Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hundelort på grunden/hegnet ?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Modtaget likes: 2 gange

Hundelort på grunden/hegnet ?

Indlæg af hestetyv » 23 jan 2012 09:45

Kunne godt tænke mig at høre jeres meninger om problemet her.

Sagen er at vi igennem længere tid, er blevet mødt af en ordentlig kringle i vores indkørsel (der hvor jeg bla også opbevarer nogle paller med træpiller), og ungerne har et par gange fået jokket i dem, på vej til skole :(

Jeg har for nogle uger siden, skovlet lortene sammen, og smidt dem ud på vejen, i håb om at hundeejeren får slæbt sin hunds efterladenskaber med hjem, og gerne under skosålerne. Og det er lykkedes til en vis grad må jeg konstatere, men der bliver stadig lagt større visitkort i vores indkørsel med perlegrus i, og nu senest ude ved vores lille skagenshegn, hvor der hver dag færdes ældre mennesker og børn, som formentligt vader i lorten.

Jeg har prøvet at holde øje med hvem der lufter hunde på vejen, og kommer forbi os, og har fundet ud af at det rent faktisk er vores købmand som lufter hun om morgenen, uden snor på, og han går derfor bare i forvejen, og lader hunden rende og pisse og skide hvor den vil. Han har ikke engang en pose med til at samle op.

Jeg overvejer nu hvad jeg skal gøre. Jeg gider ikke være uvenner med ham, for jeg vil stadig gerne kunne sætte mine ben i hans butik til mine daglige indkøb. Men jeg gider heller ikke finde mig i at hans køter får lov at skide i vores indkørsel, og ved vores hegn (det skal lige siges at vores hegn ikke står i jord, og det er på den rå asfaldt hunden skider på, ca 20 cm ud på offentlig vej, da der ikke er fortorv), så folk kan gå og træde i det.

Mine ideer er :
Sætte skilt op med overvågning, og sætte et dummy kamera op, som peger ud af vores indkørsel. Men det må man vist ikke, da det er ud til offentlig vej.

Anskaffe et "dyrt" skilt med en hund der skider, og med en rød streg over. Placere skiltet tydeligt ude ved starten af vores indkørsel.

Sætte et hjemmelavet skilt op med "saml venligst din hunds efterladenskaber op i din medbragte pose, og smid gerne posen i vores skraldespand bagefter".

Hvad siger i ? Hvad ville i gøre ? Det skal lige siges at manden har et iltert temperament, og det samme har jeg, så konfrontation er måske ikke lige den bedste løsning.
/Claus


Brugeravatar
jg1
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 02 nov 2011 12:23
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 180+100 kursus
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4480
Modtaget likes: 1 gang

Hundelort på grunden/hegnet ?

Indlæg af jg1 » 23 jan 2012 09:57

hej
prøv at snakke med ham om detm forklar ham at det ulækker for børn og andre at vade i hans hunds høm høm, du kunne jo også samle det op i en spand og hælde det ud foran hans hoveddør eller lægge en avis og hælde hans høm høm oven på sætte ild til avisen og ringe på døren, når han ser der er ild vil han helt sikkert trampe på det for at slukke bålet, eller kunne du jo også skyde hunden så er problemet jo løst. :oops:

Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Modtaget likes: 2 gange

Hundelort på grunden/hegnet ?

Indlæg af hestetyv » 23 jan 2012 10:00

Gode forslag, som jeg selv har overvejet, men da jeg ikke ønsker at blive rivende uvenner med manden, så tror jeg ikke selv det er den rette løsning.
Skyde hunden vil jeg ikke, for det er jo ikke den der er idioten :) Det er jo dens ejer som sjovt nok bliver blind, hver gang hunden skal skide.
/Claus

Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Hundelort på grunden/hegnet ?

Indlæg af Emborg41 » 23 jan 2012 10:11

Hej
hestetyv » 23 Jan 2012, 09:45 skrev:Kunne godt tænke mig at høre jeres meninger om problemet her.

Sagen er at vi igennem længere tid, er blevet mødt af en ordentlig kringle i vores indkørsel (der hvor jeg bla også opbevarer nogle paller med træpiller), og ungerne har et par gange fået jokket i dem, på vej til skole :(

Jeg har for nogle uger siden, skovlet lortene sammen, og smidt dem ud på vejen, i håb om at hundeejeren får slæbt sin hunds efterladenskaber med hjem, og gerne under skosålerne. Og det er lykkedes til en vis grad må jeg konstatere, men der bliver stadig lagt større visitkort i vores indkørsel med perlegrus i, og nu senest ude ved vores lille skagenshegn, hvor der hver dag færdes ældre mennesker og børn, som formentligt vader i lorten.

Jeg har prøvet at holde øje med hvem der lufter hunde på vejen, og kommer forbi os, og har fundet ud af at det rent faktisk er vores købmand som lufter hun om morgenen, uden snor på, og han går derfor bare i forvejen, og lader hunden rende og pisse og skide hvor den vil. Han har ikke engang en pose med til at samle op.

