Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

scotte blackstar mini

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Perschultz
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 29
Tilmeldt: 26 jul 2011 02:07
Mit fyr: Scotte
Areal: 180
Brændsel: Det lugter som træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

scotte blackstar mini

Indlæg af Perschultz » 31 jan 2012 20:51

hahomi » 30 Jan 2012, 17:11 skrev:Med kæmpe risiko for at få ørene i maskinen, vil jeg påstå at en hård klikke af bruger på dette forum, gør alt for at nedgøre pillefyr, der er i samme prisleje som Scotte/Woody. Retfærdigvis skal det siges, at det langt fra er alle, hvilket gør at jeg forbliver bruger af http://www.stokerpro.dk og jeg er virkelig glad for at læse gode og konstruktive indlæg.

Er chancen der, får BioMax jo "drag over nakken" på trods af vi faktisk er nogle stykker der er enormt glade for den og som jeg læser indlæggene, faktisk har BioMaxen mindre problemer, er ikke så sart og heller ikke har behov for alle de reservedele, som det påståes, at alle Scotte ejere ligger med som reserve. Den største (og jeg medgiver det er for dårligt) begyndervanskelighed for BioMax er den dårlige brugervejledning, der følger med fyret.

Bortset fra det, vil jeg ikke gøre mig til dommer over hverken Ecoheat, Scotte eller andre pillefyr.

Sorry, men følte mig lige provokeret til dette indlæg.

Hejsa

Ja, jeg er såmænd ligeglad hvad mit pillefyr hedder, bare det virker.
Jeg forstår ikke helt hvorfor du bliver provokeret i denne tråd. Der skal ihvertfald mere til at provokere mig uanset om folk mener de har en bedre bil, kone eller et pillefyr end mig. Jeg bukker mig for saglig argumentation, og har skiftet bil, konen er i farezonen, og mit pillefyr som jeg kun har haft i 1/2 år fungerer godt, skal lige æde et par år mere før en selvrensende klart bliver topprioritet ved næste skift.

Det jeg til gengæld synes er lidt for "billigt", "nemt" eller hvad man nu kan kalde det, er når nogen har en dagsorden der ikke stemmer overens med hvad de siger. Altid ved spisetid ringer telefonen med en energifyldt sælger i den anden ende, der nogle gange starter med at fortælle mig at de ringer for at hjælpe mig. Det tager som regel kun kort tid at finde ud af at de ikke vil nappe opvasken, fikse haven eller ryde op i mit skur. De vil "hjælpe" mig med et billigt abonnement på en avis eller andet muntert.

Ligeså undrende er det at se hjælpen til infosøgende folk fra en bruger der er ovenud tilfreds med sit valg af pillefyr den ene måned, men nu tager skarpt afstand fra det valg.

"hvis jeg skal vælge vil jeg vælge Ekoheat i stedefor mini / scotte
ikke fordi scotte / mini er nok udmærke men jhar selv en woody og den er ca 4 år gammel men den skal ud til sommer er så træt af den."

Fair nok, man har et standpunkt til man får sig et nyt, men det er da ikke en fair hjælp for nye brugere der søger Info om pillefyr at der røg telefonsælger i den. Jeg vidste da f.eks ikke at det var en udmelding baseret på at man var blevet forhandler af det produkt man prøvede at slå det tidligere gode fyr i hovedet med..

Når man nu prøver sådan et nummer, så ville det da være at vise overskud når man bliver hapset med fingrene i kagedåsen, at sige "undskyld, jeg var træt, lettere beruset! Havde taget sokkerne omvendt på og tænkte mig ikke om".

Mit udgangspunkt er at dette er et uafhængigt forum hvor der ikke bliver farvelagt en holdning baseret på egne interesser, men af hjælpsomhed pille-brødre og ditto søskende.

Telefonsælgeren har jeg jo allerede ved spisetid :)


Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

scotte blackstar mini

Indlæg af Skiveren » 31 jan 2012 21:43

Perschultz » 31 Jan 2012, 20:51 skrev:
Hejsa

Ja, jeg er såmænd ligeglad hvad mit pillefyr hedder, bare det virker.
Jeg forstår ikke helt hvorfor du bliver provokeret i denne tråd. Der skal ihvertfald mere til at provokere mig uanset om folk mener de har en bedre bil, kone eller et pillefyr end mig. Jeg bukker mig for saglig argumentation, og har skiftet bil, konen er i farezonen, og mit pillefyr som jeg kun har haft i 1/2 år fungerer godt, skal lige æde et par år mere før en selvrensende klart bliver topprioritet ved næste skift.

Det jeg til gengæld synes er lidt for "billigt", "nemt" eller hvad man nu kan kalde det, er når nogen har en dagsorden der ikke stemmer overens med hvad de siger. Altid ved spisetid ringer telefonen med en energifyldt sælger i den anden ende, der nogle gange starter med at fortælle mig at de ringer for at hjælpe mig. Det tager som regel kun kort tid at finde ud af at de ikke vil nappe opvasken, fikse haven eller ryde op i mit skur. De vil "hjælpe" mig med et billigt abonnement på en avis eller andet muntert.

Ligeså undrende er det at se hjælpen til infosøgende folk fra en bruger der er ovenud tilfreds med sit valg af pillefyr den ene måned, men nu tager skarpt afstand fra det valg.

"hvis jeg skal vælge vil jeg vælge Ekoheat i stedefor mini / scotte
ikke fordi scotte / mini er nok udmærke men jhar selv en woody og den er ca 4 år gammel men den skal ud til sommer er så træt af den."

Fair nok, man har et standpunkt til man får sig et nyt, men det er da ikke en fair hjælp for nye brugere der søger Info om pillefyr at der røg telefonsælger i den. Jeg vidste da f.eks ikke at det var en udmelding baseret på at man var blevet forhandler af det produkt man prøvede at slå det tidligere gode fyr i hovedet med..

Når man nu prøver sådan et nummer, så ville det da være at vise overskud når man bliver hapset med fingrene i kagedåsen, at sige "undskyld, jeg var træt, lettere beruset! Havde taget sokkerne omvendt på og tænkte mig ikke om".

Mit udgangspunkt er at dette er et uafhængigt forum hvor der ikke bliver farvelagt en holdning baseret på egne interesser, men af hjælpsomhed pille-brødre og ditto søskende.

Telefonsælgeren har jeg jo allerede ved spisetid :)
Fint og begrundet indlæg :great:
Men jeg læser det hahomi skrev lidt anderledes / opfatter det på den anden måde...
Jeg citer:
Med kæmpe risiko for at få ørene i maskinen, vil jeg påstå at en hård klikke af bruger på dette forum, gør alt for at nedgøre pillefyr, der er i samme prisleje som Scotte/Woody. Retfærdigvis skal det siges, at det langt fra er alle, hvilket gør at jeg forbliver bruger af http://www.stokerpro.dk og jeg er virkelig glad for at læse gode og konstruktive indlæg. Citat slut.
Nedgørelse og en duft af heksejagt på andre produkter end scotte/woddy, ja det har jeg også observeret, men kan kun trække på smilebåndet over det.. Men hermed er det ikke sagt at jeg synes at det er iorden... Som ny bruger og ingen erfaringen i pilleverden, suger man jo til sig.. Og desværre kan man jo nemt blive påvirket af denne hårde klike og deres "erfaringer med "de andre anlæg" :roll:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

