Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??

Indlæg af Flemming DJ » 15 nov 2011 09:03

Ja, jeg er jo blevet Volvoejer, en fin V40 fra 2004. :great:

Men, så er der jo lige det med, at der kun er lys i den grønne diode ved lysomskifteren (den ud for positionslysindstillingen) - ingen af de andre knapper der ovre til venstre lyser. Burde de ikke det?

Jeg ved jo, der er et par Volvokendere herinde..... så ud af busken, drenge! :D

NÅRH, ja.... når den har infocenter, skulle den så ikke også i sagens natur ha' et udetermometer? Eller var det ekstra-ekstraudstyr?
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk


4040
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20 nov 2011 23:56

Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??

Indlæg af 4040 » 21 nov 2011 00:05

Hej. Hele kontakten sider skruet fast med 2 skruer nedenunder. Nye pærer koster lidt ved Volvo, men det er rart når det virker. Og jo, der er udetermometer. Du kan vælge imellem flere ting km/l, rest km på tank, ude temp mf.
Husk at smøre bagbremser ved håndbremsearn, så holder de længere.
MVH

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??

Indlæg af Flemming DJ » 21 nov 2011 09:14

Tusind tak for input. :great:

Det lyder jo næsten for nemt. :D

Ved du, hvilken slags pærer, der skal til (jeg vil gerne skifte til LED, hvis muligt)?

Mit udetermometer er i så fald brugt op; ingen visning, bare tre streger. Må vist ha' luret ude foran køleren, måske er jeg heldig at ku' finde en dårlig forbindelse, eller går de bare til? Jeg har styr på de andre ting i infocenteret, men km/l kan den da ikke stilles om til, kan den? P.t. viser den L/100 km.

Håndbremsearm HAR jeg løsnet i den ene side; den sad fast HELT "trukket". Desværre er mekanismen inde i kaliberen fåkket. :roll: Godt, vi har Biltema: 600 kr. for en spritny kaliber er okay. Ærgerligt, men okay.
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

4040
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20 nov 2011 23:56

Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??

Indlæg af 4040 » 22 nov 2011 10:48

Hej. Jeg har også skiftet udeføleren til termometer for et par år siden. Det er meget nemt. Der står et lille nummer på føleren du kan google. Måske noget i denne stil:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... ture/1997/

Pærer:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/el ... 3-&kf6=87-

Dog har jeg altid endt med at købe ved Volvo, fordi porto tit æder besparelsen ved handel på nettet.
Min viser også L/100. Det kan man ikke vist ikke ændre.
Resten kan du finde meget mere om på nettet, måske her:
http://danskvolvoforum.dk/viewtopic.php?f=5&t=20
God jagt:-)

MVH
-

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??

Indlæg af Flemming DJ » 22 nov 2011 14:02

Hmm... jo, tak. Jeg ser jo, der er flere muligheder i de små pærer. Også angiveligt til en 2004-model.

Må se på det, når jeg skiller den ad. :)
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk


Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??

Indlæg af Flemming DJ » 17 jan 2012 14:15

Endte med at handle pærer, udetemperaturføler (ikke til stede på bilen) og en ny bagviskerarm hos skandix.de.
Så nu føles det mere som en "ny" bil. :D

Tak for hjælpen. :great:
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

levi

Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??

Indlæg af levi » 17 jan 2012 16:22

Flemming DJ » 17 Jan 2012, 14:15 skrev:Endte med at handle pærer, udetemperaturføler (ikke til stede på bilen) og en ny bagviskerarm hos skandix.de.
Så nu føles det mere som en "ny" bil. :D

Tak for hjælpen. :great:
Jeg er selv på udkig efter en v40, - hvordan kører den ?, - er du tilfreds ?, - er der noget jeg skal "kigge" efter ? :great:

4040
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20 nov 2011 23:56

Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??

Indlæg af 4040 » 17 jan 2012 18:56

Hvis du syntes at motorkraften er tilstrækkelig så ville jeg holde øje med:
Kommer der luft op til forruden når du retter luften den vej. Nogle enkelte eksp. bliver utætte under instrumentbrættet.
Bagbremser skal være vedligeholdt ved håndbremsearme på caliber. Ellers hænger de. (sker på mange bilmærker)
Virker forlygteviskerne.
Min udstødning holdt 9 år. Vil mene det normalt er en driftssikke bil.
MVH.