Jeg overvejer nu hvad jeg skal gøre. Jeg gider ikke være uvenner med ham, for jeg vil stadig gerne kunne sætte mine ben i hans butik til mine daglige indkøb. Men jeg gider heller ikke finde mig i at hans køter får lov at skide i vores indkørsel, og ved vores hegn (det skal lige siges at vores hegn ikke står i jord, og det er på den rå asfaldt hunden skider på, ca 20 cm ud på offentlig vej, da der ikke er fortorv), så folk kan gå og træde i det.

Mine ideer er :
Sætte skilt op med overvågning, og sætte et dummy kamera op, som peger ud af vores indkørsel. Men det må man vist ikke, da det er ud til offentlig vej.

Anskaffe et "dyrt" skilt med en hund der skider, og med en rød streg over. Placere skiltet tydeligt ude ved starten af vores indkørsel.

Sætte et hjemmelavet skilt op med "saml venligst din hunds efterladenskaber op i din medbragte pose, og smid gerne posen i vores skraldespand bagefter".

Hvad siger i ? Hvad ville i gøre ? Det skal lige siges at manden har et iltert temperament, og det samme har jeg, så konfrontation er måske ikke lige den bedste løsning
.

Tror du da hunden kan læse :P

Nej alvorligt. :? Tag en snak med manden. Det er normalt da ikke noget man kan blive uvenner over. Købmanden kan da allerhøjest få dårlig samvittighed.

Peter

Brugeravatar
jg1
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 02 nov 2011 12:23
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 180+100 kursus
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4480
Modtaget likes: 1 gang

Hundelort på grunden/hegnet ?

Indlæg af jg1 » 23 jan 2012 10:17

hej
Nej du skal da ikke skyde hunden, det er jo ikke dens skyld at ejeren ikke gider at samle dens høm høm op, men som Peter skriver prøv at snakke med manden, det plejer da at hjælpe, prøv at forklare ham fordan han ville have det hvis andres hunde skred foran hans butik, og tog høm høm med ind i hans butik, dejlig lugt ikk.


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Hundelort på grunden/hegnet ?

Indlæg af pille bruger » 23 jan 2012 11:20

Bør bruges med omtanke :dance:
Det duer både hund og kat :fløjte:

http://www.bolius.dk/alt-om/have-plante ... fra-haven/
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Hundelort på grunden/hegnet ?

Indlæg af Skiveren » 23 jan 2012 11:21

Den er svær... Men måske skulle du anvende Niels Hausgaards version... Indsaml lorten, put den i en bagerpose, og anbring posen ved købmandens yderdør, og sæt derefter ild til den og ring på døren og skynd dig væk.. icon_cheesygrin.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Modtaget likes: 2 gange

Hundelort på grunden/hegnet ?

Indlæg af hestetyv » 23 jan 2012 11:26

pille bruger » 23 Jan 2012, 11:20 skrev:Bør bruges med omtanke :dance:
Det duer både hund og kat :fløjte:

http://www.bolius.dk/alt-om/have-plante ... fra-haven/
Hehe det var en mulighed. Men med den mængde nedbør som vi har haft indtil nu, og formentligt stadig får resten af denne her "vinter", så ender det ud i at blive en dyr løsning. Men afprøves det skal den :)

Så er spørgsmålet bare hvor filan man får fat i den koncentrat ? Det fede kunne helt klart være at købe den hos købmanden selv... AHAAAA !!!! Det giver mig lige en ny indgangsvinkel til en løsning.
Hvis han ikke har produktet på hylderne, kan man jo spørge ham ad om han ikke kan skaffe det hjem, da vi skal bruge det til grunden, fordi vi jævnligt har besøg af en hundeejer der er ligeglad med sit dyr, og lader det skide alle steder så folk kan gå og vade i dens lort.
Ik' så ringe endda, den idé med hortetakolie....
/Claus

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Hundelort på grunden/hegnet ?

Indlæg af Havmand » 23 jan 2012 11:49

Ja, forhør dig hos købmanden, om det er noget han har...
Hvis det ikke hjælper, har jeg med succes taget et billede af en hund, der også var på min grund... Når man så afleverer dette til ejeren, sker der noget :-)
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Bjarke J
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 189
Tilmeldt: 29 sep 2011 00:09
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 172 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8544
Årligt forbrug: 4 ton (i teorien!)
Geografisk sted: Mørke

Hundelort på grunden/hegnet ?

Indlæg af Bjarke J » 23 jan 2012 13:52

Jeg er enig med resten af holdet. Tag en snak med manden først. Hvis du er bange for at en direkte snak udvikler sig, så skriv et pænt brev (noget med, "jeg har gennem længere tid observeret at din hund jævnligt har besørget i vores indkørsel...") Hvis det ikke hjælper, så er du jo i din gode ret til at jage hunden væk fra din grund (her er den ekstreme metode en haglpatron med groft salt :)).
Desværre er der sjældent så meget at gøre ved hensynsløse hundeejere (eller kanin-, katte- og cobraejere, for den sags skyld). De fatter bare ikke at resten af verden ikke synes lige så godt om deres kræ som de selv gør.


Besvar