Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Juridisk spørgsmål

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Modtaget likes: 2 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af hestetyv » 27 jan 2012 07:59

Man har valgt at frafalde sigtelsen på hæleren, da man ikke har beviser nok på ham. Selvom hæleren er ven med tyven, så mener man ikke at han iflg retsplejeloven kan sættes i direkte forbindelse med tyveriet ?!?!? Det var beskeden fra politiet.
Tyven har som sagt en åben straffesag, og har været inde og bure noget tid. Dog kunne jeg ikke få oplyst om han sad inde endnu, hvilket jeg tvivler på, for der er kommet gang i tyverierne i byen her igen, alt fra motorsave og både til større gravemaskiner og lign.
Sidst politiet hapsede ham på fersk gerning, var han igang med at male en minigraver om. Hvad han ikke havde taget højde for, var den GPS tracker de efterhånden alle sammen har idag :) Så fingerne væk, eller næsen siger knæk.
/Claus


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af Tom_AT » 27 jan 2012 10:00

Hvis alle ved hvem han er. Kunne et par lokale mandfolk så ikke lige tage ud og "hilse" på ham med et par håndmadder? :-)

Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Modtaget likes: 2 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af hestetyv » 27 jan 2012 10:02

Ja og jeg er da sikker på at hvis han spørger pænt, vil han kunne få huskekager til dessert :)
/Claus

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af Tom_AT » 27 jan 2012 10:06

Hehe.. ja mon ikke :-)
Altså man skal selvfølgelig ikke ty til selvtægt. Men hvis der er sådan en lokal gut der bare slet ikke kan kende forskel på dit og mit, så må det da være fristende for et par lokale mandfolk lige at give den stodder et besøg. Han har sikkert gang i så meget snavs at han ikke er meget for at anmelde det :-)

Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Modtaget likes: 2 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af hestetyv » 27 jan 2012 10:15

Jeg tror der er en årsag eller måske 2 til at at folk ikke vil røre ham. Han går ikke i vejen for et gedigent værtshusslagsmål, og skulle efter sigende være god til at starte dem selv.
En anden ting er at hans netværk er så stort at man formentligt ville være nødt til at kigge sig over skulderen konstant, hvis man satte sådan noget i værk.
Jeg er ikke den voldelige type, bare spørg min kone. Hun siger hun nyder at få de øretæver jeg giver hende men det er jo ikke vold HAHAHA.
Ej spøg til side, jeg tror ikke han er en type man skal lægge sig ud med, han er ikke bange for at ty til grimme metoder.

Han går under navnet Henrik Underbid, de fleste smågriner lidt i området her, når hans navn nævnes, han er kendt af mange, og jeg er sikker på han er hadet af flere. Der har været nogle af de lokale fritidsfiskere, som har garn ude, som har fået trådt ham over tæerne, og de måtte bøde med at deres garn blev klippet og røgtet i tide og utide. Jeg behøver vel ikke nævne at de ikke længere fisker her i området :)
/Claus


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af Tom_AT » 27 jan 2012 10:25

Nååh det er sådan en karl.. Ja okay. Man skal selvfølgelig også passe på sig selv :-)

Men hvis man nu er en 5-6 stykker :-)
Han kan vel ikke lave alt for meget ballade med brækkede fingre hehe..

Lille put i kedlen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 198
Tilmeldt: 07 jan 2012 00:18
Mit fyr: Orlan 18 KW
Areal: 230
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Juridisk spørgsmål

Indlæg af Lille put i kedlen » 27 jan 2012 12:00

Det er nok bedre at gå sammen om at holde lidt øje med ham - og så melde ham til politiet, hver gang han har gang i et eller andet - på et tidspunkt bliver han sikkert så træt af det at han finder på noget andet at lave eller flytter fra området.

Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Modtaget likes: 2 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af hestetyv » 27 jan 2012 12:05

Det underlige er, at manden bor hos sin revisor ?! Han har været selvstændig på et tidspunkt og gik på røven med firmaet. Siden da har han ikke haft en adresse, ud over ved sin revisor, hvor han formentligt ikke bor. På den måde er han i flyverskjul for yarden, når de vil have fat i ham.
Han har været i den kriminelle løbebane i virkeligt mange år, efter hvad jeg har opsnust, så der skal formentligt noget drastisk til før han stopper sin sædvanlige løbebane.
En lille pudsig ting, da han blev hapset sidste gang med fingrene i kagedåsen, der gav han den medicin skylden som han var på :) Jeg anede ikke man kunne få kleptomantanker af medicin :)
/Claus

Lille put i kedlen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 198
Tilmeldt: 07 jan 2012 00:18
Mit fyr: Orlan 18 KW
Areal: 230
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Juridisk spørgsmål

Indlæg af Lille put i kedlen » 27 jan 2012 12:10

Håber han stjæler et pillefyr næste gang, så han komme på piller uden bivirkninger :great:

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af Havmand » 27 jan 2012 12:11

hestetyv » 27 Jan 2012, 12:05 skrev: En lille pudsig ting, da han blev hapset sidste gang med fingrene i kagedåsen, der gav han den medicin skylden som han var på :) Jeg anede ikke man kunne få kleptomantanker af medicin :)
Jow jow, du... Hvis man lider af klempomani, bør man tag noget :great:
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog


Besvar