Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Udskiftning af vvb

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Udskiftning af vvb

Indlæg af MORA » 22 aug 2007 13:00

Vores gamle vvb er blevet utæt og skal skiftes, i den forbindelse vil jeg gerne udvide den fra 60 til 110liters.

Den nuværende har et kabel over til gas fyret hvor den i sommerperioden kan slukke fyret helt når der ikke er brug for varme, hvis den nye ikke har dette kabel, vil fyret så køre konstant (holde kedel på 70C) ?

Nogen der har prøvet at skifte vvb selv (jaja man må ikke) ?
Eller kender nogen i Horsens området der vil gøre det for en mere rimelig pris, end de 5000kr +vvb som den lokale har foreslået :evil:

Det er denne jeg havde tænkt på
http://www.lavprisvvs.dk/shop/metro-110-l-217322p.html


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 22 aug 2007 13:21

ham den lokale der tar 2500kr i timen skal du vist sætte på din liste over vvser du ikke skal bruge...

problemet er sikkert at vvsern vil sælge dig vvb for at han kunne få den fortjenste som butikken får nu...

det bliver de indimellem sure over og derfor kommer med et tilbud der er helt hen i vejret...

prøv at få et tilbud inklusiv vvb...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

levi

Indlæg af levi » 22 aug 2007 14:29

Hej mora.

Det din beholder egentlig gør nu er at den sørger for brugsvandsprioriteringen - jeg er ret sikker på at beholderen fulgte med gaskedlen i sin tid, og det vil derfor være smart at købe en ny beholder som er beregnet for netop dit gasfyr (Så kan du bibeholde brugsvandsprioriteringen). - Derfor er en metro eller andet mærke ikke specielt velegnet da du skal lave ny styring.

Find evt. mærke og type skilt på din gaskedel, så kan jeg undersøge om der fåes større beholdere til din udgave.

Ydermere gerne type på beholderen hvis en sådan forefindes.

Hvis de 5000 er incl. moms og monteringsløsdele så syntes jeg ikke det lyder van(d)vittig dyrt - det tar typisk 2-4 timer 2 mand at skifte en vvbeholder.

Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af MORA » 22 aug 2007 15:00

Jeg fik et tilbud inkl en ny 60L på 5600+moms = 7000kr, der spurgte jeg så hvad monteringen alene kostede hvis jeg selv købte en 110L og det ville blive 4000kr+moms=5000kr

Hvilke løsdele skulle være med?
sikkerheds anordning virker, ellers er det 350kr
Hvis det er samme model/rør design er der heller ikke det store arbejde der ?

Med 2 mand i 4timer = 8arbejds timer er det en timeløn på 625kr, det synes jeg nu stadig er ret pebret.


Det kan godt være den fulgte med fyret, det kunne forklare hvorfor der er samme producent navn på begge, boede her ikke da fyret blev installeret.

levi

Indlæg af levi » 22 aug 2007 15:21

Man skifter sikkerhedsarmaturet når man skifter beholderen, ellers risikerer man at trykgarantien på beholderen bortfalder.

Til prisen kommer der kørsel, servicevogn og diverse fittings.

Prisen er ikke åger, men heller ikke billig - den er nogenlunde standard for hvad en installatør tager når man telefonisk spørger om et overslag.

Dette naturligvis ikke forstået på den måde at det ikke kan fåes billigt, det er en standard pris du har fået.


levi

Indlæg af levi » 22 aug 2007 15:25

Jeg fik et tilbud inkl en ny 60L på 5600+moms = 7000kr, der spurgte jeg så hvad monteringen alene kostede hvis jeg selv købte en 110L og det ville blive 4000kr+moms=5000kr

Det lyder i mine ører ganske fornuftigt det tilbud her.

Naturligvis skal installatøren indtjene hans tabte avance hvis du selv køber materialerne, sådan arbejder alle håndværkere.

Jeg har f.eks lige bygget hus, og der skulle taget skiftes - jeg kan skaffe billige tagsten i polen og spurgte tømreren om jeg måtte det - det måtte jeg da godt, men så steg timeprisen med 40 kr plus moms - det syntes jeg da er meget fair.

Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af MORA » 22 aug 2007 17:09

Ligesom i brugsen, hvis man siger købmanden har tilbud på mælk og man køber dem der, så stiger prisen på det du køber i brugsen naturligvis... eller noget.

Nå har bedt om et par andre tilbud som skulle komme i løbet af ugen, det var iøvrigt ikke telefonisk, han var herude og måle op og se hvad beholderen hed.


Besvar