Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??
-
- Stoker XVI
- Indlæg: 2012
- Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
- Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
- Areal: 129 m2
- Brændsel: RW Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9740
- Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
- Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
- Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 3 gange
Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??
Ja, jeg er jo blevet Volvoejer, en fin V40 fra 2004.
Men, så er der jo lige det med, at der kun er lys i den grønne diode ved lysomskifteren (den ud for positionslysindstillingen) - ingen af de andre knapper der ovre til venstre lyser. Burde de ikke det?
Jeg ved jo, der er et par Volvokendere herinde..... så ud af busken, drenge!
NÅRH, ja.... når den har infocenter, skulle den så ikke også i sagens natur ha' et udetermometer? Eller var det ekstra-ekstraudstyr?
Men, så er der jo lige det med, at der kun er lys i den grønne diode ved lysomskifteren (den ud for positionslysindstillingen) - ingen af de andre knapper der ovre til venstre lyser. Burde de ikke det?
Jeg ved jo, der er et par Volvokendere herinde..... så ud af busken, drenge!
NÅRH, ja.... når den har infocenter, skulle den så ikke også i sagens natur ha' et udetermometer? Eller var det ekstra-ekstraudstyr?
-
- Stoker I
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 20 nov 2011 23:56
Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??
Hej. Hele kontakten sider skruet fast med 2 skruer nedenunder. Nye pærer koster lidt ved Volvo, men det er rart når det virker. Og jo, der er udetermometer. Du kan vælge imellem flere ting km/l, rest km på tank, ude temp mf.
Husk at smøre bagbremser ved håndbremsearn, så holder de længere.
MVH
Husk at smøre bagbremser ved håndbremsearn, så holder de længere.
MVH
-
- Stoker XVI
- Indlæg: 2012
- Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
- Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
- Areal: 129 m2
- Brændsel: RW Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9740
- Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
- Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
- Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 3 gange
Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??
Tusind tak for input.
Det lyder jo næsten for nemt.
Ved du, hvilken slags pærer, der skal til (jeg vil gerne skifte til LED, hvis muligt)?
Mit udetermometer er i så fald brugt op; ingen visning, bare tre streger. Må vist ha' luret ude foran køleren, måske er jeg heldig at ku' finde en dårlig forbindelse, eller går de bare til? Jeg har styr på de andre ting i infocenteret, men km/l kan den da ikke stilles om til, kan den? P.t. viser den L/100 km.
Håndbremsearm HAR jeg løsnet i den ene side; den sad fast HELT "trukket". Desværre er mekanismen inde i kaliberen fåkket. Godt, vi har Biltema: 600 kr. for en spritny kaliber er okay. Ærgerligt, men okay.
Det lyder jo næsten for nemt.
Ved du, hvilken slags pærer, der skal til (jeg vil gerne skifte til LED, hvis muligt)?
Mit udetermometer er i så fald brugt op; ingen visning, bare tre streger. Må vist ha' luret ude foran køleren, måske er jeg heldig at ku' finde en dårlig forbindelse, eller går de bare til? Jeg har styr på de andre ting i infocenteret, men km/l kan den da ikke stilles om til, kan den? P.t. viser den L/100 km.
Håndbremsearm HAR jeg løsnet i den ene side; den sad fast HELT "trukket". Desværre er mekanismen inde i kaliberen fåkket. Godt, vi har Biltema: 600 kr. for en spritny kaliber er okay. Ærgerligt, men okay.
-
- Stoker I
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 20 nov 2011 23:56
Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??
Hej. Jeg har også skiftet udeføleren til termometer for et par år siden. Det er meget nemt. Der står et lille nummer på føleren du kan google. Måske noget i denne stil:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... ture/1997/
Pærer:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... 3-&kf6=87-
Dog har jeg altid endt med at købe ved Volvo, fordi porto tit æder besparelsen ved handel på nettet.
Min viser også L/100. Det kan man ikke vist ikke ændre.
