Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MGM Comfort?

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Givet likes: 3 gange

MGM Comfort?

Indlæg af CRHansen » 09 okt 2011 22:45

USP hvor i landet kommer du fra?


USP
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 09 okt 2011 19:55

MGM Comfort?

Indlæg af USP » 10 okt 2011 16:55

Jeg bor i det storkøbenhavnske område.

CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Givet likes: 3 gange

MGM Comfort?

Indlæg af CRHansen » 10 okt 2011 17:38

Oki det var lidt langt væk. Ville nemlig gerne havde set det i funktion.

USP
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 09 okt 2011 19:55

MGM Comfort?

Indlæg af USP » 10 okt 2011 18:54

Ja, det bliver desværre nok for bøvlet at tage det på traileren :-) Du har i øvrigt spurgt til c-service, der har installeret mit anlæg. Jeg kan bestemt anbefale firmaet. De leverer til tiden, og har leveret et meget fint resultat.

magsmed
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20 mar 2011 22:19
Mit fyr: Mgm 15 comfort
Areal: 182
Brændsel: 6 mm dlg
Dagligt forbrug: 16
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

MGM Comfort?

Indlæg af magsmed » 25 dec 2011 00:14

Jeg har en mgm comfort 15 som jeg fik leveret fra Liagro i September.

Jeg er lykkelig for mit nye fyr.
Det kører kanon og der er absolut intet støv, røg eller andet der ikke skal være i rummet pga. det er røgsuger istedet for blæs. Det kan stå i stuen hvis du vil.

Så hvis ellers de mekaniske dele er slidstærke og holder længe så får det topkarakter herfra.

Fik fyret ind, satte stikket i og trykkede start og det har kørt lige siden med kun 1 driftstop. I display stod der... FYLD PILLER PÅ :lol:

Rykker i et håndtag en gang om ugen for rensning af varmeveksler og tømmer askeskuffe hver 3-4 uge.
under drift er det meget lydløs og kan overhovedet ikke høres på den anden side af døren. Ved tændig og ved rensning kan jeg svagt høre det på den anden side af døren.

Nå men som det ser ud nu kan jeg kun varmt anbefale men lover jo ikke nogen noget :wink:

ps. det er lækkert at det er samlet i en kompakt enhed.
Det er også så isoleret at selvom kedlen er 70 grader er fyret koldt overalt uden på. Bare lige så du ved at fyret ikke varmer rummet op uden en radiator.


USP
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 09 okt 2011 19:55

MGM Comfort?

Indlæg af USP » 26 dec 2011 19:00

Jeg er stort set enig i indlægget fra magsmed. Jeg tror dog, at jeg vil kontakte leverandøren fordi der i mit fyrrum ligger et fint lagt sod på fyret og mit fyr er meget varmt udenpå under drift. Jeg tror, at temperaturen i fyrrummet ligger på over 35 grader døgnet rundt, så det lyder som om der er et eller andet galt med mit fyr. Det er jo også lux udgaven :-)

Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

MGM Comfort?

Indlæg af BFE » 27 dec 2011 23:32

USP » 09 Oct 2011, 20:03 skrev:Jeg har netop fået installeret et MGM comfort Lux med automatisk rens og askeudmader. Fyret står i mit skur og er forbundet til en 3,7 ton silo således at når fyret kalder på piller, så bliver det fyldt automatisk fra siloen. Det kører efter en justering rigtig godt. Det larmer noget når det renser, men det kan man jo bare vælge fra. Det findes nemlig også med manuelt rensesystem. Jeg har læst meget skidt om Liagro, inden jeg købte fyret, men jeg må sige, at det er gjort til skamme. Således blev jeg ringet op inden for en time efter jeg havde beklaget mig over for stort pilleforbrug, hvorefter Carsten fra Liagro telefonisk hjalp med at indstille fyret på en meget venlig måde. Så indtil videre kan jeg bestemt anbefale fyret. Jeg har dog kun haft det kørende i 2 uger. Skal nok opdatere løbende.
Hej USP,

Hvordan kører din MGM?
Jeg så på Teknologisk, at Virkningsgraden for en MGM 15 Comfort er 85,9 - 90,2 % og synes umiddelbart det virker en lille smule lavt. Har dit fyr samme virkningsgrad?

Mvh
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

MGM Comfort?

Indlæg af Albert » 28 dec 2011 07:33

Hvis man som kock,skal bruge et lille anlæg som ikke fylder for meget,kunne den nye Ekoheat fra Ekopower måske være interessant.
Fyret har stor komfort og målene på en 15 kw er incl.magasin: B. 134 D. 56 H. 140.

Det er en nyhed,men vi skal vel lidt videre,ny teknologi er altid velkommen,og alle de stokere og pillebrændere vi kender er jo afprøvet,men der er udover småændringer i styringer,egentlig ikke sket den store udvikling,så her er en stoker der ser meget lovende ud.
DTI har testet den til 95,5 %,det må siges at være en god udnyttelsesgrad.

Der kan for overkommeligt beløb,tilkøbes pillesug,og askekomprimator.

USP
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 09 okt 2011 19:55

MGM Comfort?

Indlæg af USP » 28 dec 2011 10:19

Mit anlæg kører som sådan udemærket. Jeg har stadig de småproblemer som jeg tidligere har beskrevet, og leverandøreren er gået lidt i flyverskjul :-)
Jeg ved ikke hvad virkningsgraden er og det er vist ikke muligt at se på fyret. Jeg må desværre nok henvise til DTI.

Brugeravatar
mk.koch
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 06 okt 2011 14:59

MGM Comfort?

Indlæg af mk.koch » 28 dec 2011 19:58

Som en opdatering kan jeg fortælle at vi valgte at vente til sommer med at skifte. Jeg turde alligevel ikke gå vinteren i møde med et helt nyt fyr. Tænk hvis vi havde fået isvinter igen og fyret drillede.
Men det lyder da til at være et meget godt valg alligevel. Holder lige øje med hvad der sker hos USP


Besvar