helt fra bunden !

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
dieseljunkie2000
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 11
Tilmeldt: 02 jan 2012 18:45
Mit fyr: Benekov PL 27
Areal: 290
Fremviser gerne i postnummer: 6520
Geografisk sted: Toftlund

helt fra bunden !

Indlæg af dieseljunkie2000 »

ja 16 kw lyder ok med mig i flere aspekter og jeg tror også at det blir noget med 2000 liter buffer for at kunne fyre igennem om sommeren...

eneste hængeparti jeg har nu er expantionsbeholderen.... lukket er vel ok men hvor stor skal den være, jeg har prøvet at tyde tabellerne men nej.... 300 m2 hus.... 16 kw fyr.... = 20 liter ? :)

levi

helt fra bunden !

Indlæg af levi »

dieseljunkie2000 » 07 Jan 2012, 21:31 skrev:ja 16 kw lyder ok med mig i flere aspekter og jeg tror også at det blir noget med 2000 liter buffer for at kunne fyre igennem om sommeren...

eneste hængeparti jeg har nu er expantionsbeholderen.... lukket er vel ok men hvor stor skal den være, jeg har prøvet at tyde tabellerne men nej.... 300 m2 hus.... 16 kw fyr.... = 20 liter ? :)
2000 Liter buffer, - for at kunne fyre igennem om sommeren på en Scotte ?

Nej nej nej da, - du skal da ikke fyre igennem om sommeren ?? - Der skal du da kun bruge varmt badevand, - og det klarer scotten uden problemer, - endda eminent hvis du køber vvb prioritering med anlægget :great:
dieseljunkie2000
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 11
Tilmeldt: 02 jan 2012 18:45
Mit fyr: Benekov PL 27
Areal: 290
Fremviser gerne i postnummer: 6520
Geografisk sted: Toftlund

helt fra bunden !

Indlæg af dieseljunkie2000 »

jeg har nu aldrig oplevet en sommer hvor jeg tænker "ihhhh...hvor er det dejligt med kolde klinker"

med at fyre igennem mener jeg at for at undgå at fyret skal stå og næsten gå ud, om sommeren, eller slukke så kunne jeg vel lige så godt have en buffer at varme op med en ordenlig forbrænding, eller er det bare mig der har tanget skade af et fyre med fastbrændsel i 3 år nu :) ?

jeg have regnet med at købe en vvb med spiral....

mvh
levi

helt fra bunden !

Indlæg af levi »

dieseljunkie2000 » 07 Jan 2012, 22:05 skrev:jeg har nu aldrig oplevet en sommer hvor jeg tænker "ihhhh...hvor er det dejligt med kolde klinker"

med at fyre igennem mener jeg at for at undgå at fyret skal stå og næsten gå ud, om sommeren, eller slukke så kunne jeg vel lige så godt have en buffer at varme op med en ordenlig forbrænding, eller er det bare mig der har tanget skade af et fyre med fastbrændsel i 3 år nu :) ?

jeg have regnet med at købe en vvb med spiral....

mvh
Sorry - men ja det er dig der har taget skade af at fyre med brænde - glem akkutanken :great: icon_cheesygrin.gif

En god idé med en Combi-beholder, - så har du begge muligheder :great:
ras65ser
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 107
Tilmeldt: 26 jul 2011 08:52
Mit fyr: Bio18
Areal: 150
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9670
Dagligt forbrug: 10,3
Årligt forbrug: 4 ton

helt fra bunden !

Indlæg af ras65ser »

Kan heller ikke lide kolde gulve på badet..... Og hvis din solvarme kan give mere så i buffertank med det. Kan nemelig ikke lide varme i radiatorne om sommeren.:-)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

helt fra bunden !

Indlæg af Lintz »

ras65ser » 07 Jan 2012, 22:34 skrev:Kan heller ikke lide kolde gulve på badet..... Og hvis din solvarme kan give mere så i buffertank med det. Kan nemelig ikke lide varme i radiatorne om sommeren.:-)
Hvorfor buffertank?????? mit solvarme smider overskudsvarmen i gulvet på begge badeværelser - fungerer fint uden den ekstraomkostning som en buffertank vil koste.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar