Super service fra DVCenter og HS Tarm (Baxi)

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 34 gange

Super service fra DVCenter og HS Tarm (Baxi)

Indlæg af Flemmingth »

Når der nu er så mange beretninger om dårlig/ingen service, skal I da lige have en solstrålehistorie.

Jeg købte en Baxi Multiheat 1.5 hos Dansk VVS Center sidste år.
Pga. diverse andre gøremål og måske en lille bitte smule smøl :oops: , fik jeg først kedlen igang i sidste uge.
Den brændte fint og gav masser af varme. Alt så lyst og venligt ud, men lyden . . . .
Ved lav last var der intet at bemærke, men når den skulle bestille noget kom der en halvdyb varierende brummen - ikke voldsom, men nok til at en halvdøv maskinmester blev skeptisk.
Jeg gennemgik minutiøst kedlen for løsgående eller andre mulige vibr. støjkilder, checkede at der kom godt med forbrændingsluft hvor der skulle (incl. drænskruen) og checkede turbolatorer, røgkasse, røgrør og skorsten for evt. restriktioner. Fandt INTET ! - så den fra første færd nagende mistanke til kedelblæseren var sidste mulighed.
Sent fredag aften sendte jeg mail til DVCenter.dk med mine observationer og mistanke, sammen med forslag om, at jeg selv afmonterede blæseren for at checke om et eller andet havde sat sig i blæserhjulet eller . ? . ? . ? - uden at jeg mistede min reklamationsret. Og jeg gjorde opmærksom på, at det ikke var en hastesag, da jeg havde min Vigas at holde varmen med.
Lørdag formiddag svarede Søren (levi), at jeg godt kunne gå igang.
Afmonterede blæseren lørdag eftermiddag og konstaterede at blæserhjulet var skævt. Lavede en testopstilling og afprøvede blæseren. Omkring ½ last var der kraftige vibr.
Meddelte resultatet til Søren sent lørdag aften. Svaret tikkede prompte ind: "Du får en ny blæser med posten".

Men det går ikke altid som Søren prædiker icon_cheesygrin.gif

Igår formiddag ringede de fra HS Tarm (hedder de jo nu) og spurgte om det stod galt til, eller om de kunne vente til idag med at sende en montør, da det passede bedst i deres planer. Jeg svarede at jeg sagtens kunne vente til i dag, men at de da bare kunne nøjes med at sende en ny blæser. Det var de sådan set med på, men ville nu alligevel helst sende en montør. Helt fint med mig, blot han har en ny blæser i bilen.

Montøren kom i formiddags. Jeg gentog prøvekørslen, hvorefter han hentede en ny blæser i bilen. Den prøvekørte vi også lige, nu jeg havde opstillingen. Den havde også en lille smule vibr. (jeg er en pernittengryn og lever helst efter mottoet: Less than perfect is not an option), men dog langtfra som den afmonterede, så jeg accepterede en ombytning. Han tilbød at montere, men den fornøjelse beholdt jeg for mig selv.
Blæseren er monteret og prøvekørt. Nu lyder kedlen ”sund”, og kører med THY indstillinger og -pillebremse.

Mange tak til Søren og HS Tarm for HURTIG og KONSEKVENT reaktion på min reklamation.
Jeg er meget glad for, at jeg var så heldig med valg af producent og forhandler smiley140.gif
Held er måske ikke det rette udtryk. Snarere "gode mavefornemmelser" efter at have gennemtrawlet dette forum. Så også en stor tak til Jer StokerPro'ere som har ledt mig på rette vej.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Super service fra DVCenter og HS Tarm (Baxi)

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Det er jo rent Baxi det dér ! Så kører det for os, nærmest rent T.Hansen 8)

Tak for dit indlæg, altid en fornøjelse at læse når tingene bare bliver løst til ug med
kryds og slange !
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
fissannudella

Super service fra DVCenter og HS Tarm (Baxi)

Indlæg af fissannudella »

hej flemming.
ja du er jo ikke helt uden talenter, det ved jeg, du har sgu altid en løsning på alting. så lige dit indlæg og tænkte at du lige skulle have en lille hilsen fra gorm F, mvh takeo
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Super service fra DVCenter og HS Tarm (Baxi)

Indlæg af Bigfoot »

hva hulen flemming??? er den ligefrem koblet til og det hele? Hvor lang tid nåede den så lige at stå hos dig, uden tilkobling??? he he....

Men rart at høre at der er krummer i HS Tarm og DVcenter.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

Super service fra DVCenter og HS Tarm (Baxi)

Indlæg af Havmand »

Bigfoot » 01 Feb 2012, 06:38 skrev:hva hulen flemming??? er den ligefrem koblet til og det hele? Hvor lang tid nåede den så lige at stå hos dig, uden tilkobling??? he he...
Ja, det var lige før Flemming kan opkræves betaling af DVC og HS for opmagasinering icon_cheesygrin.gif

- Og ja, DVC forstår at passe på sine kunder :great:
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Blevet takket: 2 gange

Super service fra DVCenter og HS Tarm (Baxi)

Indlæg af hestetyv »

Det er god karma, tak for din positive beretning, den kan jeg godt bruge personligt, i mit valg af leverandør fremover :)
/Claus
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 34 gange

Super service fra DVCenter og HS Tarm (Baxi)

Indlæg af Flemmingth »

fissannudella » 01 Feb 2012, 01:25 skrev:hej flemming.
ja du er jo ikke helt uden talenter, det ved jeg, du har sgu altid en løsning på alting. så lige dit indlæg og tænkte at du lige skulle have en lille hilsen fra gorm F, mvh takeo
Tak for de pæne ord, og tak for din hilsen.
Hils omkring dig på Gorm, og go' vind til jer alle.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt
levi

Super service fra DVCenter og HS Tarm (Baxi)

Indlæg af levi »

Flemmingth » 31 Jan 2012, 23:54 skrev:Når der nu er så mange beretninger om dårlig/ingen service, skal I da lige have en solstrålehistorie.

