Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Solceller æder af dine dagpenge

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Solceller æder af dine dagpenge

Indlæg af Ulrik » 27 dec 2011 08:43

Man skal passe på med hvordan man gør det når der skal investeres i solceller: http://jp.dk/indland/article2647385.ece
MvH Ulrik©


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Solceller æder af dine dagpenge

Indlæg af Bigfoot » 27 dec 2011 09:20

Det er sku total til grin.... Man vil gerne reducere CO2 udledningen, men når folk bruger deres egne sparepenge på det, så skal de straffes oveni....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 198 gange
Modtaget likes: 233 gange

Solceller æder af dine dagpenge

Indlæg af BWJ » 27 dec 2011 09:39

Ja sjovt land, :?
For at få lidt gang i debatten på "borgen", så kan folk der investerer i solceller jo alternativt melde sig over i de selvstændiges fagforening, det skal nok give lidt rama skrig :great:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Solceller æder af dine dagpenge

Indlæg af Bigfoot » 27 dec 2011 10:11

Det er sku lidt underligt....

Vil man fyre med rapsolie, eller køre på det med sin bil, så pålægges de omkring 2 kr i strafafgift, og på den måde bliver det dyrere end diesel og fyringsolie. Men vi er stadig et af europas største rapsproducerende lande. Men det er CO2 neutralt....

Vil man fyre med træ fra statsskovene, så skal man betale for at få lov at hente det ud af skoven. Og man skal endda selv fælde det. (det er da en skovarbejderløn de sparer oveni)

Køber du en dieselbil, så skal du betale strafafgift for partikeludledning hvis du ikke har partikelfilter, men har du en gammel salamander med oliebrænder, eller noget andet gammelt lort der sviner og bruger alt for meget olie. Så sker der ikke noget. Du bliver ikke engang belønnet ved at skifte til en moderne kondenserende kedel, eller f.eks et biobrændselsanlæg som vi alle har her på forummet. Hvor du nedbringer CO2 udledningen markant, for slet ikke at tale om partikeludledningen.

Energimærkningen af huse, har også en brist. For vil man have et A mærket hus, så koster det mere end det dobbelte at bygge, end et B-mærket, men energiforbruget de to huse iblandt, er så markant lille i forskellen, at det slet ikke kan svare sig at bygge et A mærket, og man får alligevel ikke nogen belønningen for det, f.eks i nedsat ejendomsskat eller sådan. Tværtimod.... For når huset er værdiansat højere, da det er A mærket, så bliver ejendomsskatten jo også det højere.

Og når man så ser på det crap med nedsat afgift på energirigtige biler.... så pisser det mig af, at man skal gøre sit hus mere energirigtig og nedsætte CO2 udledningen, men det eneste man kan opnå, er at man selv sparer lidt på opvarmningen, men det kræver jo også noget arbejde.

Generelt fatte jeg ikke vores regering og deres energi politik..... Jeg kan godt lide at køre igennem Süderlügum ved Tønder grænse, for der har man etableret en masse solceller, på statens regning (næsten), men alt sammen er en stor del af at gøre delstaten NordFriesland uafhængig af fossile brændsler i 2017 (mener jeg)
De har allerede fået EU's miljøpris for det.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

calle

Solceller æder af dine dagpenge

Indlæg af calle » 27 dec 2011 10:27

Det her land er efterhånden umuligt at leve i ChainGun.gif


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Solceller æder af dine dagpenge

Indlæg af MichaelK » 27 dec 2011 11:29

Jo, jo, men nu bliver det så også lavet om :great:

Der står jo netop, til sidst i artiklen, at solcelleejere nu bliver sidestillet
med vindmølleejere. Disse sælger også overskudsstrøm, uden at blive
modregnet i dagpengeperioden.

Sådan er det jo, når der er noget man ikke har taget højde for :wink:


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Claus
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 240
Tilmeldt: 12 jan 2007 20:58
Mit fyr: KSM 275-18-i
Areal: 300
Brændsel: Kirsebærsten, kornafrensning, træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5750
Årligt forbrug: regner med 15 t
Geografisk sted: Midtfyn ( Heden )
Kontakt:

Solceller æder af dine dagpenge

Indlæg af Claus » 28 dec 2011 06:40

Her er et klip fra kommentarene til samme artikkel:

Karina Nielsen, Hornbæk | Skrevet: 28. dec 11 kl. 00:10
ØHH flere fagforbund har afvist sagen.18. okt. 2011 skriver TAT: "En nærmere undersøgelse af sagen i FTF-A har imidlertid vist, at der ikke er hold i historien"ASE skriver: "Flere medier har skrevet, at det kan gå ud over retten til dagpenge og efterløn at have solcelleanlæg"... "Det viser sig dog, at der er tale om en avisand: Skriverierne har ikke noget på sig. ASE har undersøgt sagen, og heldigvis harmonerer solcelleanlæg i langt de fleste tilfælde med både dagpenge og efterløn." :great:

Har selv andele i møllelaug, og bliver snart selvforsynende med el fra solen. icon_cheesygrin.gif
Claus Bendixen
27 x 300 w Growatt paneler monteret mod syd-vest med 35 graders hældning, 3 x 2000 w Growat invertere
20 andele i Rynkebygård møllelaug


Besvar