aske fra kornfyring kan reduceres til 2.5%

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
magnustlarsen
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 43
Tilmeldt: 14 feb 2011 18:06
Mit fyr: Liagro Benekov R25
Areal: 180 +60+30
Brændsel: korn hvede, raps ,olivensten
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Dagligt forbrug: 45
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Isenvadvej 26 7430 Ikast

aske fra kornfyring kan reduceres til 2.5%

Indlæg af magnustlarsen »

magnustlarsen skrev:hej med jer det ude, jeg lægger lige et par bileder ind af mit fyr kammer det med en dårlig forbræring kan da diskuteres ? se lige her
magnustlarsen skrev:hej med jer det ude, jeg lægger lige et par bileder ind af mit fyr kammer det med en dårlig forbræring kan da diskuteres ? se lige her
magnustlarsen skrev:hej med jer det ude, jeg lægger lige et par bileder ind af mit fyr kammer det med en dårlig forbræring kan da diskuteres ? se lige her
magnustlarsen skrev:hej med jer det ude, jeg lægger lige et par bileder ind af mit fyr kammer det med en dårlig forbræring kan da diskuteres ? se lige her
der var lige nogle flere bileder der smuttede redigeringen, slut
i får dem i morgen jeg har lagt 2 film ind på min facebook side Magnus Larsen er lige oprette i går til dette fårmål.I fårstår nok bilederne bedre hvis i ser dem Godnat.
Hilsen. Magnus Larsen.

magnustlarsen
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 43
Tilmeldt: 14 feb 2011 18:06
Mit fyr: Liagro Benekov R25
Areal: 180 +60+30
Brændsel: korn hvede, raps ,olivensten
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Dagligt forbrug: 45
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Isenvadvej 26 7430 Ikast

aske fra kornfyring kan reduceres til 2.5%

Indlæg af magnustlarsen »

så prøver vi igen med nogle bileder fra mit fyr
Vedhæftede filer
det er varmt derinde læg mærke til bremseskiven.
det er varmt derinde læg mærke til bremseskiven.
dette er min hjemme lavede tornado det er en brugt bremse skive vi brænder op i den holder til 8 til 10 tons korn så monteres en anden fra mekanikerens skrot kontaminere.
dette er min hjemme lavede tornado det er en brugt bremse skive vi brænder op i den holder til 8 til 10 tons korn så monteres en anden fra mekanikerens skrot kontaminere.
her monteres den med bolt
her monteres den med bolt
sådan ser det ud fast gøres ned en bolt ved renselågen og op spændes i bunden  Karstenfra Liagro var med på sidelinjen under udvikling Benekov kom med senere mit patent var måske i vejen fik ingen svar 2,5 på senere kom di så ned deres roterende udgave
sådan ser det ud fast gøres ned en bolt ved renselågen og op spændes i bunden Karstenfra Liagro var med på sidelinjen under udvikling Benekov kom med senere mit patent var måske i vejen fik ingen svar 2,5 på senere kom di så ned deres roterende udgave
DSCF2906 (640x480).jpg
drejnings momentet sørger for rotasjon
drejnings momentet sørger for rotasjon
et kik i bunden
et kik i bunden
lidt tættere på og så køre den 1% drift 5til 10 minutter inden den går i pause
lidt tættere på og så køre den 1% drift 5til 10 minutter inden den går i pause
magnustlarsen
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 43
Tilmeldt: 14 feb 2011 18:06
Mit fyr: Liagro Benekov R25
Areal: 180 +60+30
Brændsel: korn hvede, raps ,olivensten
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Dagligt forbrug: 45
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Isenvadvej 26 7430 Ikast

aske fra kornfyring kan reduceres til 2.5%

Indlæg af magnustlarsen »

