inverter godkendt efter 31 dec 2011

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
solcelle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

inverter godkendt efter 31 dec 2011

Indlæg af solcelle »

BWJ:
hmm nu misforstår du mig fulstendig, prøvede egent lig at komme med en hånds rekning, at en anden tog den op kan jeg ikke gøre meget ved... syntes at du skulle angribe han isteden for
jeg læste godt hvad du skrev,
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

inverter godkendt efter 31 dec 2011

Indlæg af BWJ »

solcelle » 17 Jan 2012, 16:57 skrev:BWJ:
hmm nu misforstår du mig fulstendig, prøvede egent lig at komme med en hånds rekning, at en anden tog den op kan jeg ikke gøre meget ved... syntes at du skulle angribe han isteden for
jeg læste godt hvad du skrev,
Er noteret :great:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
solcelle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

inverter godkendt efter 31 dec 2011

Indlæg af solcelle »

godt... :P

og ja du skal virkelig være forsigtig hvor du handler dit anlæg... det er virkelig ved at være en muderpøl...
om folk handler hos os/ vores forhandler er jeg egent lig igeglad med, men for at rede solcelle brancien i danmark skal der virkelige fakta på bordet og folk skal til at kunde have tilid til det de høre...
Vi er mer eller mindre ved at have støre omsætning i tyskland en i DK, for folk er meget usikre, og det er ikke så godt.
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det
Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

inverter godkendt efter 31 dec 2011

Indlæg af robocop »

paj » 17 Jan 2012, 15:37 skrev:Hvad mener du med 96% EU norm??? Det er iht EN50438.

Hvad er " flotte tap wier " Hvis det er de blanke streger ned, så synes jeg de er meget pæne.

Ang priser, så er det vel noget med ikke sætte avnce for højt og købe stort ind.Sidste sending de fik hjem, var 3 hele container med paneler. ca 2200stk. og 300 Inverter....

Forhandler tjener vel også på monteringe af anlæggene.....
Tab wire er den blanke sølvstreng der går ned gennem alle cellerne, men det Kim mener er når tab wiren når bund og top, så kører de på tværs af panelet, og det er grimt... Billedet viser et panel hvor tab wiren i top og bund er gemt væk.
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

inverter godkendt efter 31 dec 2011

Indlæg af pelle »

robocop » 17 Jan 2012, 17:15 skrev: Tab wire er den blanke sølvstreng der går ned gennem alle cellerne, men det Kim mener er når tab wiren når bund og top, så kører de på tværs af panelet, og det er grimt... Billedet viser et panel hvor tab wiren i top og bund er gemt væk.
Nå... Så kom det frem... mit kommende solcelleanlæg kommer til at se grimt ud... Den har nemlig de lodrette blanke fartstriber og et sort baggrund.. men, jeg er egentlig ligeglad... syntes da selv det kommer til at se enormt godt ud. :great:

Men, hvad kommer det egentlig godkendte invetere ved. :shock: please.. snak om kvalitet, i stedet for.. Hold jer til fakta om noget er godt eller skidt ... Dette er ikke en skønhedskonkurrence, vel.
Folk kan vel nok selv danne sig en mening om hvad der ser godt ud på et tag..
Som man siger "Alt pynter på en mødding" Og mit ladetag er alt andet end flot. Så bare op med nogle af de fartstribede solceller.
Om jeg så havde et stang flot villa tag med glaseret tegl..Så.. Op med de fartstribede solceller... De er flotte i mine øjne.
.Se det.... :D Og om mine solceller er med lys kant eller sort kant. Ja... det har i det store hele heller ikke så meget at sige. Lidt har det da.. Men, mit tag er så til gengæld helt skyggefrit.
Så det..
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

inverter godkendt efter 31 dec 2011

Indlæg af robocop »

Det var ikke de lodrette striber der bliver talt om, de er fine nok, men de vandrette lidt bredere striber i top og bund.
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

inverter godkendt efter 31 dec 2011

Indlæg af pelle »

robocop » 17 Jan 2012, 22:22 skrev:Det var ikke de lodrette striber der bliver talt om, de er fine nok, men de vandrette lidt bredere striber i top og bund.
Det er vel egentlig ligemeget... Du har åbentbart ikke fattet ironien. Det er så også i orden..... Det er ikke om hvordan ting ser ud. Læs hvad jeg skriver... Skriv om kvalitet eller kvantitet.. Bare ikke om udseenet. Det er irellevant.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
levi

inverter godkendt efter 31 dec 2011

Indlæg af levi »

pelle » 17 Jan 2012, 22:35 skrev: Det er vel egentlig ligemeget... Du har åbentbart ikke fattet ironien. Det er så også i orden..... Det er ikke om hvordan ting ser ud. Læs hvad jeg skriver... Skriv om kvalitet eller kvantitet.. Bare ikke om udseenet. Det er irellevant.
Enig, - og læs så din mail Pelle :great:
Brugeravatar
robocop
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14 jan 2012 20:34

inverter godkendt efter 31 dec 2011

Indlæg af robocop »

Ja en tekniknørd som mig fatter ingenting ;)
Det hjælper ikke at hænge med hovedet når man står med lort op til halsen!

Carl Roger Højsted
Tekniker
Solia A/S
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

inverter godkendt efter 31 dec 2011

Indlæg af pelle »

robocop » 17 Jan 2012, 22:46 skrev:Ja en tekniknørd som mig fatter ingenting ;)
Jo. jo Du gør da så... :great: Helt sikkert...
Men, hæft dig ved det tekniske og brug kræfterne der... Det er der du er god... Og lad så folk selv om hvorledes deres anlæg skal se ud.. :)
kram fra pelle
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Besvar