CIS solceller

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
solcelle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

CIS solceller

Indlæg af solcelle »

ok forum men ikke forum aligeveld...

havde jeg nu været en privat mand der havde købt et solcelle anlæg og havde sat mig ind isagen... hvad så..
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

CIS solceller

Indlæg af solcelle »

thoken » 16 Jan 2012, 10:10 skrev:Hej!
Til solcelle:
Man opnår ikke noget godt, ved at omtale andre negativt.
Synes I skulle overveje at få et etisk regelsæt ved solia.
Og hvis I ønsker en offentlig debat, så gå på et offentligt forum.
Solcelle branchen er ved at flyde over med typer som Jer!

mvh thoken
det var nu ikke så meget et offent ligt forum jeg søgte offentlig debat over med den måde i udlevere folk på...
som sagt så føler jeg ikke at hav gjort noget forkert kun informeret om virkligheden... kan jo så kun beklage at jeg kom til at skrive et firmanavn
der står i jeres regl set at man får en advarelse ved upasende opførelse ikke at man bliver udleveret offentligt...
men ok... hvis det er så ille så er her en meget nem løsning... slæt alle vores indlæg og lad folk tro det de vil... for sådan nogle som os er i jo ved at drugne i... jeg er ikke sur men skuffet over jeres holdning til fakta...

lige nu det sidste her fra.... har skrevet til ulrik og venter på svar til bage...
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det
solcelle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

CIS solceller

Indlæg af solcelle »

ps... har sidet og støvet jeres forum lidt igendem og ja det er nogle steder det rene handels forum... thoken, jeg forstår nu hvad du mener med at i drugner...
det var ikke det jeg ønskede at signalisere... jeg var her virkelig ikke for at lave foretning... tro det eller lad vær... men prøv lige at se tråden igendem igen... det er først til sidst jeg nævner det...
Jeg beklager den misforståelse...
Jeg vil dog fortsat blive ved, med at komme med fakta det kan da ikke skade... eller???
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

CIS solceller

Indlæg af thoken »

solcelle » 16 Jan 2012, 11:03 skrev:ps... har sidet og støvet jeres forum lidt igendem og ja det er nogle steder det rene handels forum... thoken, jeg forstår nu hvad du mener med at i drugner...
det var ikke det jeg ønskede at signalisere... jeg var her virkelig ikke for at lave foretning... tro det eller lad vær... men prøv lige at se tråden igendem igen... det er først til sidst jeg nævner det...
Jeg beklager den misforståelse...
Jeg vil dog fortsat blive ved, med at komme med fakta det kan da ikke skade... eller???

Hej!
Tror du ser fakta, ligesom lederne i Nordkorea gør!
Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
solcelle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

CIS solceller

Indlæg af solcelle »

den var hård men ok....
ja jeg er fakta nørd... det er vi hos solia og vi holder os til fakta... intet bevis uden fakta tal...
lige som du/i ser meget på jeres forum oplever vi meget tit folk / firmaer der låver stjernerne ned fra himelen, har for nyligt gendemgået et 5,8Kw anlæg det skulle efter beregning lave 6800Kwh/år ???? nu vil jeg ikke nævne navne, med det var med de her styre bokse som skulle styre panelerne hvær for sig...
teori er god paksis/fakta endnubedre... det forhandleren havde låvet stemte heder ikke over ens med producentens beregnings program...
ja vi drugner i forhandler der maler alting rosenrødt... der skal meget mere fokus på fakta, det er folks økonomi vi lejer med og det er ikke småpænge...
jeg kan kun beklage den misforståelse denne tråd har givet af firmaet solia...
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

CIS solceller

Indlæg af Ulrik »

robocop, solcelle!

Om I ønsker at fortsætte på forum eller efterlade denne tråd som jeres "arv" er helt op til jer selv.
Det forlanges blot at i overholder reglerne: rules.php
Der er noget specifikt for forhandlere og reklame samt et forlangende om signatur.

