Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

tp soder

Spørgsmål vedr. TB Mini samt det tilbehør der laves til TB Mini Brændere
Besvar
Brugeravatar
marbjergper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 jan 2010 11:29
Mit fyr: mgm comfort 15
Areal: 150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Årligt forbrug: 5-6t
Geografisk sted: Hedehusene
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 5 gange

tp soder

Indlæg af marbjergper » 16 jan 2012 17:24

hej, nu er jeg godt nok ved at være tilpas tosset på den brænder eller piller. fik en palle samba piller6mm midt novenber og gud fader noget bras det skal siges jeg har haft dem før og ingen problem,men nu er det bare til at få lange sten af,har kørt med min tp/roca siden 2003 og har aldrig haft det her problem.Den soder helt vilt i kedlen
sod på fotocellen,soder på glassene på 1til 2 dage skal sige at det er ikke smul der er på glassene men en sod hinde kedlen stopper på under 1 uge plejer at kunne køre 2-2 1/2 uge uden at den har lavet andet vrøvl end røgtempeturen går op.har lige renset keedlen og det ser virkelig underligt ud den er sort som en n......øv
ser ud son man har brændt spilolie/gamle dæk af.
er der nogen af jer der har prøvet dette for jeg er godt nok træt af det.
skal siges at den også gør det med dlg piller.
har ikke lavet om på luft blanding eller andet det er bare noget der er begyndt af sig selv.
mvh Per Jensen :evil
ps har fået en anden palle samba piller og det er næsten lige slemt.nogen ide hvad der er galt.


Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

tp soder

Indlæg af hahomi » 16 jan 2012 17:49

Et umiddelbar gæt er for lidt luft, så forbrændingen bliver for dårlig. Kan være der er nogle steder du ikke har fået renset?
Kan du ikke stille luften op ?
Har din røgtemperatur ændret sig fra da det kørte fint og til nu?
Vælg dine kampe med omhu.

Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 335
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
Areal: 300
Brændsel: El
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Modtaget likes: 4 gange

tp soder

Indlæg af ktm » 16 jan 2012 20:05

Prøv at se ind til din blæsermotor. Det kunne være skjoldet eller afbændingspladen der er faldet af eller gået løs, så luften blændes af. Det kan kun være manglende luft, der giver dig sådanne problemer.
En spinkel mulighed er at dit afgangsrøgrør er næsten helt tilstoppet, men det skulle så også give røglugt omkring kedlen.
Kører blæsermotoren korrekt? Jeg havde for nylig en mærkelig situation, hvor min blæsermotor pludselig ikke ville køre ordentligt og slog varmesikringen og sagde underligt, når jeg genstartede blæseren, men lige pludselig gik det i sig selv igen. Måske der var kommet lidt smuld ind i blæseren ifm med at jeg rensede hærden.
mvh
ktm

Brugeravatar
marbjergper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 jan 2010 11:29
Mit fyr: mgm comfort 15
Areal: 150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Årligt forbrug: 5-6t
Geografisk sted: Hedehusene
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 5 gange

tp soder

Indlæg af marbjergper » 16 jan 2012 20:21

hej igen det er måske en mulighed med luftspjælder men an kan se og høre at der kommer mere luft når man åbner mere for spjældet.Det er straks mere interasant med røgrøret når jeg tænker på det så startede det efter at skorstensfejeren var hos mig tror ikke at han fejede det rør
men jeg renser altid med em lang stålbørste ind i røret men den er jo kun 7,5cm i diameter,tror jeg prøver at pille lemmen af i morgen.
mvh Per


Besvar