Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Scotte eller anden løsning?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

Scotte eller anden løsning?

Indlæg af neonus » 05 aug 2007 11:47

Hej.

Jeg står overfor at skulle investere i en ny fyrløsning (har netop købt en gård hvor der idag er oliefyr - pyha det er dyrt).

Jeeg har kig åde på benekov samt en scotte løsning.

Jeg vil nok primært bruge træpiller - men det er jo ok hvis der er mulighed for at fyre med andet!

Jeg er lidt bekymret for sneglen i en scotte løsning - mener at have læst at den har problemer med smuld osv. Samt den ser noget spinkel ud - hvad siger erfaringerne? Klarer den jobbet ok - også i mange år?
Selvtænderen i en scotte gør vel at den kan køre stort set som et oliefyr - er det ikke korrekt?
Scotten klarer vel udelukkende træpiller. Den kan ikke tage miniflis osv som mange andre? Jeg ser at den kan leveres med kornsæt, men syntes ikke at kunne læse de store positive tilbagemeldinger på dette sæt?

Men hvad siger erfaringerne? Jeg skal have stabil høj-effektiv drift.

Derudover vil jeg høre om priserne. VVS-grossisten har en L25 til under 20.000, hvor en L25 ved Liagro koster omkring 27.000. Hvori ligger forskellen (for der må givetvis være en forskel).

Lige et tillægs spørgsmål - er der nogle der har bestilt (og modtaget) varer fra http://www.vvs-engros.dk Jeg har flere gang forsøgt at maile dem - uden at de har svaret - Istedet forsøgte ejg at ringe. 3 gange skulle jeg kalde op. 1&2 gang var beskeden at han ikke kunne svare på nogle spørgsmål da alle medarbejderne var på ferie. 3. gang spurgte jeg igen til stoker løsningerne - der var svaret at han ikke ville sælge nogen stoker til mig - fordi jeg sagde at jeg skulle have en god og stabil løsning - sådan noget fandtes ikke inden for stoker verdenen. Det virker som om de bevidst ikke vil sælge noget som helst - Derfor er jeg interesseret i om andre har modtaget varer fra dem - priserne er jo ok lave!

Martin


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 05 aug 2007 13:57

Scotte løsningen er langt den billigeste, men du binder dig til træpiller - stort set.
Scotten kan også fyre med tørvepiller og træpiller iblandet rapspiller.


Vedr. vvs engros, jeg synes det ligner en blanding af vvs-eksperten og vvs-grossisten.
Ejeren kan du finde her:
http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicServ ... r=29843171

Generelt tror jeg ikke de har mange af de varer de annoncerer med på lager.
Når du ikke kan komme i kontakt med dem og de ikke vil sælge dig noget når du endelig får fat i nogen, så begynder det at lugte.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 05 aug 2007 14:45

jeg ville også købe på efterkrav...

med den service de ser ud til at give
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

Indlæg af neonus » 05 aug 2007 15:13

Det interessante er at i annoncen er der en stoker løsning som ligner scotte / dor 100%. Den spurgte jeg til, men manden insisterede på at det var et helt andet produkt. Da jeg så spurgte hvad det var ville han ikke sige det "Det er i hvert fald ikke en scotte".

Tror lidt at firmaet udelukkende er opført for at presse priserne på markedet. Har hørt at det muligvis er vvs-eksperten der står bag, men skal dog ikke kunne sige det??

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø » 05 aug 2007 16:19

Hvis man ikke som ansat i et vvs-firma kan svare på de mest basale spørgsmål og ikke ved noget om stokere som ham her tilsyneladende ikke gør vil jeg finde et andet firma, kort og godt. Jeg har selv god erfaring med http://www.lavpris-vvs.dk

Ang. dit andet spg. om fyr skal jeg jo passe på med at anbefale en Benekov da jeg selv har en, og der på forum har været oppe at vende at vi både er købt og betalt af Karsten :shock: . Men jeg gør det jo nok alligevel, hvis du handler anlæg udfra pris og ydelse. Du kan køre med flere brændsler og med eltænd fyrer den også selv op. Kører perfekt på korn.

Så må I gerne komme med beskyldninger om korruption icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif


petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af petaas » 07 aug 2007 04:44

Hejsa

Jeg ville nok hoppe på en Boink løsning, den kan købes igennem http://www.biopower.dk for at slippe for at skulle have brænder igennem diverse tvivlsomme leverandører.
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact

Svendolesen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10 aug 2007 12:21

Indlæg af Svendolesen » 10 aug 2007 12:33

Jeg har handlet med vvs-engros igennem ca 5 mdr.

Her i ferien har servicen været svingende, men generalt er jeg meget tilfreds med firmaet.

Hurtig levering, god service, og en rigtig god pris.

Eneste minus er at de helst vil have privatkunder til at handle med via deres hjemmeside, og jeg er ikke for spids i sådan noget.

Spørg efter Søren Olsen eller Peter Tagesen, de 2 handler jeg altid med, og jeg har aldrig fået en dårlig behandling !

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 11 aug 2007 21:26

Svendolesen skrev:Jeg har handlet med vvs-engros igennem ca 5 mdr.

Her i ferien har servicen været svingende, men generalt er jeg meget tilfreds med firmaet.

Hurtig levering, god service, og en rigtig god pris.

Eneste minus er at de helst vil have privatkunder til at handle med via deres hjemmeside, og jeg er ikke for spids i sådan noget.

Spørg efter Søren Olsen eller Peter Tagesen, de 2 handler jeg altid med, og jeg har aldrig fået en dårlig behandling !
dejligt at høre der er en der har fået sine varer....
ved du noget om rygtet at det skulle være vvseksperten der står bag den side....
eller måske nogle af deres arbejdere :roll:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Svendolesen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10 aug 2007 12:21

Indlæg af Svendolesen » 13 aug 2007 14:44

Førhen handlede jeg meget med vvsgrossisten, men efter der ikke er flere folk dernede, og de varer man får fra vvsengros er de samme så skiftede jeg leverandør.

Sidst jeg modtag varer fra vvsengros kom de direkte fra AO, men jeg har også oplevet at at en vare var pakket ind i tape fra vvsgrossisten. jeg er ret sikker på vvsengros køber deres zafira18 stoker af vvseksoerten, eller også er det omvendt. Jeg er ret sikker på at det er et selvstændigt firma, men jeg må indrømme at jeg ikke ved det med sikkerhed.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 13 aug 2007 17:27

Svendolesen skrev:Førhen handlede jeg meget med vvsgrossisten, men efter der ikke er flere folk dernede, og de varer man får fra vvsengros er de samme så skiftede jeg leverandør.

Sidst jeg modtag varer fra vvsengros kom de direkte fra AO, men jeg har også oplevet at at en vare var pakket ind i tape fra vvsgrossisten. jeg er ret sikker på vvsengros køber deres zafira18 stoker af vvseksoerten, eller også er det omvendt. Jeg er ret sikker på at det er et selvstændigt firma, men jeg må indrømme at jeg ikke ved det med sikkerhed.
nu er det det bliver lidt vanskligt at forstå levi (Svendolesen) i har samme ipadresse.... :shock:

vil det sige at i hellere ville handle ved vvsgrosisten det giver da ingen mening :shock:
og nu anbefaler du så vvsengros
er de nu bedre end vvseksperten hvor du arbejder :shock:

beklager jeg synes det er noget rod :shock:

der er vel ikke økonomiske problemer i vvseksperten siden i er begyndt at reklamere for en anden butik :shock:
eller det er kun Roskildeafdelingen der har rod i butiken :shock:

mvh forviret thybo
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar