Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

slagger

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
klaaby
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 90
Tilmeldt: 05 nov 2009 16:54
Mit fyr: roca med bio comfort
Areal: 240 m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4900

slagger

Indlæg af klaaby » 30 dec 2011 09:08

nu skal jeg rense mit fyr igen efter en uges kørsel,da jeg så tar min brænder af er der store klumper af slagger i herden hvad skyldes det nogen der kan hjælpe...... :)


calle

slagger

Indlæg af calle » 30 dec 2011 09:36

klaaby » 30 Dec 2011, 09:08 skrev:nu skal jeg rense mit fyr igen efter en uges kørsel,da jeg så tar min brænder af er der store klumper af slagger i herden hvad skyldes det nogen der kan hjælpe...... :)
Hej klaaby.

Det kan skyldes den træpille du anvender. Nogle pillefabrikater giver åbenbart slagger i nogle fyr, og ikke i andre :roll:

Hvad fyrer du med . Hvordan ser bålet ud . Er det en svejseflamme, eller et pænt gult bål uden gnister.

Vi har jo også haft lidt blæst her de sidste dage, som formentlig har irriteret fyret lidt.

Venlig hilsen

klaaby
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 90
Tilmeldt: 05 nov 2009 16:54
Mit fyr: roca med bio comfort
Areal: 240 m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4900

slagger

Indlæg af klaaby » 30 dec 2011 10:11

fyret er indstillet korrekt ang flamme det er sku nok de piller jeg købte fik et godt tilbud og købte desværre 8 paller jeg syntes nemlig også den bruger mange

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

slagger

Indlæg af paw » 30 dec 2011 10:30

Hvad med dit rense-blæs ? Hvad er det indstillet til ?

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

slagger

Indlæg af triumph » 30 dec 2011 11:19

Askens smeltepunkt er 1200 c. nogengange kan det hjælpe lidt at sætte mere luft til, og dermed sænke forbrændingstemperaturen.
Det er dog mere sansynligt at der er noget andet end rent træ i dine piller (bark, sand eller lignende)


calle

slagger

Indlæg af calle » 30 dec 2011 18:09

Har gjort følgende iagttagelse omkring slagger:

Når jeg nogle få gange gennem en fjortendages periode åbner lemmen til Scotten, kan jeg IKKE umiddelbart få øje på slagger. Når jeg så skal rense fyret, konstaterer jeg alligevel en lille klat på størrelse med en femkrone. Opstår denne lille klat slagger fordi fyret stopper og renseblæser, med det resultat, at de piller og den aske der ligger på herden i det øjeblik bliver omdannet til slagger.

OG nu kommer vi til dig klaaby - er det også denne oplevelse du har. Kører dit fyr iøvrigt fint nok mellem renseperioderne.

Venlig hilsen


Besvar