Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

nu sker der da noget....

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

nu sker der da noget....

Indlæg af Bigfoot » 18 jan 2012 07:18

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... jelse.html

Men... jeg synes ikke bioenergien bliver nævnt. Slipper vi for en merregning eller hvordan?

Skal vi endelig belønnes for vores indsats??? :great:

Jeg synes det er et skridt i den rigtige retning. Hvorimod jeg hellere havde set en besparelse for os med bioenergi.
Men ellers er det da fint nok.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
haderslev1234
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 272
Tilmeldt: 17 maj 2011 12:33
Mit fyr: Atmos DC50 & Bioline 20 pillefyr
Areal: 280
Brændsel: Træ/Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Årligt forbrug: 11 tons Træpiller
Givet likes: 2 gange

nu sker der da noget....

Indlæg af haderslev1234 » 18 jan 2012 07:55

Det tror jeg ikke su skal regne med. Problemet med jordvarmen er stadig at vi ikke aner hvad strømmen/afgifter hedder om 2 år. Det eneste de ikke kan ramme dig med er brænde. Jordvarme er en super energi at bruge, men snart så koster strømmen ikke 2,10 kr. pr. Kw, men måske det dobbelte ? OG det er superfint at komme væk fra olien :great:

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

nu sker der da noget....

Indlæg af Flemming DJ » 18 jan 2012 08:59

Nu kan frk. Rosenkrantz-Theil være citeret ude af sammenhæng, men det er da noget ensidigt bare at fokusere på jordvarme.

Det er jo fuldstændigt urealistisk for mange, gamle boliger at skifte til jordvarme - skal de så bygge nyt hus for at få en passende isoleringsgrad (og gulvvarme) + grave hele haven og gården op for at lægge slanger?!

Hmmmmmmmm.... Hvis det er det eneste forslag, så skal der vist fintænkes - i den grad. :x
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

nu sker der da noget....

Indlæg af Skiveren » 18 jan 2012 09:44

Flemming DJ » 18 Jan 2012, 08:59 skrev:Nu kan frk. Rosenkrantz-Theil være citeret ude af sammenhæng, men det er da noget ensidigt bare at fokusere på jordvarme.

Det er jo fuldstændigt urealistisk for mange, gamle boliger at skifte til jordvarme - skal de så bygge nyt hus for at få en passende isoleringsgrad (og gulvvarme) + grave hele haven og gården op for at lægge slanger?!

Hmmmmmmmm.... Hvis det er det eneste forslag, så skal der vist fintænkes - i den grad. :x
Mon ikke det har noget at gøre med at staten er rådført af en stor el leverandør, som ville sikre sig at vi dansker fremover er nød til at bruge strøm... :shock:
Sjovt nok har jeg oplevet lidt af det samme i byggebranchen, hvor Energistyrelsen ikke vil godkende et produkt som isolere ca 65% bedre end den alm isolering. Men her er der tale om at staten, har dansk brandteknisk institut til at rådgive omkring isoleringsbrandfare, igen har dansk brandteknisk institut et meget tæt sammenarbejde med Rockwool.
Nu skal det lige understreges at nævne produkt overhovedet ikke kan brande... Nej dansk brandteknisk institut & Rockwool har valgt, som det eneste land i EU, at inddrage en speciel paragraf som betyder at nævne produkt ikke kan blive godkendt, da den afgiver lidt vanddampe i dansk brandteknisk institut's brandtest, og det må den ikke iht den paragrafh.. :x
Og gæt engang, hvem der har fået den indført... :x
Jeg har har tegnet et forslag på et 1.plans hus på 9x18 meter, hvor jeg har en u-værdi på 0,08 på ydervæggen, svarende til kravet til passivhus... :P men det bedste er at jeg ligeledes har regnet udgifterne ud på opbygning, og holdt denne nye konstruktion op imod en fuldmursvæg på 41 cm.. Prisforskel 220.000,- + moms...BILLIGERE :shock: :shock: og bemærk at den konstruktion er meget bedre isoleret... icon_cheesygrin.gif
Min mening, er at Staten, overhovedet ikke har en finger på pulsen, de kan godt være at de mener selv at de har det, men problemet er at de har "nogle rådgiver" som kan se alle fiduserne for nogle af de store firmaer... Ak ak :roll:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

nu sker der da noget....

Indlæg af Flemming DJ » 18 jan 2012 09:56

Det kommer... Hvis vi ikke skal ende med 1 meter tykke vægge a.h.t. mindsket energiforbrug, bli'r myndighederne jo tvunget til at spille med for bl.a. at få bedre isolerings- og andre byggematerialer på markedet.

