Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Hemhems
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Blevet takket: 2 gange

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af Hemhems »

Hey

Jeg skal ha indkøbt mig et pillefyr indenfor de næste små 2 uger, da mit oliefyr står stille og det skal udskiftes pronto..

Jeg havde nu set mig om efter en varmepumpe pga brugervenligheden, men prisen er desværre for høj så jeg må se mig om efter noget andet..

Problemet for mig er dog at jeg rejser meget og har en lille asiat derhjemme som skal se til et sådan fyr, men hvor let er det at holde rent og kan man rengøre herd og kedel samtidig uden at pille brænderen af i tide og utide?...

Jeg må nok også holde mig til piller af god kvali og i mindre poser, så damen ikke bliver slidt ned...

Hvor bør man købe et Scotte10kw/Blackstar S sæt, og et stort monteringssæt ala det DVS sælger ser ud til at være passende, men jeg bor nær Grindsted/Billund, så jeg ved ikke om Hedestoker var mere smart at købe det ved, hvis man kunne samle et passende sæt..

Det skulle være lige ud af vejen for mig at montere det til min eksisterende 80L VVB, når jeg får bakset det gamle olie bras ud...

Måske er det nogen på forummet der kunne give en hjælpende hånd med montering, da jeg ikke ejer rørskære osv, men man kan vel låne sig til sådan noget, men jeg har er ikke kommet så langt endnu..

Hilsen M

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
13
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Blevet takket: 1 gang

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af Vangsgaard »

Du skal nok bliver tilfreds uanset om du køber hos Hedestoker eller DVC. Jeg købte personligt hos DVC som jeg har været godt tilfreds med - plus de også ar en god rabataftale med denne side (du kan dog også få en fornuftig rabat ved at kontakte Allan fra hedestoker).

Alternativet er at kigge på de nye Ekoheat modeller - de skulle være selvrensende til en fornuftig pris. Ulempen er dog at der er et forholdsvis nyt fyr, så man kender ikke ligeså meget til driftsikkerheden som Scotten/Woody. Desuden risikerer man ved konkurser osv. hos nye producenter ofte at stå med håret i postkassen. Hvad jeg ar hørt af førstehånds indtryk af Ekoheat er dog kun postitivt.
Brugeravatar
john m
Stoker XIV
Stoker XIV
16
Indlæg: 813
Tilmeldt: 29 dec 2007 07:53
Mit fyr: 16 kw blackstar
Areal: 170m2+55m2 værksted
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 4 -35 kg
Årligt forbrug: ca 6000
Geografisk sted: ejstrupholm
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 28 gange

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af john m »

Her er også en mulighed.

http://www.andresens-bioenergi.dk/
Mvh John
"rigtige mænd kører V8"
Hemhems
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Blevet takket: 2 gange

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af Hemhems »

Vangsgaard » 01 Feb 2012, 17:33 skrev:Du skal nok bliver tilfreds uanset om du køber hos Hedestoker eller DVC. Jeg købte personligt hos DVC som jeg har været godt tilfreds med - plus de også ar en god rabataftale med denne side (du kan dog også få en fornuftig rabat ved at kontakte Allan fra hedestoker).

Alternativet er at kigge på de nye Ekoheat modeller - de skulle være selvrensende til en fornuftig pris. Ulempen er dog at der er et forholdsvis nyt fyr, så man kender ikke ligeså meget til driftsikkerheden som Scotten/Woody. Desuden risikerer man ved konkurser osv. hos nye producenter ofte at stå med håret i postkassen. Hvad jeg ar hørt af førstehånds indtryk af Ekoheat er dog kun postitivt.
Ekoheat er et no-go pga mit fyrrerums størrelse, da det er rimelig smalt og jeg får nok problemer med at placere en mindre 320l silo og pillebrænderens sideplacering placering er egentlig også træls på Kedlen, ligesom den beholder på Ekoheaten vil være, dog ville den være endnu mere i vejen..

John m:

Jeg har kukket på andresens hjemmeside også, så der er flere mulige forhandlere, men jeg vil ha indkøbt så meget som jeg har brug for fra start, så kan røgrør og andre manglende småting købes via vvs-eksperten som ligger her i nærheden..
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af triumph »

kvindevenligt... Hmmm.
En woody/scotte, kan kører fuldstændigt problemfrit = kvindevenligt. Men ikke nødvendigtvis særligt optimalt.
Der kan være udfordringer med justering af pid (der kan give uforholdsmæsigt mange start/stop, og dermed dårlig virkningsgrad)
Ligesom justering af mætninger kan drille.
Det betyder ikke at der ikke er varme i huset, men ikke nødvendigtvis den bedste fyringsøkonomi, indtil fyr er optimeret

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af Oldgaard »

triumph » 01 Feb 2012, 19:12 skrev:kvindevenligt... Hmmm.
En woody/scotte, kan kører fuldstændigt problemfrit = kvindevenligt. Men ikke nødvendigtvis særligt optimalt.
Der kan være udfordringer med justering af pid (der kan give uforholdsmæsigt mange start/stop, og dermed dårlig virkningsgrad)
Ligesom justering af mætninger kan drille.
Det meste kan jo klares online ;) så det skulle vel ikke være det store problem

personligt ville jeg ikke være bange for det.

har de sidste par måneder været væk hjemmefra en uges tid af gangen og det eneste som fruen her i huset har skulle gøre, var at fylde lidt piller på og selv om hun ikke gider beskæftige med scotten, så har hun da ikke set det som noget problem.

og skulle det helt store problem være der mens du er væk, så kunne det jo være at der var en her i forummet som var i nabolaget for at hjælpe, hvis uheldet skulle være der.
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Hemhems
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Blevet takket: 2 gange

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af Hemhems »

Well jeg håber jeg kan få hende til at rense fyret engang imellem, hvis der skulle gå for længe imellem og for at undgå unødige drift-stop...

Og indstillingen af fyret, ja må jeg jo bare få iorden hen af vejen..
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af Oldgaard »

Hvor lang tid er du hjemmefra af gangen ? 2-3 uger burde en scotte sagtens kunne klare uden rens, især hvis der er monteret kompressorrens
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af pille bruger »

Du har også muligheden 5 års Garanti type 3.
Kig nederst på siden http://www.nordjysk-bioenergi.dk/produk ... lefyr.html
Hvis du får Stokerkontrol på fyret,
er der endnu en mulighed, NBE kan justerer dit træpillefyr via internettet
( efter accept fra dig naturligvis )
Kig her http://www.nordjysk-bioenergi.dk/produk ... rface.html

Så skal kvinden fylde piller på,
Du skal så tømme askeskuffe og rense kedel.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
KHBRÆNDE
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 11
Tilmeldt: 09 jan 2012 08:44
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 131
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6240
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 5-6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland

Skotte 10kw/BS-S - Kvindevenligt?

Indlæg af KHBRÆNDE »

Hej Hemhems

Jeg har næsten lige købt ny Scotte 10kw samt BS kedel med alt tilbehør til en rigtig god pris... Du kan prøve ringe til mig så skal jeg nok skaffe en pris til dig.... Han bor ikke så langt fra dig mener omkring Horsens... 28453422... Så kan vi også få en snak om hvor nemt sådan et anlæg er at passe....( Kvinder kan også passe det )
Mvh Kenny

Besvar