scotte blackstar mini

Indlæg af hahomi » 31 jan 2012 21:57

Skiveren » 31 Jan 2012, 21:43 skrev:
Fint og begrundet indlæg :great:
Men jeg læser det hahomi skrev lidt anderledes / opfatter det på den anden måde...
Jeg citer:
Med kæmpe risiko for at få ørene i maskinen, vil jeg påstå at en hård klikke af bruger på dette forum, gør alt for at nedgøre pillefyr, der er i samme prisleje som Scotte/Woody. Retfærdigvis skal det siges, at det langt fra er alle, hvilket gør at jeg forbliver bruger af http://www.stokerpro.dk og jeg er virkelig glad for at læse gode og konstruktive indlæg. Citat slut.
Nedgørelse og en duft af heksejagt på andre produkter end scotte/woddy, ja det har jeg også observeret, men kan kun trække på smilebåndet over det.. Men hermed er det ikke sagt at jeg synes at det er iorden... Som ny bruger og ingen erfaringen i pilleverden, suger man jo til sig.. Og desværre kan man jo nemt blive påvirket af denne hårde klike og deres "erfaringer med "de andre anlæg" :roll:
Tak, jeg vidste ikke lige hvordan jeg skulle uddybe mit indlæg uden at gentage mig selv for meget. Jeg er faktisk enig med dig i, at man da nok bare skal trække på smilebåndet over det og jeg skulle måske slet ikke have skrevet det. Syntes bare det er synd for sådan et "mandeforum" udvikler sig nedladende over for andre. Jeg har skrevet det før og mener stadigvæk det heldigvis kun gælder for en lille del af brugerne, men hvor gør de dog sig selv synlige.
Syntes faktisk også det virker som om nogen har følt sig ramt, uden at jeg overhovedet har haft dem i tankerne.
Vælg dine kampe med omhu.

Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

scotte blackstar mini

Indlæg af frølårsraketten » 31 jan 2012 22:06

hahomi » 31 Jan 2012, 21:57 skrev:... og jeg skulle måske slet ikke have skrevet det.
Nej det skulle du jo så nok ikke have gjort...

:evil: :evil: :evil:
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

scotte blackstar mini

Indlæg af Skiveren » 31 jan 2012 22:15

frølårsraketten » 31 Jan 2012, 22:06 skrev: Nej det skulle du jo så nok ikke have gjort...

:evil: :evil: :evil:
Hvorfor ikke det ? Må man da ikke komme med sine meninger ? :shock:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

scotte blackstar mini

Indlæg af frølårsraketten » 31 jan 2012 23:05

sæføli :great:
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

scotte blackstar mini

Indlæg af mrjyden » 01 feb 2012 00:19

hvis der nogle der synes sig stemt på grund af mit indlæg så skal i da have undskyldt fra min side af.

men hver sin mening.

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

scotte blackstar mini

Indlæg af godsejeren » 01 feb 2012 09:19

hej jeg synes det er ærgeligt som den her tråd har ændret sig. det var ikke det der var meningen med mit spørgsmål. næste gang er det måske bedre bare og ringe til en forhandler for at få nogle svar.
vh. hilsen godsejeren
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

scotte blackstar mini

Indlæg af Skiveren » 01 feb 2012 10:22

godsejeren » 01 Feb 2012, 09:19 skrev:hej jeg synes det er ærgeligt som den her tråd har ændret sig. det var ikke det der var meningen med mit spørgsmål. næste gang er det måske bedre bare og ringe til en forhandler for at få nogle svar.
vh. hilsen godsejeren
Du har fuldstændig ret, men hvis ikke du får det hele med, fægter du desværre lidt i blinde.. :wink:
Jeg håber du har fået dannet dig nogle indtryk, således at du kan træffe et valg, det er nemlig ikke nemt, har selv lige været der.. :lol: ps hvis du gerne vil høre om overvejelser og hvorfor jeg har valgt som jeg har valgt, er du meget velkommen til at ringe på 2834 3945, eller smide en PB... Jeg har kun skrevet i denne tråd for at hjælp dig icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

scotte blackstar mini

Indlæg af mrjyden » 01 feb 2012 20:31

godsejeren » 01 Feb 2012, 09:19 skrev:hej jeg synes det er ærgeligt som den her tråd har ændret sig. det var ikke det der var meningen med mit spørgsmål. næste gang er det måske bedre bare og ringe til en forhandler for at få nogle svar.
vh. hilsen godsejeren
Du fik da set en Biomax live og en Woody

Hvis det er så kan du evt give mig et kald så kan det være vi kan arangesere et kik på ekoheat


Besvar