Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

derfor dur KL stoker ikke

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 25 dec 2011 21:17

timkenneth » 25 Dec 2011, 21:09 skrev:din overskrift er "derfor dur KL stoker ikke"

reparationen er vel ligegyldig?

k v a l i t e t e t e n ... burde gennemsyre dit indlæg istedetfor forskellige montører der ikke overholder tidsfrister
montøren bliver da først nævnt her til sidst... kvaliteten er skam beskrevet.... hvis du da ellers har fået det læst :roll:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af timkenneth » 25 dec 2011 21:23

Bigfoot » 25 Dec 2011, 21:17 skrev: montøren bliver da først nævnt her til sidst... kvaliteten er skam beskrevet.... hvis du da ellers har fået det læst :roll:
jojo men hvad skal vi som forum blive klogere på så? og fremtidige søgning på KL stoker må denne tråd virke give myllerbæ i bukserne. Nogen som mener at det er noget skidt og servicen er noget skidt, og andre der mener KL stoker er ganske fornuftig til at brænde materiale af i.

forstår ikke meningen med tråden hvis det ikke er kvaliteten af stokeren... tråden burde være låst hvis det overgik til emne omkring service/vedligehold/reklamation.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Zarge » 25 dec 2011 21:30

Det er sgu da temmelig relevant om man kan få serviceret skidtet. Vi er enige om at kl er et lavpris produkt på godt og ondt, men derfor er det da stadig vigtigt at kunne stole på forhandleren service...

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af timkenneth » 25 dec 2011 21:35

Zarge » 25 Dec 2011, 21:30 skrev:Det er sgu da temmelig relevant om man kan få serviceret skidtet. Vi er enige om at kl er et lavpris produkt på godt og ondt, men derfor er det da stadig vigtigt at kunne stole på forhandleren service...
servicen ærgre man sig over bagefter når skidtet går i stykker. At montør ikke kommer juleaftensdag når man har lovet det kan man jo bare grine af.

nu kom ordet lavpris produkt på banen... ligger man ikke som man har redt?

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Landlyst » 25 dec 2011 21:45

At noget er et lavpris produkt, fritager da ikke producentent for at at produktet skal virke som hensigten er! Har da købt billigt værktøj i silvan og jem og fix... Men det virker... og når det holder op er der sørme 5 års garanti... Og man kommer bare med det og siger det dur ikke, så får man et nyt...

Så at KL ikke koster som en reka eller en biowin, gør da ikke at man ka forvente at den ikke dur til det den er lavet til, nemlig at brænde piller af og yde et givent KW.... Man ka bare ikke forvente at den er lige så nem med hensyt til rengørings intervaller og nytte grad... Men hvis den ikke ka yde det den skal så er der jo en klar fejl, som produkcenten må rette eller bytte varen til en der dur, eller lade handlen gå tilbage...


timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af timkenneth » 25 dec 2011 21:58

jammen er der nogen der kan være uenig med dig landlyst? men kører man i harald nybårg og køber centralvame og det kører næste mandag.

det er jo noget mere indviklet, uden jeg er smed.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Landlyst » 25 dec 2011 22:03

timkenneth » det seneste minut

jammen er der nogen der kan være uenig med dig landlyst? men kører man i harald nybårg og køber centralvame og det kører næste mandag.

det er jo noget mere indviklet, uden jeg er smed.
A hva for en fisk? Det du køber der skal også kunne det produktet lover...

Per J.
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 130
Tilmeldt: 08 dec 2009 15:52
Mit fyr: KL 2 15 Kw
Areal: 178
Brændsel: 8 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Vojens

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Per J. » 25 dec 2011 22:10

Bigfoot » 25 Dec 2011, 18:51 skrev:montøren kom aldrig som lovet.... vi har faktisk ikke hørt et pip fra ham, siden han ringede og meldte sin ankomst juleaftensdag......
Det er bestemt ikke god forretningsmoral fra reparatørens side og jeg må sige at det er ikke den oplevelse jeg har fået af vvs-eksperten i Kolding og Leif i Hedensted.
Har du talt med Leif i Hedensted om problemet?

M.v.h
Per

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 25 dec 2011 22:44

Vi har skam talt med folk i hedensted også ja. Det er jo det jeg starter med at skrive i starten, at de starter med at vi selv har fusket, for de havde ikke bolte i som sikkerhedssplit. Men når man går dem på klingen, og fortæller om hvordan der skrives her, så kan de pludselig godt huske at der sidder 5mm bolte i nogle af sneglene istedet for splitter.

Jeg synes at nogle af dem (som åbenbart ønsker emnet låst/lukket guderne må vide hvorfor, eller også har det noget med deres daglige ansættelse at gøre....) kommer med mange påskud på at det er servicen den menes være galt med, og ikke produktet.
Jeg påklager produktet fejl og leverandørens dårlige service er da kun med til at gøre irritationen større.

Det er meget muligt at servicemontøren ikke er ansat under vvs-eksperten, men handler egenhændigt. Derfor er det stadig kasketten fra vvs-eksperten han bærer.

Til dig, som hele tiden efterlyser hvor jeg kritiserer kvaliteten, læs igen, især starten af emnet. Du har tydeligvis ikke forstået det skrevne sprog i det. For netop kvaliteten og problemerne med denne stoker, nævnes da til rigelighed der.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Per J.
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 130
Tilmeldt: 08 dec 2009 15:52
Mit fyr: KL 2 15 Kw
Areal: 178
Brændsel: 8 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Vojens

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Per J. » 26 dec 2011 00:00

De ringer så aldrig tilbage mandag... først tirsdag da jeg får fat i dem, så kan de ringe tilbage, og de kan også ringe fra hovedkontoret.
OK, det havde jeg overset.


Besvar