CIS solceller

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

CIS solceller

Indlæg af BWJ »

pelle » 15 Jan 2012, 10:39 skrev:Hej
Nu har jeg købt et anlæg med de dioder som der omtales ,er delt op i tre lodrette kredse i hvert panel..Jeg spurgte firmaet jeg har købt dem af. At hvis nu en 1/3 af et panel skygges med en lodret skygge så vil det strøm det panel giver være det alle de andre paneler i kredsen giver. Altså alle panelerne i kredsen vil give det strøm som den der udsættes for skygge giver. Det gav de mig ret i, at det forholdte sig sådan.
Så,, Skygge er noget man skal være meget opmærksom på.. Bare skyggen fra en flagstang vil kunne lukke væsentligt ned for en kreds..
Jeg får 4 kredse i det mono krystaliske anlæg jeg har købt.. 10 paneler i hvert kreds.
Jeg skal have fældet 5 træer og flyttet min flagstang.. Der må ingen skygge være på mit anlæg overhovedet..
Der skaber de tyndfilm og cis anlæg sig jo blot som alm. solfangere der påvirkes af skygge. Det er kun det areal der får skygge der intet giver.
Ellers skal man have solaredge systemet til de mono/poly krystaliske anlæg. Der er hvert panel uafhængig af de andre. Det er et lidt dyrere anlæg da der skal en power box tilsluttes hvert panel. Men, så er man altså ude over det problem med skygger....
Lige præcis Pelle :great: så er vi min. 2 der har fattet det. :lol:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

CIS solceller

Indlæg af solcelle »

i ved ikke en skid om hvad i snakker om....
har i nogen sinde set live data på et solcelle anlæg der liger i skyge....
og nej en flag stang skal ikke flytes....
så skulle den også flytes ved cis panelerne.... for en vær "skyge" der kummer på langs af de strømførende baner vil... skal vi holder det i jeres term luge panelet ned... jeg har teknologisk institut KSO certifisering og er elektronik tekniker, jeg ved vad jeg snakker om...
tag lig og hold jer til virkloigheden isteden for at fylle folk med det der ævl.... man bliver træt af det...
folk har ret til sanheden og ikke noget salgs gas...
har selv et mono anlæg som liger omk en kanap så det liger i skyge både morgen og aften... ja der er tab men ikke ned luk... hold jer til fakta.
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det
solcelle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

CIS solceller

Indlæg af solcelle »

og ps... cis panelers front glas er ikke det samme som på alm paneler... på cis panelerne er det glat glas... der ved er der en spejlning på op til 90% hvor i mod på krystalinske er der en rufle overflade eller også aklt antireflex behandling... dvi pruducenter indikere genskin på dise paneler på maks 10-20%
fx schuco paneler.
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det
solcelle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

CIS solceller

Indlæg af solcelle »

her kommer et bilede som i kan tyge lidt på

laver man lidt integral beregning så er den totale efegt af sci og mono lige gode i det område der heder dags lys...
ser man på den totale kurve så er mono fagtisk lidt bedre... mono har et støre arbejts område.
om lidt kommer data fra mit anlæg.
Vedhæftede filer
solcelle3.jpg
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

CIS solceller

Indlæg af BWJ »

solcelle » 15 Jan 2012, 13:24 skrev:i ved ikke en skid om hvad i snakker om....
har i nogen sinde set live data på et solcelle anlæg der liger i skyge....
og nej en flag stang skal ikke flytes....
så skulle den også flytes ved cis panelerne.... for en vær "skyge" der kummer på langs af de strømførende baner vil... skal vi holder det i jeres term luge panelet ned... jeg har teknologisk institut KSO certifisering og er elektronik tekniker, jeg ved vad jeg snakker om...
tag lig og hold jer til virkloigheden isteden for at fylle folk med det der ævl.... man bliver træt af det...
folk har ret til sanheden og ikke noget salgs gas...
har selv et mono anlæg som liger omk en kanap så det liger i skyge både morgen og aften... ja der er tab men ikke ned luk... hold jer til fakta.
Pænt sprogbrug :oops:
Før du går i selvsving, bedes du læse tråden igen, måske du så finder ud af, at du faktisk ikke har forstået hvad der tales om :wink:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

solcelle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

CIS solceller

Indlæg af solcelle »

har læst tråden... og der frem kommer underlig udtryk som paneler der slukker 100% not, flagstænger der skulle flytes... nooot.
måske misforstår jeg det skjulte budskab at cis paneler skulle være meget bedre men nu var det, det jeg umisforstålig forstod... og tilsyneladende også robocop...
++ den der forhandler der har solgt pelle et anlæg skulle se at få et kursus..
Pelle:
har du overhovedet fået en energi rapport fra firmaet.... ??? hvilket firma.
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

