Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny bil til under 100K

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Erik2
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16 nov 2010 20:18

Ny bil til under 100K

Indlæg af Erik2 » 21 jan 2012 18:59

Lupo + autoriseret VW-Værksted = dyr fornøjelse

Lupo + Lupo specialværksted = billig fornøjelse

Fabia + gør-det-selv-værksted = endnu billigere fornøjelse.


Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Krydolph » 21 jan 2012 20:24

Jo køre glæde har noget at sige!
Jeg køber jo ikke bil bare udfra pris og jeres mening! Selvf. skal de prøves først! Men det er da altid en fordel at vide lidt om tingene inden man tager afsted, så kører sælgeren ikke så nemt rundt med en!

Hvad angår gensalgspris, så nej, Hvis du køber en bil til 500K+ så taber den hurtigt de 100K som hele den her bil koster!
Jeg regner som sagt ikke med at skulle skifte igen hverken om 2 eller 4 år! Husk på at den bil jeg kører i nu kun er 2år fra at blive veteran! Så længe bilen kan starte og komme fra A til B uden det store bøvl, så er jeg såmen glad!

Sikkerhed! Det er en skrøne der ikke bliver tænkt på det i de små biler, sådan var det måske, men Spark har 5 stjerner (teknisk set 4, men det fordi den blev testet uden ESP) og jeg så da ihvertfald en anden med 5 stjerner også, kan ikke lige huske hvad det var for en nu!

From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af From » 21 jan 2012 21:33

Jeg har lige fået mig en helt ny Kia Picanto, det er ikke nogen stor bil, men det mærker man ikke når man sidder i førersædet, jeg er 187 cm høj, og hvis jeg har sædet helt tilbage, så kniber det med at nå rattet :)

Den kører fint, den skal bare køres på en lidt anden måde end min Land-Rover, der er ikke samme bundtræk i en 1,0 benzin, som der er i en 2,5 turbo-diesel, til gengæld er der heller ikke så meget træk fra dørene i Kia'en icon_cheesygrin.gif

Picanto'en har også 5 stjerner i sikkerhed - men der er vist noget med at man ikke helt kan sammenligne antal stjerne på tværs af bil-klasserne.

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ny bil til under 100K

Indlæg af Skiveren » 21 jan 2012 21:42

From » 21 Jan 2012, 21:33 skrev:Jeg har lige fået mig en helt ny Kia Picanto, det er ikke nogen stor bil, men det mærker man ikke når man sidder i førersædet, jeg er 187 cm høj, og hvis jeg har sædet helt tilbage, så kniber det med at nå rattet :)

Den kører fint, den skal bare køres på en lidt anden måde end min Land-Rover, der er ikke samme bundtræk i en 1,0 benzin, som der er i en 2,5 turbo-diesel, til gengæld er der heller ikke så meget træk fra dørene i Kia'en icon_cheesygrin.gif

Picanto'en har også 5 stjerner i sikkerhed - men der er vist noget med at man ikke helt kan sammenligne antal stjerne på tværs af bil-klasserne.
Konen og jeg har lige været ude og se på den model, konen er helt skudt i den, nu er det også hende der skal kører i den icon_cheesygrin.gif synes nu også man får meget bil for små penge.. :P
Skal bare lige ha solgt vores V70 fra 2003, har en ide om dette ikke bliver nemt.. :roll: På 5 år vil jeg tro at vi har sat 2 x Picanto'er til.... :cry: smiley121.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Zarge » 21 jan 2012 21:46

alt det her med sikkerhed er jo relativt... Tar man en NY "stor bil" og sammenligner med en NY "lille bil" så er det klart at den store "vinder" men tar man en "stor bil" der er bare et par år gammel og sammenligner med en NY "lille bil" så seer det straks anderledes ud... udviklingen er gået med raket fart indenfor sikkerhed de seneste år... Så en test i Top Gear, mener det var en Renault Senic, en (på det tidspunkt) ny model, og "sidste års model" altså samme bil, bare med et "facelift" imellem... De blev knaldet frontalt sammen, "50/50" altså frontalt i fører siden. Den "gamle" tog det ikke for godt, i den "nye" blev airbagen ikke engang udløst... Den registrerede ikke sammenstødet som kraftigt nok til at det var nødvendigt... DET siger en masse om udviklingen, to "ens" biler som opfører sig så forskelligt... Så den der med "min gamle volvo/merser fra 82 på 2t den kan jeg køre ind i alt unden den krøller"!... Jow jow... det er fordi deformationszonerne er DIG! og ikke bilen som i de nye...
Bare min mening... Hellere en NY lille bil, end en GAMMEL stor.... (alt er relativt naturligvis... men I ved hvad jeg mener...)


Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ny bil til under 100K

Indlæg af Skiveren » 21 jan 2012 21:57

Zarge » 21 Jan 2012, 21:46 skrev:alt det her med sikkerhed er jo relativt... Tar man en NY "stor bil" og sammenligner med en NY "lille bil" så er det klart at den store "vinder" men tar man en "stor bil" der er bare et par år gammel og sammenligner med en NY "lille bil" så seer det straks anderledes ud... udviklingen er gået med raket fart indenfor sikkerhed de seneste år... Så en test i Top Gear, mener det var en Renault Senic, en (på det tidspunkt) ny model, og "sidste års model" altså samme bil, bare med et "facelift" imellem... De blev knaldet frontalt sammen, "50/50" altså frontalt i fører siden. Den "gamle" tog det ikke for godt, i den "nye" blev airbagen ikke engang udløst... Den registrerede ikke sammenstødet som kraftigt nok til at det var nødvendigt... DET siger en masse om udviklingen, to "ens" biler som opfører sig så forskelligt... Så den der med "min gamle volvo/merser fra 82 på 2t den kan jeg køre ind i alt unden den krøller"!... Jow jow... det er fordi deformationszonerne er DIG! og ikke bilen som i de nye...
Bare min mening... Hellere en NY lille bil, end en GAMMEL stor.... (alt er relativt naturligvis... men I ved hvad jeg mener...)
Ja du har nok ret... En af grunde at konen kører rundt i volvo'en er at hun også henter ungerne, og jeg havde lidt den samme holdning om den gamle V70 var og er 100 meter mester i sikkerhed... Og jo det var den i 2003 og nogle år frem... Så jeg er nu ikke så bange for at placere min familie i sådan en bil... :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af Tom_AT » 22 jan 2012 10:05

From » 21 Jan 2012, 21:33 skrev:Jeg har lige fået mig en helt ny Kia Picanto, det er ikke nogen stor bil, men det mærker man ikke når man sidder i førersædet, jeg er 187 cm høj, og hvis jeg har sædet helt tilbage, så kniber det med at nå rattet :)

Den kører fint, den skal bare køres på en lidt anden måde end min Land-Rover, der er ikke samme bundtræk i en 1,0 benzin, som der er i en 2,5 turbo-diesel, til gengæld er der heller ikke så meget træk fra dørene i Kia'en icon_cheesygrin.gif

Picanto'en har også 5 stjerner i sikkerhed - men der er vist noget med at man ikke helt kan sammenligne antal stjerne på tværs af bil-klasserne.
Det må også trække lidt fra alle hullerne til nitterne 8)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af triumph » 22 jan 2012 11:37

vedr. sikkerhed, så er der den her, lidt ældre sag
http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ny bil til under 100K

Indlæg af Skiveren » 22 jan 2012 11:56

triumph » 22 Jan 2012, 11:37 skrev:vedr. sikkerhed, så er der den her, lidt ældre sag
http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
:shock: :shock: Hmmm.. Svensk kamstål... Not :shock: det er da skræmmende... :shock:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Ny bil til under 100K

Indlæg af coctail » 22 jan 2012 17:48

Nu er 25km hver vej på arbejde jo ikke ekstrem langt, i hvert i fælde ikke langt nok til at jeg vil vælge en diesel bil.. Der skal du op og have omkring 40km hver vej før det kan svare sig, hvis du regne de ekstra udgifter som en dieselbil nu en gang koster versus en benzinbil.

50 km om dagen er dog stadigvæk langt nok til, at jeg på ingen måde vil gide at sidde i en miniput bil i den tid som det nu tager at tøffe frem og tilbage, så mit råd vil være at finde en mellemstor bil med en 1,6-2,0 liters motor. f.eks. en Opel astra eller vectra.. eller skal det være endnu bedre/mere bil for pengene, så vælg en Volvo eller Saab.

Personligt kører jeg dagligt 40km hver vej (80km i alt) i 22 år gammel Saab 900 T16, som jeg under ingen omstændigheder vil bytte ud med en bil i micro størrelse.. Komfort og køreglæde har rigtigt meget at sige for mig.. Det kan godt være at en miniput bil vil kunne tjene sig selv hjem flere gange i kroner og øre ifht. Saaben, men køreglæden glimre tilgengæld også ved sit totalte fravær i miniput bilen..

Jeg HAR prøvet at køre i en Chevrolet spark LS 1,0. Den er rigtig god i byerne (den kan kastes ind i en parkeringsbås og der er stadig god plads), men ligeså snart den kom over 70-80 km/t var den fuldstændig død og den skulle pines og piskes hvis den skulle højere op i fart.

[tilføjelse]
Som der sikkert kan udledes af teksten, så vil jeg klart vælge en brugt mellemstor bil fremfor en ny mini bil..
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!


Besvar