Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

derfor dur KL stoker ikke

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Ulrik » 26 dec 2011 15:59

jg1 » 26 Dec 2011, 13:49 skrev:Hej
Ja det er rigtig nok, men fik det at vide der hvor jeg har købt min biomax, fyret som scottefolk hadder :twisted:
Der er ingen der hader biomax fyret og hvorfor skulle der også være det?
MvH Ulrik©


Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Flemmingth » 26 dec 2011 19:37

Baxi kan da også levere dårlige produkter, se blot denne tråd.

viewtopic.php?f=22&t=7622
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Zarge » 26 dec 2011 19:42

Det er jo netop sagens kerne... BÅDE dyre og billige produkter kan gå i stykke /være lavet fejl, men uanset om forhandleren sælger et billigt eller dyrt pridukt, så skal der sgu stadig gerne være så stor avance så han kan yde en ordenlig service på "lortet" elelr skal han sgu hive det ned af hylden... Det er bare min mening...
Som andre før har sagt, så er det klart at man ikke kan forvente samme funktioner og komfort af et billigt produkt (normalt) men derfor skal den sgu stadig gøre det der står på kassen, elelrs er det en ommer!

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 26 dec 2011 20:28

den lille stoker, kører nu.... forbavsende godt endda. Så den har vi god tiltro til nu. Montøren var positiv omkring den.

Den store af dem, er en helt anden historie. Den kører slet ikke, og min personlige mening er at den handel bør klart gå tilbage. Deres 5 kalofairer kan ikke køre uden en stoker (nogen nævnte en pillebrænder da vi talte om det på værkstedet......) Ret mig hvis jeg tager fejl, men vandmængden i en pillebrænder fortæller mig at det ikke rigtig dur til kalofairerdrift.

Men vi må se, der skulle gerne opdateres nærmere omkring dette i morgen. Det dur ihvertfald ikke længere, for nu har de ikke haft varme på i meget lang tid, og det angriber sku deres inventar.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af snubbi » 26 dec 2011 22:06

hej bigfoot
jeg har en 300 lt.buffer tanke ,ellers kommer der for store ud sving i temperturen .baxien 4,o kan ikke regulere så hurtig op ,
har en 12kw kalorifere på værkstedet.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 03 jan 2012 06:20

Lige lidt update. Den lille stoker, hos pensionisten, den kører faktisk nu, og har ikke lavet noget siden 2. juledag, hvor teknikeren var på besøg.
Så den ser vi positivt på nu.

Den store, er en helt anden dag. Den kører slet ikke. Så den er virkelig til at blive træt af.
Jeg regner med at der kommer en afgørelse omkring den stoker, her i løbet af ugen.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Per J.
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 130
Tilmeldt: 08 dec 2009 15:52
Mit fyr: KL 2 15 Kw
Areal: 178
Brændsel: 8 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Vojens

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Per J. » 03 jan 2012 09:25

Bigfoot:
Du har vel kontrolleret at både sneglerøret ligger vandret, men lige så vigtigt at kedlen står lodret således at kedel og sneglerør danner en vinkel på 90 grader. Den må ikke være under 90 grader da sneglen så kan slæbe på i bunden/rundingen af brædeskålen.

M.v.h.
Per

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 03 jan 2012 09:50

Per J. » 03 Jan 2012, 09:25 skrev:Bigfoot:
Du har vel kontrolleret at både sneglerøret ligger vandret, men lige så vigtigt at kedlen står lodret således at kedel og sneglerør danner en vinkel på 90 grader. Den må ikke være under 90 grader da sneglen så kan slæbe på i bunden/rundingen af brædeskålen.

M.v.h.
Per
alt er tjekket på begge kedler. Det er VVS-ekspertens egne folk som har gjort det, og vi har selv tjekket efter.
Den lille stoker var vi jo selv inde over til at starte med, og den blev tjekket efter, og stod 100% i vatter hele vejen. Der var ikke noget at komme efter.

Den store stoker, er vvs-ekspertens egne folk som har taget sig af den, og vi ved at den er blevet kontrolleret flere gange for det.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Per J.
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 130
Tilmeldt: 08 dec 2009 15:52
Mit fyr: KL 2 15 Kw
Areal: 178
Brændsel: 8 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Vojens

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Per J. » 03 jan 2012 10:15

OK.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 04 jan 2012 18:35

Nå!

Lad os opsummere lidt her.
Den lille 15Kw, den kører nu, så den lader vi stå som en positiv historie. Den fik besøg af en montør 2. juledag, fik ny snegl, og kører nu som den skal. Det kan vi lide :great:

Den store stoker, på 50Kw (har vist skrevet 35 førhen, men det er en 50kW), er en helt helt anden sag.
Den har stået stille siden julen, og der sker ikke en døjt i den sag. Igår blev vvs-eksperten forsøgt kontaktet 6 gange, og da man endelig får kontakt, bliver man enige om at en montør fra Kolding skulle komme, for at bedømme om den kunne komme til at køre, eller om handelen skulle gå tilbage, grundet en defekt stoker.
Han skulle så kontakte ejeren igår, og han ringede aldrig tilbage. Så enten har han glemt sin besked, eller også har VVS-eksperten valgt at ignorere deres egen besked, om at ville kontakte ham omkring problematikken.

De står nu med 500 kvm værksted, som er uopvarmet, og da det ene firma er et tømmerfirma, så har de en del træ som lider under det, og det andet firma laver pumper, kan ikke benytte sit værksted, på grund af kulden, og deres værktøj og maskiner begynder at lide gevaldigt under den manglende varme.

Det er simpelthen under al kritik det her. :evil:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar