Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Demo af Ekoheat/Ekopower i Hjørring

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Demo af Ekoheat/Ekopower i Hjørring

Indlæg af Skiveren » 11 jan 2012 23:21

Hejsa til jer alle... :)
Jeg har jo i en tid gået og overvejet hvilken pillefyr jeg skulle invester i, har derfor vendt næsten hver eneste sten, for at tjekke mulighederne... new4
På min vej så jeg et anlæg som jeg ikke bare lige kunne glemme igen, nemlig Ekoheat 1500... Desværre for mig og mit valg er pillefyret ret nyt, og jeg har ikke kunne læse mig frem til andre's erfaringer og meninger, som man kan med baxi, scotte osv. :blink:
Men idag snakkede jeg med Dan Elkjær, indehaveren af Ekopower, og aftalte en demo af anlægget...
Så hvis der er nogen herinde, som kunne være interesseret at se Ekoheat'en igang, så er alle mere end velkommen :lol: Hvor og hvornår:
Fredag den 20 januar, kl 12 i Hjørring ( adressen kommer senere, da jeg ikke ved hvor mange der evt kunne komme )
Interesseret ? Smid en pb eller en mail på bygningstegninger@gmail.com. :great:
Fik adgang til den lille film som jeg lige synes I alle skulle se...

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... uEBaOKem0I

Link direkte til pillefyret : http://www.ekopower.dk/index.php?option ... l&Itemid=8

Jeg finder det spændende... Hvad med jer herinde.... smiley140.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Demo af Ekoheat/Ekopower i Hjørring

Indlæg af hahomi » 12 jan 2012 00:13

Det ser unægtelig spændende ud. Jeg kan godt forstå du vender tilbage til det, hvis du har besluttet dig for kun at fyre med piller.
Med alt den automatik, ser prisen jo også attraktiv ud, dog syntes jeg tilslutningssæt og andet tilbehør er til den dyre side, men det kan du jo bare købe andet steds.
Vælg dine kampe med omhu.

dannidines

Demo af Ekoheat/Ekopower i Hjørring

Indlæg af dannidines » 12 jan 2012 06:05

enig med hahomi, tilbehøret/tilslutnings sæt er underligt dyrt nu fyret er så billigt... var det egentlig ikke dig jeg skrev linket til med ekoheat ?!

jeg kan desværre ikke selv dukke op, men en redegørelse samt billeder fra dig ville være lækkert... samt et link til online delen fra styringen så man kan holde øje med driften af sådan fyr ville være lækkert

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Demo af Ekoheat/Ekopower i Hjørring

Indlæg af Skiveren » 12 jan 2012 07:05

dannidines » 12 Jan 2012, 06:05 skrev:enig med hahomi, tilbehøret/tilslutnings sæt er underligt dyrt nu fyret er så billigt... var det egentlig ikke dig jeg skrev linket til med ekoheat ?!

jeg kan desværre ikke selv dukke op, men en redegørelse samt billeder fra dig ville være lækkert... samt et link til online delen fra styringen så man kan holde øje med driften af sådan fyr ville være lækkert
Billeder skal jeg nok tage en del af, og jeg håbede også med nogle skape indlæg/indput fra de lidt mere erfarende pillebruger, så ledes at jeg kunne blive godt klædt på til fremvisning... :D
Men jeg håber da at der er nogle der også melder sig på banen :lol:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Demo af Ekoheat/Ekopower i Hjørring

Indlæg af Fer » 12 jan 2012 07:58

Jeg har lige siddet og kigget på videoen, fyret har en del teknik der minder om mit biotech fyr (til en nogen højere pris) Jeg kan umiddelbart ser fyret fint ud på videoen, ikke rigtigt nogen ting hvor jeg tænker puha, det ser problematisk ud.

Eneste ting jeg hæfter mig lidt ved, er den måde brændslet snegles ind i brænderskålen, det er både smart og skidt, idet pillerne er forvarmede når de trykkes ind skålen. tænker dog også at tilbage brænd kunne være en større risiko, kontra man smider dem ned i skålen oven fra. (Sådan virker mit fyr.)