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??

Indlæg af Flemming DJ » 18 jan 2012 10:33

Tjah, i min dunker det fra kobling/leje/slavecylinder, når der er koblet til. Især, hvis jeg har sluppet koblingen hurtigt, så er det værre. Jeg håber, det bare er slavecylinderen, eller rettere et leje på den.

Nogle af dem har dobbelt svinghjul, som også kan ødelægges. Men, det KAN godt være, det sker i.f.m. et koblingsdrab.

Du skal også lytte efter en "rallelyd" fra motoren, når den er varm; det er det variable knasthjul (VVT-hjul), de spiser - kører fint med det (efter sigende), og man kan bare skifte det sammen med tandremmen næste gang (160.000 km eller 10 år !!!). Sku' ku' laves for 4-5000 hos Volvo. :roll: Jeg tror dog, den mangler muskler, når spjældet står helt åbent. Tror ikke, ventilerne lukker helt op p.g.a. det døde hjul.

Og benzinøkonomien er ikke noget at råbe hurra for, selv om det kun er en 1,8 med 90 kW: Ca. 11,5 - små 12 km/l. Det er dog muligvis også tildels forårsaget af knasthjulet.

Du skal ikke købe den for lastrummet: Vi er nødt til at lægge den ene del af bagsædet ned for at ku' rumme barnevognen (med hjul ganske vist), for den går ikke bare ind på tværs ml. hjulkasserne, og den kan ikke være i bagagerummet på den lange led. Men, det bli'r nok ikke aktuelt for dig. icon_cheesygrin.gif

Den kører såmænd fint, for den er komfortabel - og rar. Men, det bli'r nok aldrig en Audi Coupé. Og det bli'r sgutte heller en 405 SRI. :wink:

Til gengæld virker den solid.

Du må ud at prøve en. :great:
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

levi

Volvo V40 mangler lys i lyskontakter??

Indlæg af levi » 18 jan 2012 23:00

Flemming DJ » 18 Jan 2012, 10:33 skrev:Tjah, i min dunker det fra kobling/leje/slavecylinder, når der er koblet til. Især, hvis jeg har sluppet koblingen hurtigt, så er det værre. Jeg håber, det bare er slavecylinderen, eller rettere et leje på den.

Nogle af dem har dobbelt svinghjul, som også kan ødelægges. Men, det KAN godt være, det sker i.f.m. et koblingsdrab.

Du skal også lytte efter en "rallelyd" fra motoren, når den er varm; det er det variable knasthjul (VVT-hjul), de spiser - kører fint med det (efter sigende), og man kan bare skifte det sammen med tandremmen næste gang (160.000 km eller 10 år !!!). Sku' ku' laves for 4-5000 hos Volvo. :roll: Jeg tror dog, den mangler muskler, når spjældet står helt åbent. Tror ikke, ventilerne lukker helt op p.g.a. det døde hjul.

Og benzinøkonomien er ikke noget at råbe hurra for, selv om det kun er en 1,8 med 90 kW: Ca. 11,5 - små 12 km/l. Det er dog muligvis også tildels forårsaget af knasthjulet.

Du skal ikke købe den for lastrummet: Vi er nødt til at lægge den ene del af bagsædet ned for at ku' rumme barnevognen (med hjul ganske vist), for den går ikke bare ind på tværs ml. hjulkasserne, og den kan ikke være i bagagerummet på den lange led. Men, det bli'r nok ikke aktuelt for dig. icon_cheesygrin.gif

Den kører såmænd fint, for den er komfortabel - og rar. Men, det bli'r nok aldrig en Audi Coupé. Og det bli'r sgutte heller en 405 SRI. :wink:

Til gengæld virker den solid.

Du må ud at prøve en. :great:
Kanon :great:

Og forøvrigt, - så er pladsen meget relevant for mig, - har en lille på 1,5 år, - og en ny kommer nok her i 2012, - så absolut relevant icon_cheesygrin.gif :great:


Besvar