Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes
-
- Stoker III
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: 22 feb 2011 22:30
- Mit fyr: Baxi 1,5 350L m. Iltstyring
- Areal: 238
- Brændsel: Træpiller og for tiden m. olivenolie
- Dagligt forbrug: 20-25
- Årligt forbrug: Første år 8150 kg
- Geografisk sted: Sønderjylland
Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes
Hej
En ny katalysator uoriginal koster 2410,- (+ 25 % til fælles kassen) har nemlig lige selv fået min skiftet, da indmaden var rustet i stykker, det var så til en 1,8´er, men tror ikke der er meget forskel i pris, synes egentlig ikke det var så meget, og rustbeskyttelse det har min nu heller ikke set meget til og der er stort set intet (en rust plet under bagvinduet på bagklappen (stc. model), en ny lygte kan nu ikke koste ret meget hos den lokale autoophugger, men det render jo selvfølgelig op, men en velkørende bil det er det, jeg har og er nu stadig rigtig glad for min
En ny katalysator uoriginal koster 2410,- (+ 25 % til fælles kassen) har nemlig lige selv fået min skiftet, da indmaden var rustet i stykker, det var så til en 1,8´er, men tror ikke der er meget forskel i pris, synes egentlig ikke det var så meget, og rustbeskyttelse det har min nu heller ikke set meget til og der er stort set intet (en rust plet under bagvinduet på bagklappen (stc. model), en ny lygte kan nu ikke koste ret meget hos den lokale autoophugger, men det render jo selvfølgelig op, men en velkørende bil det er det, jeg har og er nu stadig rigtig glad for min
Mvh. Ronni
-Hvis du altid går i andres fodspor, kommer du aldrig foran
-Hvis du altid går i andres fodspor, kommer du aldrig foran
- Thomas83
- Stoker X
- Indlæg: 454
- Tilmeldt: 13 jan 2011 13:06
- Mit fyr: Pilevang Type PA Med Iltstyring
- Areal: 220 kun gulvvarme
- Brændsel: træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 4200
- Dagligt forbrug: 10 - 32kg
- Årligt forbrug: 5,5ton
- Geografisk sted: Slagelse
Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes
Har selv en citroen xantia 1,9td fra 98.
Den køre helt fantastisk og mere komfortabel bil findes ikke den har jo hydraulik affjedring, men man skal kunne lide at tilbringe et par lørdag/søndage i garagen
Den køre helt fantastisk og mere komfortabel bil findes ikke den har jo hydraulik affjedring, men man skal kunne lide at tilbringe et par lørdag/søndage i garagen
Online fyrdata: http://thomas83.stokerlog.dk
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd
- MichaelK
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4674
- Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Givet likes: 334 gange
- Modtaget likes: 333 gange
Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes
Synes selv en Xantia er en dejlig bil, men skrue i den, det vil jeg ikke!
Værkstedsregninger skal holdes på et minimum, derfor er den ude af
billedet. -Desværre
Mvh.
Værkstedsregninger skal holdes på et minimum, derfor er den ude af
billedet. -Desværre
Mvh.
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
- Thomas83
- Stoker X
- Indlæg: 454
- Tilmeldt: 13 jan 2011 13:06
- Mit fyr: Pilevang Type PA Med Iltstyring
- Areal: 220 kun gulvvarme
- Brændsel: træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 4200
- Dagligt forbrug: 10 - 32kg
- Årligt forbrug: 5,5ton
- Geografisk sted: Slagelse
Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes
Fornuftigt valg hvis man hverken kan eller vilSynes selv en Xantia er en dejlig bil, men skrue i den, det vil jeg ikke!
Værkstedsregninger skal holdes på et minimum, derfor er den ude af
billedet. -Desværre
Online fyrdata: http://thomas83.stokerlog.dk
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd
-
- Stoker XIX
- Indlæg: 5479
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Givet likes: 405 gange
- Modtaget likes: 423 gange
Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes
Som jeg tidliger skrev, så var jeg super glad for min 406ér, men der var løbende lidt småting. Jokeren ved bilen, er at hvis man får fat i en bil der ikke er blevet løbende vedligeholdt, så kan kan der godt være en hel del småting, så hvis den du kiggede på var en hvor katalysatoren var reparert med skruer. Så var det måske meget godt du ikke købte den
- MichaelK
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4674
- Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Givet likes: 334 gange
- Modtaget likes: 333 gange
Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes
Hejsa
Lige en opdatering. Jeg har købt bil
Det blev noget helt andet, end de 2 (406 & Volvo S40) jeg har lavet indlæg om, her
på forummet. Jeg faldt over en Ford Escort 1,6i CLX Stationcar fra 1999 med 199K
km. på bagen. Fuld servicebog og ALLE fakturaer fra 1999 til dd. Dertil min. 2 gange
undervognsbehandling. Kabinen fremstår som ny, der er Air Condition, men den org.
kassetteradio er der desværre også . Den bliver skiftet ud
Det eneste rust jeg kan finde, er omkring bagrudeviskeren på bagklappen. Hele
herligheden lnkl. plader kostede 16.000,- Det bliver så min 4 Ford Escort
Mvh.
PS.:
Kofangerne er skadet både foran og bagpå, men kan repaereres. Termostaten ser
også ud til at være defekt. Den kniber i hvert fald lidt med at få temperaturen op.
