Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

derfor dur KL stoker ikke

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Uffe Henneberg
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 127
Tilmeldt: 09 dec 2010 07:36
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5 350
Areal: 250/100
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6840
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Oksbøl Vestjylland-City of Vrøgum

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Uffe Henneberg » 08 jan 2012 07:50

@ newpass : kan vi ikke holde religions krigen uden for dette emne ,at du er glad for din Benekov er fint ,men har ikke noget med dette at gøre.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 10 jan 2012 18:26

Så er den gal igen...

Den store stoker, hvor de lovede der ville komme en nyudviklet KL som ombytning kom ikke. Der er kommet et nyt brænderhoved og en ny snegl samt drev og tank. Alt dette skal så skiftes i morgen. Men.... Det har de jo gjort lige før jul også, pånær lige tanken selvfølgelig.... Det kører jo ikke.

Den lille blev jeg lige ringet op omkring. Den går regelmæssigt i fejl nu, og påstår den ikke får brændsel ind. Det gør den altså, men jeg kan læse mig til, at den registrerer driften ud fra stigning eller fald i fremløbstemp. Vi kunne så se at den konstant lå og rodede omkring 55-56 grader. Men måler vi direkte på fremløb manuelt, så er den kun 41 grader. Vi håber det bare er en føler, og jeg kører derom om lidt, for lige at prøve det af.

Det begynder da at blive lidt af en hovedpine alt det her.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Modtaget likes: 2 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af hestetyv » 10 jan 2012 18:43

Puha, det er simpelthen noget være bras lyder det til. Jeg håber altså at der kommer en ordentlig løsning på det snart. VVS eksperten må rubbe neglene lidt, og komme i gang med at yde lidt fornuftig service.
Giv dem evt et ultimatum på hvornår det hele skal køre. Jeg ville virkeligt have sat dem stolen for døren nu, når der også begynder at vise sig fejl på den lille.
/Claus

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 10 jan 2012 19:46

Så er jeg kommet tilbage deroppefra, og det er ingen succes at berette om.

Vi skiftede føleren, og det gjorde da en gevaldig ændring i fremløbstemp, men det holdte ikke særlig længe. Det er som om den slet ikke vil over 60 grader. Og når den kører, og kun i det ene trin den har, så burde den sku nok kunne varme det lille hus op. Vi taler om et hus på ca 150kvm. Men styringen viser ikke de store temperaturstigninger, og når den ikke gør det, ja så går den jo i fejl, for det betragter den jo som at den er gået ud.
Andre end mig der kan se ulempen i dette??? for hvor mange af os har ikke oplevet at forbruget og varmetilførslen er så godt som ens, så fyret kan stå på samme temperatur i flere timer. Når vi nu har meget frost, eller mange der lige skal en tur i badet eller sådan.
Men har du en KL, så går den da bare ud istedet.... hmm.... Det er så ikke engang tilfældet i dette hus her, for huset er oppe i temperatur, så det ville jo nemt kunne gå op i temperatur, men det vil det altså bare ikke.

Og inden noget kommer ind på det, så var alt strøm taget fra styringen, inden vi begyndte at skrue føleren fra, og sætte den nye til.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

levi

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af levi » 10 jan 2012 19:49

Bigfoot » 10 Jan 2012, 19:46 skrev:Så er jeg kommet tilbage deroppefra, og det er ingen succes at berette om.

Vi skiftede føleren, og det gjorde da en gevaldig ændring i fremløbstemp, men det holdte ikke særlig længe. Det er som om den slet ikke vil over 60 grader. Og når den kører, og kun i det ene trin den har, så burde den sku nok kunne varme det lille hus op. Vi taler om et hus på ca 150kvm. Men styringen viser ikke de store temperaturstigninger, og når den ikke gør det, ja så går den jo i fejl, for det betragter den jo som at den er gået ud.
Andre end mig der kan se ulempen i dette??? for hvor mange af os har ikke oplevet at forbruget og varmetilførslen er så godt som ens, så fyret kan stå på samme temperatur i flere timer. Når vi nu har meget frost, eller mange der lige skal en tur i badet eller sådan.
Men har du en KL, så går den da bare ud istedet.... hmm.... Det er så ikke engang tilfældet i dette hus her, for huset er oppe i temperatur, så det ville jo nemt kunne gå op i temperatur, men det vil det altså bare ikke.

Og inden noget kommer ind på det, så var alt strøm taget fra styringen, inden vi begyndte at skrue føleren fra, og sætte den nye til.
Kan du ikke bare give den lidt mere føde, - og lidt mere luft ?


Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Modtaget likes: 2 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af hestetyv » 10 jan 2012 19:49

Hold nu op en gang bras ! Det lyder virkeligt som fast arbejde du har fået dig der. Øv også da. Er der slet ikke noget der kan gøres eller ændres så det kommer til at virke optimalt ?
/Claus

Per J.
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 130
Tilmeldt: 08 dec 2009 15:52
Mit fyr: KL 2 15 Kw
Areal: 178
Brændsel: 8 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Vojens

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Per J. » 10 jan 2012 19:59

jeg er enig med Levi.
Den brænder for langt nede i herden. Pillerne skal op til kanten af lufthullerne og så selvfølgelig det rigtige blæs.

/Per

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 10 jan 2012 20:11

Per J. » 10 Jan 2012, 19:59 skrev:jeg er enig med Levi.
Den brænder for langt nede i herden. Pillerne skal op til kanten af lufthullerne og så selvfølgelig det rigtige blæs.

/Per
Rolig nu folkens, vi er jo ikke dumme. Igår kunne den uden problemer køre det hele.
Den er justeret af vvs-ekspertens egne folk, og den brænder perfekt. Den kører sådan set også helt som den skal, indtil displayet når 60 grader... :roll: Så går den i stå. Og efter en times tid på 60 grader, så går den i fejl.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af KristianVilhelm » 10 jan 2012 21:02

newpas » 07 Jan 2012, 19:36 skrev:Kunne jeg jo godt, men tilsyneladende er problemerne jo løst siden vi ikke ser nogle indllæg om benekov.
Kan da godt komme med en lille bemærkning. Jeg mangler stadig det sidste (arm på omrøre/røgvender/forhøjning af magasin) på mit fyr som jeg købte og forudbetalte halvdelen af, på roskilde dyreskue i juni.

Produktet virker godt, men køber du en benekov kan du godt finde det store taletidskort frem, for du skal ringe og rykke nogen gange inden der sker noget som helst.

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Ollii » 10 jan 2012 23:42

Bigfoot » 10 Jan 2012, 20:11 skrev: Rolig nu folkens, vi er jo ikke dumme. Igår kunne den uden problemer køre det hele.
Den er justeret af vvs-ekspertens egne folk, og den brænder perfekt. Den kører sådan set også helt som den skal, indtil displayet når 60 grader... :roll: Så går den i stå. Og efter en times tid på 60 grader, så går den i fejl.
Nu er luftkassen under brænder vel ikke fuld af aske?
Er tallerknen tæt rundt i kanten mod herd?
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.


Besvar