Skulle jeg ud og købe nyt fyr, så havde det helt sikkert været et fyr jeg ville kigge nærmere på? eneste anke jeg lige kan komme på er at det ikke ser ud til der er iltstyring.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light


Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Demo af Ekoheat/Ekopower i Hjørring

Indlæg af Skiveren » 12 jan 2012 09:03

Fer » 12 Jan 2012, 07:58 skrev:Jeg har lige siddet og kigget på videoen, fyret har en del teknik der minder om mit biotech fyr (til en nogen højere pris) Jeg kan umiddelbart ser fyret fint ud på videoen, ikke rigtigt nogen ting hvor jeg tænker puha, det ser problematisk ud.

Eneste ting jeg hæfter mig lidt ved, er den måde brændslet snegles ind i brænderskålen, det er både smart og skidt, idet pillerne er forvarmede når de trykkes ind skålen. tænker dog også at tilbage brænd kunne være en større risiko, kontra man smider dem ned i skålen oven fra. (Sådan virker mit fyr.)

Skulle jeg ud og købe nyt fyr, så havde det helt sikkert været et fyr jeg ville kigge nærmere på? eneste anke jeg lige kan komme på er at det ikke ser ud til der er iltstyring.
:great: God med lidt indput smiley140.gif
Nu det med risikoen ved indførelse og dens teknik, er noget jeg vil nævne og bore i...
Og Fer, nu har jeg jo også kigget den video igennem en del gange nu, en ting som jeg ikke helt forstår er måden at aksen bliver fjernet på, den skubbes ligesom væk under de brændende piller.... Mon ikke det giver risiko for at nogle af de ikke afbrænde piller ryger med i faldet... ?? new11
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Demo af Ekoheat/Ekopower i Hjørring

Indlæg af Fer » 12 jan 2012 11:56

jeg tror ikke det bliver et problem, hvis man bare venter længe nok med at kører med skubberen :) Jeg har selvfølgelig ikke kigget ned i min skål under drift, det kan man ikke. Men jeg har ikke fornemmelse af der vil ligge lige så mange piller som der gør i deres animation.

Mit fyr er bygget lidt snderledes, og den åbner kun bundristen når fyret stopper for at rense.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Demo af Ekoheat/Ekopower i Hjørring

Indlæg af Skiveren » 12 jan 2012 12:31

Fer » 12 Jan 2012, 11:56 skrev:jeg tror ikke det bliver et problem, hvis man bare venter længe nok med at kører med skubberen :) Jeg har selvfølgelig ikke kigget ned i min skål under drift, det kan man ikke. Men jeg har ikke fornemmelse af der vil ligge lige så mange piller som der gør i deres animation.

Mit fyr er bygget lidt snderledes, og den åbner kun bundristen når fyret stopper for at rense.
Ja ide'en bag denne konstruktion er at fyret ikke behøver at stoppe for at rense, men jeg vil prøve at ligge mærke til det, når jeg ser det i live... :lol: men jeg er sku kommet lidt i tvivl igen iht mit valg... :|
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Demo af Ekoheat/Ekopower i Hjørring

Indlæg af hahomi » 12 jan 2012 12:46

Fer » 12 Jan 2012, 11:56 skrev:jeg tror ikke det bliver et problem, hvis man bare venter længe nok med at kører med skubberen :) Jeg har selvfølgelig ikke kigget ned i min skål under drift, det kan man ikke. Men jeg har ikke fornemmelse af der vil ligge lige så mange piller som der gør i deres animation.

Mit fyr er bygget lidt snderledes, og den åbner kun bundristen når fyret stopper for at rense.
Jeg vil gætte på sprækken er lidt mindre end træpillerne, så de simpelthen ikke kan følge med ud. Det vil selvfølgeligelig give prob. hvis der dannes slagger, men det gør der selvfølgelig ikke i sådan et fint fyr :roll:
Vælg dine kampe med omhu.

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Demo af Ekoheat/Ekopower i Hjørring

Indlæg af Skiveren » 12 jan 2012 13:29

hahomi » 12 Jan 2012, 12:46 skrev: Jeg vil gætte på sprækken er lidt mindre end træpillerne, så de simpelthen ikke kan følge med ud. Det vil selvfølgeligelig give prob. hvis der dannes slagger, men det gør der selvfølgelig ikke i sådan et fint fyr :roll:
Det må vi jo formode (og håbe!!!)... :D
Skal indrømme at jeg ser frem til at kigge konstruktion igennem... 32.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Besvar