Det kommer dog ikke som nogen overraskelse. Jeg tror jeg har skiftet dem, op til
flere gange, på de andre escorter jeg har haft
Lige en opdatering. Jeg har købt bil
Det blev noget helt andet, end de 2 (406 & Volvo S40) jeg har lavet indlæg om, her
på forummet. Jeg faldt over en Ford Escort 1,6i CLX Stationcar fra 1999 med 199K
km. på bagen. Fuld servicebog og ALLE fakturaer fra 1999 til dd. Dertil min. 2 gange
undervognsbehandling. Kabinen fremstår som ny, der er Air Condition, men den org.
kassetteradio er der desværre også . Den bliver skiftet ud
Det eneste rust jeg kan finde, er omkring bagrudeviskeren på bagklappen. Hele
herligheden lnkl. plader kostede 16.000,- Det bliver så min 4 Ford Escort
Mvh.
PS.:
Kofangerne er skadet både foran og bagpå, men kan repaereres. Termostaten ser
også ud til at være defekt. Den kniber i hvert fald lidt med at få temperaturen op.
Det kommer dog ikke som nogen overraskelse. Jeg tror jeg har skiftet dem, op til
flere gange, på de andre escorter jeg har haft
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
-
- Stoker XVI
- Indlæg: 2012
- Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
- Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
- Areal: 129 m2
- Brændsel: RW Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9740
- Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
- Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
- Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 3 gange
Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes
Til lykke med dyret.
Jeg ville nok gå bunden igennem med sprøjten i hånden uanset 2 x rustbeskyttelse; min fader har lige lavet et nørklet svejsearbejde på Saxoen trods to undervognsbehandlinger i dens 9. og 12. leveår, den kører nu på vej mod 16. år. Han sagde, den reparerede vange var tør/ubehandlet indeni på trods af 3 store plastpropper i bunden, som gav urimeligt god adgang.
Og det er endda et godt Dinitrolcenter, der sprøjtede både hulrum og udvendig første gang. Den supplerende udvendige behandling ved et andet center var so-so, så dét sted kommer vi ikke igen...
Efter sidste syn måtte den så lige ha' lavet inderskærme ind mod bagagerummet. Det er 1½ år siden.
Pointen er, at man aldrig er helt sikker, bare fordi der er udført rustbeskyttelse.
Jeg ville nok gå bunden igennem med sprøjten i hånden uanset 2 x rustbeskyttelse; min fader har lige lavet et nørklet svejsearbejde på Saxoen trods to undervognsbehandlinger i dens 9. og 12. leveår, den kører nu på vej mod 16. år. Han sagde, den reparerede vange var tør/ubehandlet indeni på trods af 3 store plastpropper i bunden, som gav urimeligt god adgang.
Og det er endda et godt Dinitrolcenter, der sprøjtede både hulrum og udvendig første gang. Den supplerende udvendige behandling ved et andet center var so-so, så dét sted kommer vi ikke igen...
Efter sidste syn måtte den så lige ha' lavet inderskærme ind mod bagagerummet. Det er 1½ år siden.
Pointen er, at man aldrig er helt sikker, bare fordi der er udført rustbeskyttelse.
- MichaelK
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4674
- Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Givet likes: 334 gange
- Modtaget likes: 333 gange
Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes
Hej
Nej, det har Du helt ret i, man er aldrig sikker. Den kommer også en tur på liften,
ved først kommende lejlighed. Der hænger bare lige en Cadillac i vejen pt.
I øvrigt bliver det også mest en garagebil, der oftest kun kommer ud i weekenden.
Alene af den grund, er jeg rimelig sikker på at have bil i min. 7-8 år, med en over-
kommelig arbejdsindsats
Mvh.
Nej, det har Du helt ret i, man er aldrig sikker. Den kommer også en tur på liften,
ved først kommende lejlighed. Der hænger bare lige en Cadillac i vejen pt.
I øvrigt bliver det også mest en garagebil, der oftest kun kommer ud i weekenden.
Alene af den grund, er jeg rimelig sikker på at have bil i min. 7-8 år, med en over-
kommelig arbejdsindsats
Mvh.
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
-
- Stoker XVI
- Indlæg: 2012
- Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
- Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
- Areal: 129 m2
- Brændsel: RW Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9740
- Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
- Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
- Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 3 gange
Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes
Okay.
Jeg har så været så "uforsigtig" at sende min V40 til undervognsbehandling på det gode Dinitrolcenter (ligger 160 km hjemmefra - så gode er de . Dog kun 25 km fra mine forældre. ), så nu må vi se. Tolker det som godt nyt om bilens tilstand, at jeg ikke har hørt fra dem. Den blev 8 år i forgårs, og jeg har lige fået den synet.
Jeg har så været så "uforsigtig" at sende min V40 til undervognsbehandling på det gode Dinitrolcenter (ligger 160 km hjemmefra - så gode er de . Dog kun 25 km fra mine forældre. ), så nu må vi se. Tolker det som godt nyt om bilens tilstand, at jeg ikke har hørt fra dem. Den blev 8 år i forgårs, og jeg har lige fået den synet.
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 47 gange
Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes
Dinitrol holder jeg mig også til.
De har da vist været testvinder flere gange.
De har da vist været testvinder flere gange.