Resten kan du finde meget mere om på nettet, måske her:
http://danskvolvoforum.dk/viewtopic.php?f=5&t=20
God jagt:-)
MVH
-
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... ture/1997/
Pærer:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... 3-&kf6=87-
Dog har jeg altid endt med at købe ved Volvo, fordi porto tit æder besparelsen ved handel på nettet.
Min viser også L/100. Det kan man ikke vist ikke ændre.
Resten kan du finde meget mere om på nettet, måske her:
http://danskvolvoforum.dk/viewtopic.php?f=5&t=20
God jagt:-)
MVH
-
-
- Stoker XVI
- Indlæg: 2012
- Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
- Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
- Areal: 129 m2
- Brændsel: RW Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9740
- Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
- Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
- Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 3 gange
Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??
Hmm... jo, tak. Jeg ser jo, der er flere muligheder i de små pærer. Også angiveligt til en 2004-model.
Må se på det, når jeg skiller den ad.
Må se på det, når jeg skiller den ad.
-
- Stoker XVI
- Indlæg: 2012
- Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
- Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
- Areal: 129 m2
- Brændsel: RW Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9740
- Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
- Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
- Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 3 gange
Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??
Endte med at handle pærer, udetemperaturføler (ikke til stede på bilen) og en ny bagviskerarm hos skandix.de.
Så nu føles det mere som en "ny" bil.
Tak for hjælpen.
Så nu føles det mere som en "ny" bil.
Tak for hjælpen.
Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??
Jeg er selv på udkig efter en v40, - hvordan kører den ?, - er du tilfreds ?, - er der noget jeg skal "kigge" efter ?Flemming DJ » 17 Jan 2012, 14:15 skrev:Endte med at handle pærer, udetemperaturføler (ikke til stede på bilen) og en ny bagviskerarm hos skandix.de.
Så nu føles det mere som en "ny" bil.
Tak for hjælpen.
-
- Stoker I
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 20 nov 2011 23:56
Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??
Hvis du syntes at motorkraften er tilstrækkelig så ville jeg holde øje med:
Kommer der luft op til forruden når du retter luften den vej. Nogle enkelte eksp. bliver utætte under instrumentbrættet.
Bagbremser skal være vedligeholdt ved håndbremsearme på caliber. Ellers hænger de. (sker på mange bilmærker)
Virker forlygteviskerne.
Min udstødning holdt 9 år. Vil mene det normalt er en driftssikke bil.
MVH.
Kommer der luft op til forruden når du retter luften den vej. Nogle enkelte eksp. bliver utætte under instrumentbrættet.
Bagbremser skal være vedligeholdt ved håndbremsearme på caliber. Ellers hænger de. (sker på mange bilmærker)
Virker forlygteviskerne.
Min udstødning holdt 9 år. Vil mene det normalt er en driftssikke bil.
MVH.
-
- Stoker XVI
- Indlæg: 2012
- Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
- Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
- Areal: 129 m2
- Brændsel: RW Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9740
- Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
- Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
- Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 3 gange
Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??
Tjah, i min dunker det fra kobling/leje/slavecylinder, når der er koblet til. Især, hvis jeg har sluppet koblingen hurtigt, så er det værre. Jeg håber, det bare er slavecylinderen, eller rettere et leje på den.
Nogle af dem har dobbelt svinghjul, som også kan ødelægges. Men, det KAN godt være, det sker i.f.m. et koblingsdrab.
Du skal også lytte efter en "rallelyd" fra motoren, når den er varm; det er det variable knasthjul (VVT-hjul), de spiser - kører fint med det (efter sigende), og man kan bare skifte det sammen med tandremmen næste gang (160.000 km eller 10 år !!!). Sku' ku' laves for 4-5000 hos Volvo. Jeg tror dog, den mangler muskler, når spjældet står helt åbent. Tror ikke, ventilerne lukker helt op p.g.a. det døde hjul.
Og benzinøkonomien er ikke noget at råbe hurra for, selv om det kun er en 1,8 med 90 kW: Ca. 11,5 - små 12 km/l. Det er dog muligvis også tildels forårsaget af knasthjulet.
