Sorte piller/ophobning på herd

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
lima
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 19
Tilmeldt: 23 sep 2011 18:21
Mit fyr: Woody 16 kw
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Midtjylland

Sorte piller/ophobning på herd

Indlæg af lima »

Hej Brian...held og lykke med projektet...kan melde herfra at vores fyr stadig kører meget fint med "snyde-indstillingerne" så hvis alt andet fejler kan du jo hoppe med på den. Dejligt at komme hjem til et lunt hus og en velfungerende fiskekutter i skuret :-)
Hvis det ikke var fordi det gik helt og aldeles galt da jeg selv begyndte at pille ved indstillingerne så ville jeg gerne hjælpe...vi er vist også nærmest naboer...(bor lige på den anden side af Bryrup)
Hvad er det i øvrigt med sommer og vinter herder...vidste slet ikke der var flere størrelser og er det fordi der ikke er plads nok på den alm hvis fyret kører meget omkring 100%?

bravo
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 33
Tilmeldt: 09 aug 2011 13:07
Mit fyr: Woody 16kw
Areal: 173
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8654
Geografisk sted: Vinding, Silkeborg

Sorte piller/ophobning på herd

Indlæg af bravo »

nulstillede fyret til fabriksindstillinger, og det hjalp. nu prøver jeg så lige og indstillie igen så flammen passer efter beskrivelser.

Jamen Bryrup er jo nærmest min nabo, bor nemlig i Vinding, så er jo ik så langt væk.
lima
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 19
Tilmeldt: 23 sep 2011 18:21
Mit fyr: Woody 16 kw
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Midtjylland

Sorte piller/ophobning på herd

Indlæg af lima »

Hej, ja det var også det vi prøvede men det fungerede bare ikke 100%, men Michael fra NBE kom med en lang række ting vi skulle tjekke så det gør vi en dag når vi lige har mod på det...eller vi får NBE til det....
Ja bor mellem Løve og Vrads så det er da tæt på...kører igennem Vinding hver dag til arbejde så hvis jeg ser sort røg fra en skorsten skal jeg tænke på dig :-)
janchr
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 54
Tilmeldt: 22 dec 2010 06:31
Mit fyr: Scotte 16 Kw, V 10
Areal: 310
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Horsens

Sorte piller/ophobning på herd

Indlæg af janchr »

lima » 30 Jan 2012, 21:36 skrev:Hej Brian...held og lykke med projektet...kan melde herfra at vores fyr stadig kører meget fint med "snyde-indstillingerne" så hvis alt andet fejler kan du jo hoppe med på den. Dejligt at komme hjem til et lunt hus og en velfungerende fiskekutter i skuret :-)
Hvis det ikke var fordi det gik helt og aldeles galt da jeg selv begyndte at pille ved indstillingerne så ville jeg gerne hjælpe...vi er vist også nærmest naboer...(bor lige på den anden side af Bryrup)
Hvad er det i øvrigt med sommer og vinter herder...vidste slet ikke der var flere størrelser og er det fordi der ikke er plads nok på den alm hvis fyret kører meget omkring 100%?


Styringen kan både køre 10 og 40kw, 10 kan skrues op til 16 kw og 16 kan køre 24 kw, men herdens størrelse begrænser hvor mange piller der kan brændes af, før de falder ud over kanten af herden.
bravo
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 33
Tilmeldt: 09 aug 2011 13:07
Mit fyr: Woody 16kw
Areal: 173
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8654
Geografisk sted: Vinding, Silkeborg

Sorte piller/ophobning på herd

Indlæg af bravo »

Nogen nem måde og se om det er indstillet korrekt?

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Sorte piller/ophobning på herd

Indlæg af Lund »

lima » 30 Jan 2012, 22:33 skrev:Hej, ja det var også det vi prøvede men det fungerede bare ikke 100%, men Michael fra NBE kom med en lang række ting vi skulle tjekke så det gør vi en dag når vi lige har mod på det...eller vi får NBE til det....
Ja bor mellem Løve og Vrads så det er da tæt på...kører igennem Vinding hver dag til arbejde så hvis jeg ser sort røg fra en skorsten skal jeg tænke på dig :-)
Vrads? Er det ikke tæt på den satans vej hvor man letter fra jorden hvis man kører over 80 km/t? Husker første gang jeg kørte til Bryrup for at besøge min bror da han flyttede dertil, slog hovedet i loftet på bilen :oops:
bravo
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 33
Tilmeldt: 09 aug 2011 13:07
Mit fyr: Woody 16kw
Areal: 173
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8654
Geografisk sted: Vinding, Silkeborg

Sorte piller/ophobning på herd

Indlæg af bravo »

Jo det er, max 80 eller letter hele bilen inkl alt. Knægten syntes det er hylende sjovt:-D
Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Sorte piller/ophobning på herd

Indlæg af Lund »

Sindsyge vejmænd der har lavet den vej i tidernes morgen.
lima
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 19
Tilmeldt: 23 sep 2011 18:21
Mit fyr: Woody 16 kw
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Midtjylland

Sorte piller/ophobning på herd

Indlæg af lima »

100km/t...så er det rigtig sjovt :-)
Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Sorte piller/ophobning på herd

Indlæg af Lund »

lima » 03 Feb 2012, 17:16 skrev:100km/t...så er det rigtig sjovt :-)
Det var det jeg prøvede første gang jeg kørte vejen,ham selv, kone, to knægte samt min gamle mor røg op i taget af bilen, de eneste der grinede og sagde "prøv igen", gæt hvem.

Besvar