Jeg købte en Baxi Multiheat 1.5 hos Dansk VVS Center sidste år.
Pga. diverse andre gøremål og måske en lille bitte smule smøl :oops: , fik jeg først kedlen igang i sidste uge.
Den brændte fint og gav masser af varme. Alt så lyst og venligt ud, men lyden . . . .
Ved lav last var der intet at bemærke, men når den skulle bestille noget kom der en halvdyb varierende brummen - ikke voldsom, men nok til at en halvdøv maskinmester blev skeptisk.
Jeg gennemgik minutiøst kedlen for løsgående eller andre mulige vibr. støjkilder, checkede at der kom godt med forbrændingsluft hvor der skulle (incl. drænskruen) og checkede turbolatorer, røgkasse, røgrør og skorsten for evt. restriktioner. Fandt INTET ! - så den fra første færd nagende mistanke til kedelblæseren var sidste mulighed.
Sent fredag aften sendte jeg mail til DVCenter.dk med mine observationer og mistanke, sammen med forslag om, at jeg selv afmonterede blæseren for at checke om et eller andet havde sat sig i blæserhjulet eller . ? . ? . ? - uden at jeg mistede min reklamationsret. Og jeg gjorde opmærksom på, at det ikke var en hastesag, da jeg havde min Vigas at holde varmen med.
Lørdag formiddag svarede Søren (levi), at jeg godt kunne gå igang.
Afmonterede blæseren lørdag eftermiddag og konstaterede at blæserhjulet var skævt. Lavede en testopstilling og afprøvede blæseren. Omkring ½ last var der kraftige vibr.
Meddelte resultatet til Søren sent lørdag aften. Svaret tikkede prompte ind: "Du får en ny blæser med posten".

Men det går ikke altid som Søren prædiker icon_cheesygrin.gif

Igår formiddag ringede de fra HS Tarm (hedder de jo nu) og spurgte om det stod galt til, eller om de kunne vente til idag med at sende en montør, da det passede bedst i deres planer. Jeg svarede at jeg sagtens kunne vente til i dag, men at de da bare kunne nøjes med at sende en ny blæser. Det var de sådan set med på, men ville nu alligevel helst sende en montør. Helt fint med mig, blot han har en ny blæser i bilen.

Montøren kom i formiddags. Jeg gentog prøvekørslen, hvorefter han hentede en ny blæser i bilen. Den prøvekørte vi også lige, nu jeg havde opstillingen. Den havde også en lille smule vibr. (jeg er en pernittengryn og lever helst efter mottoet: Less than perfect is not an option), men dog langtfra som den afmonterede, så jeg accepterede en ombytning. Han tilbød at montere, men den fornøjelse beholdt jeg for mig selv.
Blæseren er monteret og prøvekørt. Nu lyder kedlen ”sund”, og kører med THY indstillinger og -pillebremse.

Mange tak til Søren og HS Tarm for HURTIG og KONSEKVENT reaktion på min reklamation.
Jeg er meget glad for, at jeg var så heldig med valg af producent og forhandler smiley140.gif
Held er måske ikke det rette udtryk. Snarere "gode mavefornemmelser" efter at have gennemtrawlet dette forum. Så også en stor tak til Jer StokerPro'ere som har ledt mig på rette vej.
Tak for de pæne ord, - og super i fik anlægget på højkant igen :great:
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 34 gange

Super service fra DVCenter og HS Tarm (Baxi)

Indlæg af Flemmingth »

--> Bigfoot og Havmand
Jeg har haft den siden april sidste år :wink:
Grin I bare - det er mig der griner sidst.
Købte den nemlig dengang, fordi DVC havde den på tilbud til en pris som ingen tilnærmelsesvis matchede, velvidende at der ville gå laaang tid inden jeg fik den sat op, da jeg først skulle være færdig med noget tagrenovering, bygge ny skorsten, relokere Vigas, demontere gl. oliekedel, rive gl. skorsten ned, ved siden af alle de daglige ting der er på et nedlagt landbrug. Der har også været familie og naboer som har haft brug for en hjælpende hånd.
Nåh-ja, så havde jeg også en arbejdsgiver der krævede sin del af min tid.

Baxi'en har stået på sin plads et par måneder. I ledige stunder har jeg så hygget mig med at skrue rør sammen, komme på andre idéer, skrue dem fra hinanden og skrue dem sammen igen - osv.

At nå i mål er selvfølgelig en tilfredsstillelse, men fornøjelsen er ganske kortvarig. Nu kører kedlen jo fuldt tilfredsstillende. Det kan man selvfølgelig nyde over en pibe god tobak og en pilsner, men derefter er det jo blot en hverdagsting.
Turen til målet, med alle de oplevelser man har undervejs, er langt mere fornøjelig og lærerig. Der er masser af stop undervejs. Pibestop som skylles ned med masser af kaffe - og en enkelt :oops: pilsner i ny og næ, især når naboer og andre interesserede kigger ind og skal indvies i biobrændsel mysterierne.

Nå - Vigas'en får nu en velfortjent vinterferie, så jeg kan få Baxi'en fintunet og anlægsindstillinger optimeret. Det vil jeg helt sikkert fornøje mig med i mange gode ledige stunder.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Blevet takket: 1 gang

Super service fra DVCenter og HS Tarm (Baxi)

Indlæg af snubbi »

tillykke med lille ny (lidt gl.)

Besvar