Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tænk dig GODT om ved køb.

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Tænk dig GODT om ved køb.

Indlæg af BWJ » 01 feb 2012 13:01

Markedet blomstrer med forhandlere solcellemarkedet, og det er lige før der dukker nye firmaer op dagligt. :great:
Mange af "sælgerne" kan snakke en ko ud af en kløvermark, og lover guld og grønne skove, men tænk dig godt om vedr. betalingen, mange vil have 50-100% betaling før noget leveres og pengene skal overføres til firmaets bankkonto.
Her skal alarmkolkkerne ringe HØJT, - ok der findes nok flere ærlige end uærlige firmaer, men er pengene overført er de også tabt ved pludselig konkurs, derfor - betal aldrig ved overførsel, brug Dankort elller andet kreditkort så du er sikret og omfattet af indsigelsordningen og :shock: kan få pengene igen. :great:
Gælder for så vidt alle netkøb.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


cp_
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 jul 2008 18:15
Mit fyr: Blackstar 10 kW
Areal: 150
Brændsel: Træpiller: LAVA
Årligt forbrug: 5
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 1 gang

Tænk dig GODT om ved køb.

Indlæg af cp_ » 01 feb 2012 18:36

Kan kun være enig. :great:
Jeg betalte med bankcheck ved afhentning af mit anlæg.
Men har man ikke mulighed for det er det kun kreditkort der duer. Har selv prøvet at et EDB firma gik ned hvor jeg havde bestilt og betalt for varer med dankort, fik penge retur ved indsigelse til banken.
Venlig hilsen
CP.

viewtopic.php?t=3796
Solceller: 24 x 240 watt (5760). 2 x Delta Solivia 2.5. Hældning 46 grader, 38 grader Syd Øst.


KL15 - viewtopic.php?t=3796

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Tænk dig GODT om ved køb.

Indlæg af Flemming DJ » 02 feb 2012 10:37

Ikke, at det lige er dét, vi skal diskutere her, men jeg mener godt nok ikke, et dankortkøb kan kaldes tilbage via banken. Kun internationale kreditkort.
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Tænk dig GODT om ved køb.

Indlæg af Tom_AT » 02 feb 2012 10:49

Jo dankort kan også.

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

Tænk dig GODT om ved køb.

Indlæg af solcelle » 05 feb 2012 22:49

Brug depot konto løsningen... eller bank garanti hvis i tvivler
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det


Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 1 gang

Tænk dig GODT om ved køb.

Indlæg af Rasmus Jensen » 01 mar 2012 12:52

Hvis det er med montering - så få en faktura når arbejdet er afsluttet. Vil de ikke det, så er de ikke seriøse.
Hvis det er et "gør det selv projekt" så betaling med dankort over nettet - hvis man betaler med dankort fysisk i butik - er det at betragte som kontant køb. Eller få en faktura med leveringen. Normalt i DK er for de fleste andre vare, at pengene ikke bliver trukket, før vare er sendt.

Problemet er dog når man handler med f.eks tyskland - her er det desværre meget normalt at man betaler ved bestilling, også selv om der er mange uges leveringstid. På solcelle anlæg har jeg dog set noget med 10% ved bestilling også resten sener inden levering, alt sammen via bank overførsel :evil: - TRÆLS
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE

Brugeravatar
Claus
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 240
Tilmeldt: 12 jan 2007 20:58
Mit fyr: KSM 275-18-i
Areal: 300
Brændsel: Kirsebærsten, kornafrensning, træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5750
Årligt forbrug: regner med 15 t
Geografisk sted: Midtfyn ( Heden )
Kontakt:

Tænk dig GODT om ved køb.

Indlæg af Claus » 01 mar 2012 13:00

Rasmus Jensen » 01 Mar 2012, 12:52 skrev:Hvis det er med montering - så få en faktura når arbejdet er afsluttet. Vil de ikke det, så er de ikke seriøse.
Hvis det er et "gør det selv projekt" så betaling med dankort over nettet - hvis man betaler med dankort fysisk i butik - er det at betragte som kontant køb. Eller få en faktura med leveringen. Normalt i DK er for de fleste andre vare, at pengene ikke bliver trukket, før vare er sendt.

Problemet er dog når man handler med f.eks tyskland - her er det desværre meget normalt at man betaler ved bestilling, også selv om der er mange uges leveringstid. På solcelle anlæg har jeg dog set noget med 10% ved bestilling også resten sener inden levering, alt sammen via bank overførsel :evil: - TRÆLS
Og så husk lige at hvis du betaler med visadankort uden for danmark, så kan pengene heller ikke kaldes tilbage.
Claus Bendixen
27 x 300 w Growatt paneler monteret mod syd-vest med 35 graders hældning, 3 x 2000 w Growat invertere
20 andele i Rynkebygård møllelaug

manny
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 51
Tilmeldt: 25 jul 2010 13:56

Tænk dig GODT om ved køb.

Indlæg af manny » 01 mar 2012 22:00

Jeg kan kun holde med jer i jeres holdning. Der er som sagt skudt rigtig mange nystartede små firmaer op de seneste måneder, mange af dem har ikke likviditeten til at kunne købe varen hos deres leverandører før de reelt står med pengene i hånden og derfor kræver mange af dem det fulde beløb betalt inden levering. Mange har sågar samtidig lange leveringstider da produkterne først hentes hjem efter de er bestilt.
Sørg for at varene kan leveres og betalingsbetingelserne er acceptable før i handler.

Derudover har konkurrencen på markedet både medført kraftige prisdyk på produkterne, men der er desværre også dukket meget "skrammel" op for at sige det rent ud, pas på med kun at fokusere på priserne og sørg for at købe et ordentligt produkt der kan levere den effekt du betaler for og sørg for kun at købe produkter hvor garantien er i orden (også hvis leverandøren går konkurs)
Landsdækkende leverandør af solenergi og komfortløsninger
SCAN COMFORT - www.scan-comfort.dk - Tlf. 40 20 20 11

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

Tænk dig GODT om ved køb.

Indlæg af solcelle » 01 mar 2012 22:11

Kan kun bifalle denne udmelding... Total enig
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det


Besvar