CIS solceller

Indlæg af BWJ »

solcelle » 15 Jan 2012, 15:06 skrev:har læst tråden... og der frem kommer underlig udtryk som paneler der slukker 100% not, flagstænger der skulle flytes... nooot.
måske misforstår jeg det skjulte budskab at cis paneler skulle være meget bedre men nu var det, det jeg umisforstålig forstod... og tilsyneladende også robocop...
++ den der forhandler der har solgt pelle et anlæg skulle se at få et kursus..
Pelle:
har du overhovedet fået en energi rapport fra firmaet.... ??? hvilket firma.
Har du læst alle link :oops: og forstået dem. icon_frown.gif
Hvis ikke, spilder vi bare spalteplads, - og helt ærligt jeg tror du skal læse igen, så svært er det heller ikke.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
solcelle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

CIS solceller

Indlæg af solcelle »

godt vi prøver en gang til....
undskyld min indledende bemærkning...
hjelp mig til at forstå det jeg ikke forstår..
hvad er din konklution eller hvor vil du gerne hænd...
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det
solcelle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 250
Tilmeldt: 15 jan 2012 13:13

CIS solceller

Indlæg af solcelle »

nu har jeg været alle link igendem og læst dem... og cis paneler er stadig ikke fantastiske... forstår virklig ikke hvor du vil hend ud over at du er forhandler af cis paneler og er farvet mht. din holdning...
jeg citere dit første indlæg.
"Står du også og skal investere i anlæg, bør du også kaste et blik på CIS celler.
Én af forcerne er, at denne type er meget lidt påvirkelig af skygger, og producerer flere Kwt end gængse typer på årsbasis. "

her lidt mere
"
Rapporter dette indlægSvar med citatCIS solceller
af BWJ » 09 jan 2012 21:44

Joe joe, her er lidt flere facts, (også til landsbytosser) og link http://www.vindogsol.dk/genecisfordele.html

• æstetisk flot sort fremtoning
• højeffektiv i forhold til traditionelle tyndfilmssolceller
• god temperaturstabilitet
• ubetydelig påvirkning fra skygger
• producerer bedre i diffust lys end krystallinske solceller
• har igen lodninger indeni modulet
• lang produktlevetid mindst 30 år pga. glas/glas lamineringen
"

og her lidt til den gode tone... for robocob ved tilsyneladende vad han snakker om
"
Hvis der er noget jeg har respekt for, er det folk som har sat sig ind i tingene
Det kan du også nå inden imorgen, for samtlige af dine påstande er forkerte. med undtagelse af arealet
"
Skulle vi ikke komme tilbage til fakta... jeg har dem og har også logdata fra mit private anlæg.. som 100% beviser at dine påstanne er forkert...
fakta er vejen til god rådgivning
Teknisk afdelings leder
Solia A/S
Kim Jessen
Og ja jeg er delvis ordblind lev med det
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

CIS solceller

Indlæg af BWJ »

solcelle » 15 Jan 2012, 16:09 skrev:godt vi prøver en gang til....
undskyld min indledende bemærkning...
hjelp mig til at forstå det jeg ikke forstår..
hvad er din konklution eller hvor vil du gerne hænd...
Når du har læst disse link, så behøver du ikke spørge, så ved du alt om CIS og skygger......
http://www.vindogsol.dk/GeneCIS%20solce ... 112009.pdf
http://www.jysksolenergi.dk/Skyggen_over_solceller.html

Iøvrigt er jeg ikke forhandler, hvor har du det fra ???
Og i rapporteringen af mit tidligere indlæg, ses at du igen render med en halv vind, du glemte nemlig smily og vink til Zarge, men bland endelig tingene sammen og fortsæt dit ihærdige dybdeborende dokumentationsarbejde.

Slut herfra
Senest rettet af BWJ 15 jan 2012 16:30, rettet i alt 1 gang.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Besvar