Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Montering af Blackstar

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
levi

Re: Montering af Blackstar

Indlæg af levi » 23 sep 2011 09:02

percy » 23 Sep 2011, 07:58 skrev:
Hej Søren

Nu er jeres nye side kommet op at køre.... Kommer der også you tube klip ??

mvh Percy
Jeps funktionen er lavet, - nu skal vi bare have tiden til at optage :)


Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

Montering af Blackstar

Indlæg af Vangsgaard » 06 jan 2012 19:20

Levi - nu hvor jeg lige har bestilt et styk Scotte fra dig må jeg hellere holde dig op på de Youtube klip 8)

Hvordan ser status ud ? :)

Edit:

Lige et tillægs spørgsmål som jeg ikke synes jeg har kunne finde svar på. Black star kedlen skal monteres på 3/4" rør i min installation. Skal man bruge noget specielt for at tilslutte dette til kedlen, eller medfølger der noget?

levi

Montering af Blackstar

Indlæg af levi » 06 jan 2012 20:32

Vangsgaard » 06 Jan 2012, 19:20 skrev:Levi - nu hvor jeg lige har bestilt et styk Scotte fra dig må jeg hellere holde dig op på de Youtube klip 8)

Hvordan ser status ud ? :)

Edit:

Lige et tillægs spørgsmål som jeg ikke synes jeg har kunne finde svar på. Black star kedlen skal monteres på 3/4" rør i min installation. Skal man bruge noget specielt for at tilslutte dette til kedlen, eller medfølger der noget?
Hvad mangler du en video over ?, - vi er så småt gået igang med at optage, - de er dog ikke lagt op endnu/redigeret, - men det kunne måske fremskyndes lidt hvis der er noget specifikt du mangler at kunne se ? :)

For at kunne koble kedlen på 3/4" - så skal du bruge 2 stk 5/4" x 3/4" nippelmuffer så kedlen kommer ned i den størrelse du vil lave installationen i :great:

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

Montering af Blackstar

Indlæg af Vangsgaard » 06 jan 2012 21:17

Tak for svaret med hensyn til tilslutning, dem får jeg lige bestilt.

Personligt synes jeg følgende er interessant når man skal igang med den første installation(nogle af de ting jeg i hvert fald har været igang med at undersøge):

1. Samling af tryksekspansionskittet, og korrekt montering/instilling af ekspansionsbeholderen/trykket i forhold til anlægget.

2. Kort gennemgang af kedlens primære funktioner (som du beskrev i et tidligere anlæg):
  • Studsen i bunden af kedlen (Bagpå) er til bundhanen (Påfyldning/aftapning).

    Studsen i modsatte side af brænderen, - er til kedel temp. føler (Det lange dykrør).

    Studsen i samme side som brænderen er til overkogningssikringen (Den hvide boks der medfølger).

    Det korte dykrør skal monteres på returen i et T-stykke, - og deri skal føleren fra shuntventilen placeres
3. Trækstabilisator - kort gennemgang af virkemåde, og hvordan den installeres på røgrør'

4. Styring - Gode fifs med hensyn til indstilling, og evt. demonstration af hvad man kan bruge diverse censore til - samt hvad man "får" ud af det.

levi

Montering af Blackstar

Indlæg af levi » 06 jan 2012 21:21

Vangsgaard » 06 Jan 2012, 21:17 skrev:Tak for svaret med hensyn til tilslutning, dem får jeg lige bestilt.

Personligt synes jeg følgende er interessant når man skal igang med den første installation(nogle af de ting jeg i hvert fald har været igang med at undersøge):

1. Samling af tryksekspansionskittet, og korrekt montering/instilling af ekspansionsbeholderen/trykket i forhold til anlægget.

2. Kort gennemgang af kedlens primære funktioner (som du beskrev i et tidligere anlæg):
  • Studsen i bunden af kedlen (Bagpå) er til bundhanen (Påfyldning/aftapning).

    Studsen i modsatte side af brænderen, - er til kedel temp. føler (Det lange dykrør).

    Studsen i samme side som brænderen er til overkogningssikringen (Den hvide boks der medfølger).

    Det korte dykrør skal monteres på returen i et T-stykke, - og deri skal føleren fra shuntventilen placeres
3. Trækstabilisator - kort gennemgang af virkemåde, og hvordan den installeres på røgrør'

4. Styring - Gode fifs med hensyn til indstilling, og evt. demonstration af hvad man kan bruge diverse censore til - samt hvad man "får" ud af det.
Det er lige det vi er igang med :great:

Jeg skal se hvor langt de er i "redigeringsrummet" - vi optog en del i December, - men mangler naturligvis en hulens masse som vi vil "skyde" her i Januar/Februar (Projektet med video til scotten skal være færdigt medio April).


Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

Montering af Blackstar

Indlæg af Vangsgaard » 06 jan 2012 21:33

Super, det bliver spændende, selvom jeg dog håber at have scotten oppe og køre inden April :). Men helt klart en god hjælp til gør det selv folket.

Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Montering af Blackstar

Indlæg af elpres » 01 nov 2012 20:45

går ud fra at det er denne kanal der er lavet til formålet, der er bare ikke så mange videoer.... endnu. håber at der snart sker noget, har nemlig lige fået mit fyr og skal til at montere det.
http://www.youtube.com/user/DanskVVScen ... eos?view=0
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob


Besvar