Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af Hemhems » 02 feb 2012 13:31

Oldgaard » 01 Feb 2012, 22:16 skrev:Hvor lang tid er du hjemmefra af gangen ? 2-3 uger burde en scotte sagtens kunne klare uden rens, især hvis der er monteret kompressorrens
Jeg er ude mellem 3-4 uger af gangen, så noget kompressor rens var nok at overveje nu eller senere..

Men jeg ville nu prøve at lokke hende til at rense fyret hvis det er nogenlunde ligetil for mig, og hun mener hun kan skifte vinduer og andet og hun er somregel ikke bange for at blive beskidt...


Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af Hemhems » 02 feb 2012 13:34

pille bruger » 02 Feb 2012, 08:48 skrev:Du har også muligheden 5 års Garanti type 3.
Kig nederst på siden http://www.nordjysk-bioenergi.dk/produk ... lefyr.html
Hvis du får Stokerkontrol på fyret,
er der endnu en mulighed, NBE kan justerer dit træpillefyr via internettet
( efter accept fra dig naturligvis )
Kig her http://www.nordjysk-bioenergi.dk/produk ... rface.html

Så skal kvinden fylde piller på,
Du skal så tømme askeskuffe og rense kedel.
Jeg ved ikke om nærigheden kommer til at spille for meget ind, hvis jeg både skal ha det online styring og kompressor-rens, men jeg har ikke købt endnu så alt efter pris/bekvemmelighed så må dette også overvejes..

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af Hemhems » 02 feb 2012 13:45

KHBRÆNDE » 02 Feb 2012, 08:55 skrev:Hej Hemhems

Jeg har næsten lige købt ny Scotte 10kw samt BS kedel med alt tilbehør til en rigtig god pris... Du kan prøve ringe til mig så skal jeg nok skaffe en pris til dig.... Han bor ikke så langt fra dig mener omkring Horsens... 28453422... Så kan vi også få en snak om hvor nemt sådan et anlæg er at passe....( Kvinder kan også passe det )
Mvh Kenny
Well jeg regner med at tage kontakt til enten Hedestoker eller Andresens, og efter hvad jeg kan se så ville det være nemt med et monterings-kit som Andresens har også -->http://www.andresens-bioenergi.dk/monte ... &pagelang=, så evt tilføring af flowmåler og motorventil til VVB..

Kunne du ikke smide nogen oplysninger om din montage på dit eget fyr?

Lige pt er min VVB monteret i forbindelse med mine pex-rør, så jeg regner med at lave installationen om så VVB bliver monteret i forbindelse med det nye, hvis der skal indføres motorventil..

famdue
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 165
Tilmeldt: 07 apr 2010 10:23
Mit fyr: Nu 16 KW på Blackstar Kedel.
Areal: Ca. 230
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Dagligt forbrug: 16 kg om efteråreret
Årligt forbrug: 6 tons piller
Geografisk sted: Køge

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af famdue » 02 feb 2012 17:40

Scotte/Woody er fint, men bliver aldrig kvindevenligt;-)

Det skal det være totalt selvkørende for og blive.... Længere er den ikke. Hvis det var kvindevenligt, købte vi det jo ikke.. Vel???

Det er en handelsvare:-) Billig varme:-) og sjovt og lege med....

Carsten
Scotte 16 kw og Blackstar/opop 20 kedel
10 m2 Batec solfanger i akku-tank
og lidt el til konens badevand.
Bare for en sikkerheds skyld!

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af lamborg » 03 feb 2012 06:55

Hej
Jeg bor lige på den anden side af Grindsted i Urup og har sat en scotte 30kw op her i dec. Min lille chefkok slæber piller og smider dem i silo uden problemer. Jeg er også væk en del men så må rense jo bare vente til jeg er hjemme. Resningen betyder jo reelt kun noget for efekitiviteten . Så længer der er hul igennem narkomanen er der liv den bruger bare lidt mere , derfor gør det ikke helt så meget at der en gang imellem går 14 dage inden den bliver renset.
Jeg har handlet hos Søren (levi) hos DVC i gørlev. Fik en god pris ved at bruge stokerpro som rabatkode. Snakkede med Dennis fra Andersens i Flemming også men han kunne ikke være med i prisen.Fik købt alt incl pumpe/træks/skorsten rør/shunt /alt i fittings og to længder 5/4" rør til samme pris som andersen ville have for fyret. Men det er da begge meget flinke folk og jeg har fået en meget fin service hos Søren med alt efterfølgende.
MVH
Claus
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af Hemhems » 16 mar 2012 11:40

Hey

Jeg fik indkøbt en scotte for en måned siden, men nåede ikke længere end at indkøbe skidtet og smuttede til england og er nu hjemme igen..

Mit gamle oliefyr er smidt ud, men jeg mangler lige at få smeden til at lave de første rørføringer og jeg skal ha støbt noget sokkel til kedlen og fyldt ca 2½m2 gulv op med cement, da det er en del af det gamle i mit fyrerum som ikke er renoveret, 5cm er der i niveau forskel så jeg må ud og stjæle fra en sandkasse senere..

Jeg afthentede Scotten hos Hedestoker, og de var ganske hjælpsomme og synes jeg fik en god pris på hele sættet, som indeholder kompressor rens og varmtvands prio og det meste til monteringen, de sidste rør og fittings må smeden hive ud a måsen..

Håber det bliver færdig inden jeg smutter på job igen først i næste uge, men vi må se tiden an og vejret er heldigvis blevet meget bedre og konen piver ikke så meget mere pga eneste varmekilde i huset er min brændeovn og et par el varmere...


Besvar