Du skal ikke købe den for lastrummet: Vi er nødt til at lægge den ene del af bagsædet ned for at ku' rumme barnevognen (med hjul ganske vist), for den går ikke bare ind på tværs ml. hjulkasserne, og den kan ikke være i bagagerummet på den lange led. Men, det bli'r nok ikke aktuelt for dig.
Den kører såmænd fint, for den er komfortabel - og rar. Men, det bli'r nok aldrig en Audi Coupé. Og det bli'r sgutte heller en 405 SRI.
Til gengæld virker den solid.
Du må ud at prøve en.
Nogle af dem har dobbelt svinghjul, som også kan ødelægges. Men, det KAN godt være, det sker i.f.m. et koblingsdrab.
Du skal også lytte efter en "rallelyd" fra motoren, når den er varm; det er det variable knasthjul (VVT-hjul), de spiser - kører fint med det (efter sigende), og man kan bare skifte det sammen med tandremmen næste gang (160.000 km eller 10 år !!!). Sku' ku' laves for 4-5000 hos Volvo. Jeg tror dog, den mangler muskler, når spjældet står helt åbent. Tror ikke, ventilerne lukker helt op p.g.a. det døde hjul.
Og benzinøkonomien er ikke noget at råbe hurra for, selv om det kun er en 1,8 med 90 kW: Ca. 11,5 - små 12 km/l. Det er dog muligvis også tildels forårsaget af knasthjulet.
Du skal ikke købe den for lastrummet: Vi er nødt til at lægge den ene del af bagsædet ned for at ku' rumme barnevognen (med hjul ganske vist), for den går ikke bare ind på tværs ml. hjulkasserne, og den kan ikke være i bagagerummet på den lange led. Men, det bli'r nok ikke aktuelt for dig.
Den kører såmænd fint, for den er komfortabel - og rar. Men, det bli'r nok aldrig en Audi Coupé. Og det bli'r sgutte heller en 405 SRI.
Til gengæld virker den solid.
Du må ud at prøve en.
Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??
KanonFlemming DJ » 18 Jan 2012, 10:33 skrev:Tjah, i min dunker det fra kobling/leje/slavecylinder, når der er koblet til. Især, hvis jeg har sluppet koblingen hurtigt, så er det værre. Jeg håber, det bare er slavecylinderen, eller rettere et leje på den.
Nogle af dem har dobbelt svinghjul, som også kan ødelægges. Men, det KAN godt være, det sker i.f.m. et koblingsdrab.
Du skal også lytte efter en "rallelyd" fra motoren, når den er varm; det er det variable knasthjul (VVT-hjul), de spiser - kører fint med det (efter sigende), og man kan bare skifte det sammen med tandremmen næste gang (160.000 km eller 10 år !!!). Sku' ku' laves for 4-5000 hos Volvo. Jeg tror dog, den mangler muskler, når spjældet står helt åbent. Tror ikke, ventilerne lukker helt op p.g.a. det døde hjul.
Og benzinøkonomien er ikke noget at råbe hurra for, selv om det kun er en 1,8 med 90 kW: Ca. 11,5 - små 12 km/l. Det er dog muligvis også tildels forårsaget af knasthjulet.
Du skal ikke købe den for lastrummet: Vi er nødt til at lægge den ene del af bagsædet ned for at ku' rumme barnevognen (med hjul ganske vist), for den går ikke bare ind på tværs ml. hjulkasserne, og den kan ikke være i bagagerummet på den lange led. Men, det bli'r nok ikke aktuelt for dig.
Den kører såmænd fint, for den er komfortabel - og rar. Men, det bli'r nok aldrig en Audi Coupé. Og det bli'r sgutte heller en 405 SRI.
Til gengæld virker den solid.
Du må ud at prøve en.
Og forøvrigt, - så er pladsen meget relevant for mig, - har en lille på 1,5 år, - og en ny kommer nok her i 2012, - så absolut relevant