derfor dur KL stoker ikke

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
jg1
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 121
Tilmeldt: 02 nov 2011 12:23
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 180+100 kursus
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4480
Blevet takket: 1 gang

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af jg1 »

Det er sgu for dårlig af vvs-eksperten, især når man også skal leve af at give en god service :evil:

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot »

jg1 » 04 Jan 2012, 18:45 skrev:Det er sgu for dårlig af vvs-eksperten, især når man også skal leve af at give en god service :evil:
ja det er mere end bare grotesk det her. :evil:

Den eneste løsning her, er at lade den handel gå tilbage. De to firmaer som deler matrikel, kan ikke være tjent med et ikke fungerende varmeanlæg.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Skiveren »

Fuck en lorte behandling.. :x (undskyld mit sprog) Men synes da godt nok at det er for galt... new8 Tror nu nok jeg var kørt op i butiken og forlange en løsning... Hvis ikke dette lykkes, så vil jeg måske komme til at læne mig lidt for hårdt op af reolerne... Nej det er sku synd at de ikke selv kan se problemet.. Krydser fingere for jer.
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Blevet takket: 2 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af hestetyv »

I mine ører tyder det her mere og mere på at det ikke hjælper at være "flinke-poul" over for dem, selvom det ALTID er den bedste fremgangsmåde til en god dialog.
Har du/i kontaktet nogen form for juridisk bistand ? Det vil jeg anbefale jer at gøre nu. Et råd der måske koster en advokattime, kan virkeligt vise sig at være de bedste penge der er givet ud, når den slags sløseri sker gang på gang fra forhandlerens side af. Det er vist på tide at der sættes hælene i gulvet og der sættes hårdt mod hårdt.
/Claus
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot »

Hmm.... nu har VVS-eksperten sørme ringet tilbage. Sjovt som det passer med indlæggene her på siden, at de kan skynde sig, når der står ting her.... :roll:

Men planen er sådan her.
Mandag kommer der en montør/tekniker fra dem, med en ny kedel. De siger det er en ny udgave af KL2'eren... Den bliver så byttet rundt og startet op af dem.

Men...... ifølge KL's egen hjemmeside, så er der ikke kommet nogen ny KL2 kedel. Så enten er det bare noget de siger, for at lyde fornuftige, eller også er det en helt anden fabrikant de kommer med. :?

Men mandag aften, ved jeg nærmere om projektet. Men mistilliden er stor pt. Vi tror ikke på det, og kommer de bare med endnu en kedel fra KL, som de også skal bøvle med, så går det da helt galt.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Blevet takket: 2 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af hestetyv »

Ja det var sørme da pudsigt må du nok sige. Man skulle tro der var nogle af deres folk der kiggede her inde.
Et godt råd, for de virker utroværdige synes jeg, få alt på skrift fra dem, evt som email. Det kan de ikke løbe fra, og det gør det nemmere at klaske den slags beviser på bordet over for dem på et senere tidspunkt. Husk at garantiperioden/reklamationsretten forlænges på de udskiftede dele :) Så de skal naturligvis også dokumentere hvad de har udskiftet.
/Claus
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot »

hestetyv » 06 Jan 2012, 08:28 skrev:Ja det var sørme da pudsigt må du nok sige. Man skulle tro der var nogle af deres folk der kiggede her inde.
Et godt råd, for de virker utroværdige synes jeg, få alt på skrift fra dem, evt som email. Det kan de ikke løbe fra, og det gør det nemmere at klaske den slags beviser på bordet over for dem på et senere tidspunkt. Husk at garantiperioden/reklamationsretten forlænges på de udskiftede dele :) Så de skal naturligvis også dokumentere hvad de har udskiftet.
de kigger skam med her, det er jeg slet ikke i tvivl om... jeg har også gennemskuet en bruger, som skriver med her i emnet, og som jeg er 100% sikker på er ansat hos VVS-eksperten. :wink:
Der er så to andre, som jeg er lidt i tvivl om, men pyt nu med det. De må da gerne læse med, så kan de jo se hvordan man opfatter deres forretning og deres metoder. :evil:

Men ja, det ville være det letteste at have tingene på skrift, men da det hele tiden klares via telefonen imellem kunden og VVS-eksperten, så er det svært at få på skrift.
Jeg ved dog at denne løsning med den nye kedel, er sidste chance. (havde det været her hos mig, så var jeg allerede tændt af i raseri, og det var slet ikke nået dertil i sagen)
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Blevet takket: 2 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af hestetyv »

Ja jeg må godt nok sige at dine kunder har været meget tålmodige. Tror bare VVS "eksperterne" skal være glade for at vi ikke har ekstremvinter med 20 graders frost i denne vinterperiode. Puha så var sagen nok aflivet for længe siden på anden vis.

Bevares, de kan jo kun lære af at kigge med her inde, for det de har udvist indtil nu er virkelig dårlig værkstedshumor. Servicen kan man jo ikke klage over, for har den i det hele taget været der ?
Der skal være plads til fejl, det er menneskeligt. Men at lave den samme fejl flere gange er idioti, ja undskyld jeg taler sådan lige ud af lorteposen. Jeg er i hvert fald meget sikker på hvor jeg IKKE skal handle mit nye pillefyr, som jeg forhåbentligt snart skal have indkøbt og monteret.
/Claus
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot »

hestetyv » 06 Jan 2012, 08:48 skrev:Ja jeg må godt nok sige at dine kunder har været meget tålmodige. Tror bare VVS "eksperterne" skal være glade for at vi ikke har ekstremvinter med 20 graders frost i denne vinterperiode. Puha så var sagen nok aflivet for længe siden på anden vis.

Bevares, de kan jo kun lære af at kigge med her inde, for det de har udvist indtil nu er virkelig dårlig værkstedshumor. Servicen kan man jo ikke klage over, for har den i det hele taget været der ?
Der skal være plads til fejl, det er menneskeligt. Men at lave den samme fejl flere gange er idioti, ja undskyld jeg taler sådan lige ud af lorteposen. Jeg er i hvert fald meget sikker på hvor jeg IKKE skal handle mit nye pillefyr, som jeg forhåbentligt snart skal have indkøbt og monteret.
Ja de har været meget tålmodige. Alt for meget, hvis du spørger mig. Men dem her med den store stoker, har jo begge et firma, som de er ene folk i, som skal køre. Pumpefirmaet er delvist offshore, og en masse i udlandet, så han er der ikke hver dag. Men han er da ved at være meget ked af at se sit værktøj, som bliver mere og mere rustbrunt, på grund af fugten da der ikke er varme på.

Jeg vil ikke sidde her og skrive at alt deres materiel er noget skrammel, det har jo været oppe i emnet her før, at nogen mener det også var et angreb på f.eks biomax fyret. Men det er det altså ikke.

Men lige KL stokeren, den skuffer mig dælme maksimalt.

Men ligeså skuffende, er da deres evne til at skide folk godt og grundigt op og ned af ryggen, når det kommer til garantisager. For ja, hvis der kom 20 graders frost, ville vi have et utal af rørbrud derude istedet.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Blevet takket: 2 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af hestetyv »

Ja og hvad værst tænkelige er, at forsikringen dækker ikke rørbrud og vandskader, hvis der er tale om et lokale der ikke har været forsvarligt opvarmet. Så VVS eksperten skal prise sig lykkelige over det ikke er sket, for puha sådan en sag kunne se grim ud på ekstrabladet.

Man kan jo egentligt sige meget om produkterne, men de skal jo virke. Når servicen fra forhandleren heller ikke virker ordentligt, kan man jo dårligt være meget ringere stillet i det tilfælde. Så er det klart at man ser negativt på forretningen og dens produkter, selvom det med garanti langtfra er alle deres produkter der lige så elendige som butikkens service.

Men jeg er godt nok spændt på om den nye kedel så virkeligt kan få afhjulpet fejlen. Og ikke mindst om den gamle pensionists pillefyr bliver ved med at køre godt.
/Claus

Besvar