Det bli'r mahogni med tiden.... :wink:
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk


Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

nu sker der da noget....

Indlæg af Skiveren » 18 jan 2012 10:08

Flemming DJ » 18 Jan 2012, 09:56 skrev:Det kommer... Hvis vi ikke skal ende med 1 meter tykke vægge a.h.t. mindsket energiforbrug, bli'r myndighederne jo tvunget til at spille med for bl.a. at få bedre isolerings- og andre byggematerialer på markedet.

Det bli'r mahogni med tiden.... :wink:
:great: :great:
Ja det kommer... :P Konen og jeg har tit snakket om at bygge nyt, og jeg ved godt hvordan det hus bliver strikket sammen, så vil jeg S.... på at det ikke er godkendt i nu, jeg kan godt vendte 5 - 10 år på dette.. :D

Info: det produkt jeg nævner er PIR Skum, evt som Kingspan, fandt denne video hvor de laver en "brandtest" på alm isolering og på PIR Skumpanel...Spol evt frem til 0,38 sek...Jaaa vurdere selv... Jeg ved godt hvilken jeg vil bruge :great:


http://www.youtube.com/watch?v=ynAGxVcLeX4
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

nu sker der da noget....

Indlæg af Landlyst » 18 jan 2012 13:54

Fårk det er dælme da en forskel der er til at tage og føle på.... :shock: :great: :great: :great: Det er sgu iorden...

Lige en sag for operation X icon_cheesygrin.gif

Hvad har den af lamda værdi?

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

nu sker der da noget....

Indlæg af Skiveren » 18 jan 2012 14:13

Landlyst » 18 Jan 2012, 13:54 skrev:Fårk det er dælme da en forskel der er til at tage og føle på.... :shock: :great: :great: :great: Det er sgu iorden...

Lige en sag for operation X icon_cheesygrin.gif

Hvad har den af lamda værdi?
Det er lidt forskelligt pga tykkelser osv. men du kan se lidt på det her:

http://paneler.kingspan.dk/PUR-paneler- ... -8288.html

Feks. en Kingspan type KS1150 TF - 100 mm med u-værdi på 0,22 , svarende til 165 mm rockwool....

Du / I skulle næsten se et hjemmeside, jeg har fundet, ham her har bygget for omkring.... Sidder du ned??? 2000,- kr/m2.... men rent udformning bor han jo også næsten i et maskinhus, men fuck hvor har han sparet mange penge...

http://www.mardal.dk/hus/index.html

:great: icon_cheesygrin.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
haderslev1234
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 272
Tilmeldt: 17 maj 2011 12:33
Mit fyr: Atmos DC50 & Bioline 20 pillefyr
Areal: 280
Brændsel: Træ/Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Årligt forbrug: 11 tons Træpiller
Givet likes: 2 gange

nu sker der da noget....

Indlæg af haderslev1234 » 18 jan 2012 18:33

Flemming DJ » 18 Jan 2012, 08:59 skrev:Nu kan frk. Rosenkrantz-Theil være citeret ude af sammenhæng, men det er da noget ensidigt bare at fokusere på jordvarme.

Det er jo fuldstændigt urealistisk for mange, gamle boliger at skifte til jordvarme - skal de så bygge nyt hus for at få en passende isoleringsgrad (og gulvvarme) + grave hele haven og gården op for at lægge slanger?!

Hmmmmmmmm.... Hvis det er det eneste forslag, så skal der vist fintænkes - i den grad. :x
Fuldstændig enig 8) Via mit job kommer jeg ude på landbrug og de nedlagte. Der er nogen som har brugt kassen på jordvarme og bruger snart mere i strøm end træpiller ville have kostet. Det er på gamle uisoleret huse uden gulvvarme. OG dem er der nogle stykker af!

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

nu sker der da noget....

Indlæg af thoken » 18 jan 2012 19:03

haderslev1234 » 18 Jan 2012, 18:33 skrev: Fuldstændig enig 8) Via mit job kommer jeg ude på landbrug og de nedlagte. Der er nogen som har brugt kassen på jordvarme og bruger snart mere i strøm end træpiller ville have kostet. Det er på gamle uisoleret huse uden gulvvarme. OG dem er der nogle stykker af!
Hej!
Ja, det er fuldstændig korrekt at der er givet ufattelig dårlig rådgivning til mange ang. jordvarme!
Men for mange (sikkert også frk. Rosenkrantz-Theil) lyder det jo fantastisk besnærende at "suge" gratis energi ud af jorden. Det lyder jo enormt miljøvenligt.

Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html


Besvar