Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Solceller

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Random
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18 jan 2012 10:34

Solceller

Indlæg af Random » 18 jan 2012 21:02

Det var nu som et svar til Klaus der skrev at det ikke vil kunne betale sig med solceller, og da hans indlæg er ca. 5 år gammelt så er det da et faktum at der er sket meget på området de sidste 5 år.
Om jeg er forhandler? - det vil være synd at sige, med mindre jeg som tømrer kan kan sælge solceller - men det er vist ikke lige mit område. Sidder blot og overvejer solceller på mit eget hus og kunne godt bruge nogen med lidt erfaring fra kørende anlæg, men det får jeg da vist ikke noget ud af inde i dette forum!!


Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

Solceller

Indlæg af robocop » 18 jan 2012 23:31

Random » 18 Jan 2012, 21:02 skrev:Det var nu som et svar til Klaus der skrev at det ikke vil kunne betale sig med solceller, og da hans indlæg er ca. 5 år gammelt så er det da et faktum at der er sket meget på området de sidste 5 år.
Om jeg er forhandler? - det vil være synd at sige, med mindre jeg som tømrer kan kan sælge solceller - men det er vist ikke lige mit område. Sidder blot og overvejer solceller på mit eget hus og kunne godt bruge nogen med lidt erfaring fra kørende anlæg, men det får jeg da vist ikke noget ud af inde i dette forum!!
Du kan som tømrer sagtens sælge solceller. Vi har flere forhandlere der er tømrere, og de er meget dygtige. Du skal bare finde dig en elektriker til at koble dine anlæg til elnettet.
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S

Random
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18 jan 2012 10:34

Solceller

Indlæg af Random » 19 jan 2012 08:19

Hej Robocop, ok troede faktisk det var noget man skulle have installeret.. Det vil sige at jeg gerne må sætte det hele op selv, bare jeg får en elektrikker til at tilslutte det?

Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

Solceller

Indlæg af robocop » 19 jan 2012 08:28

Jeps!
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S

Random
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18 jan 2012 10:34

Solceller

Indlæg af Random » 19 jan 2012 08:35

Good news på sådan er kold overskyet januar morgen :)


mikael1960
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 227
Tilmeldt: 25 jul 2011 07:35
Mit fyr: Scotte blackstar 16kw + 60rør
Areal: 120+120 kælder
Brændsel: Piller (German Pellets)
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Dagligt forbrug: 17kg(23,6kgfør30/12)
Geografisk sted: Toksværd, Sydsjælland

Solceller

Indlæg af mikael1960 » 19 jan 2012 09:04

hej med jer,
Er der noget med at den elektriker man benytter for at få solceller og inverter tilsluttet elnettet, skal have en eller anden form for godkendelse eller autorisation ?
Mikael

Random
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18 jan 2012 10:34

Solceller

Indlæg af Random » 19 jan 2012 09:08

Jeg har læst mig frem til at de skal være med i noget der hedder KSO-ordningen (www.kso-ordning.dk) er der nogen der kan bekræfte mig i at det er rigtigt?

Lasse Elbek
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 129
Tilmeldt: 31 mar 2011 13:02
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 204
Brændsel: Fjernvarme
Modtaget likes: 2 gange

Solceller

Indlæg af Lasse Elbek » 19 jan 2012 09:24

solcelle » 18 Jan 2012, 16:00 skrev:er pt sygemeldt... så har lidt tid til overs....
har brugt tiden til at surfe rundt her på forumet...
har opdaget en interassant i udviklingen af pludslig opkommende forhandler og "importøre" af solceller...
gad vide hvem der til sidst egentlig kommer til at tjæne noget på at sælge alt for billigt... ser en vis form kvalitets fald på bekostning af prisen hvad er det så værd.?
Skal vi ikke antage, at der går som alt andet teknologi - At det hele tiden bliver billigere at producere, og deraf billigere priser for forbrugerne.
Se blot på TV markedet, der er priserne halveret for et meget bedre produkt på blot 3 år.

Jeg ser frem til til solcelle anlæg der kan dække mine 6000 kwh om året, til 30.000 kr.

Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

Solceller

Indlæg af robocop » 19 jan 2012 09:24

KSO-ordningen er ikke et krav til solcelleinstallatører. KSO anvendes af kommuner og de kan kræve at solcelleinstallatøren har certifikatet.

Alle og enhver må montere solceller. Langt fra alle og enhver kan montere solceller. Lovgivningsmæssigt er det eneste krav til installationen, at en autoriseret elektriker tilslutter inverteren til el-nettet.
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

Solceller

Indlæg af solcelle » 19 jan 2012 10:14

KSO... hmmmm den der sætter sin lid til den ordning et prisgivet.... den er ikke det parpir værd som certifikatet er skrevet på, jeg er lige ved at sige med de indlæg bwj laver her så kunde han bestå uden kurset.
Man lære ikke en gang at bruge et simulerings program... jeg var mega skuffet... at der står kso er ikke ensbetydene med kvalitet.. vi sad 2 til kurset der vidste mere om opkopling til nettet en underviserne gjorde...
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det


Besvar