Skal jeg også have videocam med ? der skal vel laves lidt af den lille hvide på vejen :)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


levi

dvcenter.dk nede?

Indlæg af levi » 03 feb 2012 21:49

Oldgaard » 03 Feb 2012, 21:45 skrev:For H****** har da en server stående du kunne have lånt, men er det ikke altid sådan :cry:


Deal :great: :great:
Skal jeg også have videocam med ? der skal vel laves lidt af den lille hvide på vejen :)
Den skal da ikke ud på det hvide noget på vejene, - så fryser dens fusser jo :shock:

Det ville desværre ikke nytte noget med din server, - problemet var at vi ikke kunne hive dataen ud af den gamle, - kernel breakdown :(

Ellers havde vi været oppe igen for længst :shock:

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

dvcenter.dk nede?

Indlæg af Havmand » 03 feb 2012 21:57

levi » 03 Feb 2012, 21:18 skrev: Du skal da have smedegaard :great:
Nej...har det bedst med de små røde... :D
Passer en smedegaard 25-60-180 da i ladeventilen?
25-40-130 var til gulvvarmeshunt - det kunne godt være en smedegaard, hvis prisen er rigtig :-)
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

levi

dvcenter.dk nede?

Indlæg af levi » 03 feb 2012 21:59

Havmand » 03 Feb 2012, 21:57 skrev: Nej...har det bedst med de små røde... :D
Passer en smedegaard 25-60-180 da i ladeventilen?
25-40-130 var til gulvvarmeshunt - det kunne godt være en smedegaard, hvis prisen er rigtig :-)
Til 130 pumpen - ingen problem - og prisen er HELT rigtig :great:

Til 25/60-180 pumpen, - godt spørgsmål - men vi kan jo teste det - det ville også være spændende fremadrettet :)

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

dvcenter.dk nede?

Indlæg af Vangsgaard » 03 feb 2012 22:02

levi » 03 Feb 2012, 21:49 skrev: Den skal da ikke ud på det hvide noget på vejene, - så fryser dens fusser jo :shock:

Det ville desværre ikke nytte noget med din server, - problemet var at vi ikke kunne hive dataen ud af den gamle, - kernel breakdown :(

Ellers havde vi været oppe igen for længst :shock:
Hvis du siger harddisken ikke fejler noget, så kunne i vel bare sætte den i et eksternt kabinet/anden pc og hive data ud

:) . Men i må da have en backup løsning op og køre, det kan da heller ikke være helt billig for forretningen når netbutikken er nede flere dage

levi

dvcenter.dk nede?

Indlæg af levi » 03 feb 2012 22:06

Vangsgaard » 03 Feb 2012, 22:02 skrev: Hvis du siger harddisken ikke fejler noget, så kunne i vel bare sætte den i et eksternt kabinet/anden pc og hive data ud

:) . Men i må da have en backup løsning op og køre, det kan da heller ikke være helt billig for forretningen når netbutikken er nede flere dage
Det er netop det vi er igang med, - altså det med HDD - men vi ville hellere prøve alt andet først, - det er en mac mini server jeg har, - og den er IKKE nem at skille ad :evil:

Vi har en backup - men den eneste brugbare backup vi kunne genskabe var 20 timer gammel, - og det ville medføre et tab på over 150 netordrer hvis vi brugte den, - derfor valgte vi et længere nedbrud, - så tabet max bliver på 2 timer (Serveren tager backup hver anden time).

Det er naturligvis en stor udgift at have serveren nede, - også derfor vi kæmper 24/7 for at få den på ret køl igen - hellere redde alt hvad der reddes kan, - end at bruge en gammel backup der sletter for meget :great:


Besvar