EOD!
MvH Ulrik©
solcelle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

CIS solceller

Indlæg af solcelle »

hej... ja so skete det...
det er på en eller anden måde kommet min overordnet for øre hvad vi havde gang i... og så..
jeg er blevt bedt om at komme med en uforbeholden undskyldning...
stadetment:
Solia A/S
Deltager på ingen måde i forum diskussioner, det skader kun firmaet og omdømme…
På Solias’ vegne beder ledelsen af Solia alle implementerede i denne debat om undskyld for evt. forulempelse eller fornærmelser…
Robocop og solcelle vil med øjebliklig varsel ophøre med deres færden på lignende sider eller der sker en i henhold til ansættelse advarsel sted.
Igen Solia Beklager meget hændelsen, det sker ikke igen…

Statement slut…
ja hvad kan jeg sige moin... :oops: :oops: :oops:

ulrik:
sletter du robocop og solcelle
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det
Brugeravatar
Morten5792
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 41
Tilmeldt: 15 dec 2011 21:29
Mit fyr: CN15 unit
Areal: 165m2 hus+85m2 garag
Brændsel: Piller+træ
Fremviser gerne i postnummer: 5792
Årligt forbrug: 5-6 Ton+ 1rm træ

CIS solceller

Indlæg af Morten5792 »

Ulrik » 16 Jan 2012, 12:07 skrev:robocop, solcelle!

Om I ønsker at fortsætte på forum eller efterlade denne tråd som jeres "arv" er helt op til jer selv.
Det forlanges blot at i overholder reglerne: rules.php
Der er noget specifikt for forhandlere og reklame samt et forlangende om signatur.

EOD!
Hej Ulrik

Nu er det ikke fordi jeg på noen måde skal tage nogen i forsvar men Måske det bare er mig, men efter at have læst tråden igennem enda flere gange så kan jeg ikke se at hverken solcelle el robocop på noget tidspunkt har favoriseret/nævnet noget firma på noget tidspunkt i deres indlæg, men blot prøver at få fakata ud til slutbrugeren om hvordan et solcelle anlæg fungerer om det er er rigtigt el ej må vel være op til den enkelte at vurdere, om de 2 nævnte brugere så er fra samme firma el hvad det ved kun de og folk bag denne hj-side, men det er vel ikke forbudt at være 2 fra samme org/firma at skrive i et forum.
Jeg undskylder mange gange at jeg har bragt denne diskusion på kogepunktet ved at spg. om hvor man kunne få seriøs rådgivning, dette skal jeg overveje i fremtiden om det nu er klogt, men syntes bare at det kunne være rart at høre om hvor "solcelle" syntes at have fået en god rådgivning, og så må det være op til mig om jeg syntes det lyder rigtigt i mine ører.

Mvh
Morten
Montør Fyn/Jylland for
http://www.solteknik.dk
Super kvalitet og bedst til prisen.


Hellere være optimist og tage fejl, end være pessimist og få ret.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

CIS solceller

Indlæg af Ulrik »

solcelle skrev:sletter du robocop og solcelle
Ingen problem at slette profilerne. Det betyder blot at i ALDRIG må oprette en ny profil her på sitet.
Indlæg bliver ikke slettet, det gør vi aldrig.
Morten5792 skrev:Nu er det ikke fordi jeg på noen måde skal tage n...
Ja, det startede helt fint med en saglig diskussion.
Men de kunne jo ikke lade være. Jeg refererer til de indlæg der skrives på denne side: viewtopic.php?f=189&t=12751&start=40
Vi har jo vores regler der skal overholdes. Læs evt. dem der vedrører forhandlere, så vil du måske bedre kunne se hvor den går galt.
MvH Ulrik©
solcelle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

CIS solceller

Indlæg af solcelle »

Ulrik:
har diskuteret det med min overordtnet... egent lig så ønsker solia ikke at deltage i det her... men samtidig ønsker vi alle at den rigtige info kommer ud før nogen bliver fejlinformeret... robocop og jeg skrev her som privat personer nok med vores firmamail men kun med uddybene info i interesse... havde vi gjordt det med vores privare mails så var der ingen der vidste det...
Vi har fået lov til at blive hvis forumet ønsker det... så lad os høre... nok var vi lidt håre... det ændre vi på... men kunde det bruges det vi kom med... skal vi blive eller er der enighed om at vi skal gå... i bestemmer nu. frem over præsentere vi os som solia.
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det

Besvar