sådan renser i herreden .
Vedhæftede filer
Tid tin afslapning også for mig.
Tid tin afslapning også for mig.
askesoter inden asken køres ind i kornet er den Ca. 1,5 døgn  vi kan nu synge her kår ingen ting til spilde med en ren forbrænding, og hvid røg fra skorstenen.
askesoter inden asken køres ind i kornet er den Ca. 1,5 døgn vi kan nu synge her kår ingen ting til spilde med en ren forbrænding, og hvid røg fra skorstenen.
fyret vises her med aske soter og 80 liters tønde som nu rummer aske fra 2,5 tons korn.
fyret vises her med aske soter og 80 liters tønde som nu rummer aske fra 2,5 tons korn.
så køre vi igen.
så køre vi igen.
derefter monteres aske indsatsen kedlen er også renset foroven samt røgrør. klar til op tænding.
derefter monteres aske indsatsen kedlen er også renset foroven samt røgrør. klar til op tænding.
ind med roterende ring inden montering af rør til blæse karmret der blander luften
ind med roterende ring inden montering af rør til blæse karmret der blander luften
ind med tornadoen oven på lægges den øverste del af den keramikske blade. som så beskytter isoleringen på oversiden af tornadoen.
ind med tornadoen oven på lægges den øverste del af den keramikske blade. som så beskytter isoleringen på oversiden af tornadoen.
så er den renset som ny igen.
så er den renset som ny igen.
til skæret er brugt en en rund stålbørste der er påsevejet overskåret diamant skiver så di passer i hersederens profil.
til skæret er brugt en en rund stålbørste der er påsevejet overskåret diamant skiver så di passer i hersederens profil.
det er hovedet fra en vinkel sliber der ombygget
det er hovedet fra en vinkel sliber der ombygget
Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Blevet takket: 4 gange

aske fra kornfyring kan reduceres til 2.5%

Indlæg af KristianVilhelm »

Du er da noget af en 'Gør-det-selv-mester' - Det ser skide smart ud med askesneglen op i en tønde. :great:

Er faktisk begyndt at overveje et lign. system hjemme ved mig selv, hvis jeg kører asken ud igennem væggen til en beholder udendørs, kan jeg formodenligt helt slippe for alt støv og møg i fyrrummet.

Den "dims" på 4 billede fra toppen. (DSCF2923) - Er det kun for at sikre at asken kommer ned til askeudtaget? Jeg er ikke helt sikker på jeg har forstået systemet i den.

Mit fyr ser en del anderledes ud end dit.

Med venlig hilsen

Kristian Vilhelm
magnustlarsen
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 43
Tilmeldt: 14 feb 2011 18:06
Mit fyr: Liagro Benekov R25
Areal: 180 +60+30
Brændsel: korn hvede, raps ,olivensten
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Dagligt forbrug: 45
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Isenvadvej 26 7430 Ikast

aske fra kornfyring kan reduceres til 2.5%

Indlæg af magnustlarsen »

KristianVilhelm skrev:Du er da noget af en 'Gør-det-selv-mester' - Det ser skide smart ud med askesneglen op i en tønde. :great:

Er faktisk begyndt at overveje et lign. system hjemme ved mig selv, hvis jeg kører asken ud igennem væggen til en beholder udendørs, kan jeg formodenligt helt slippe for alt støv og møg i fyrrummet.

Den "dims" på 4 billede fra toppen. (DSCF2923) - Er det kun for at sikre at asken kommer ned til askeudtaget? Jeg er ikke helt sikker på jeg har forstået systemet i den.

Mit fyr ser en del anderledes ud end dit.

Med venlig hilsen
hej Kristian hvis, i du går ind på facebook. på min side Magnus Larsen, er der film i kan se offentlig tilgængelig, så er i ikke i tvivl længere, di er afkortet meget men giver en forståelse.
hilsen Magnus Larsen
Kristian Vilhelm
KristianVilhelm » 22 Dec 2011, 17:47 skrev:Du er da noget af en 'Gør-det-selv-mester' - Det ser skide smart ud med askesneglen op i en tønde. :great:

Er faktisk begyndt at overveje et lign. system hjemme ved mig selv, hvis jeg kører asken ud igennem væggen til en beholder udendørs, kan jeg formodenligt helt slippe for alt støv og møg i fyrrummet.

Den "dims" på 4 billede fra toppen. (DSCF2923) - Er det kun for at sikre at asken kommer ned til askeudtaget? Jeg er ikke helt sikker på jeg har forstået systemet i den.

Mit fyr ser en del anderledes ud end dit.

Med venlig hilsen

Kristian Vilhelm

Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Blevet takket: 4 gange

aske fra kornfyring kan reduceres til 2.5%

Indlæg af KristianVilhelm »

magnustlarsen

Tak for tippet.

Jeg er desværre ikke på facebook(Man skal vel være medlem, for at se film derinde?), måske du var til at lokke til at lægge dit filmklip på fx. youtube.com eller lign?

God jul!

Kristian Vilhelm
magnustlarsen
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 43
Tilmeldt: 14 feb 2011 18:06
Mit fyr: Liagro Benekov R25
Areal: 180 +60+30
Brændsel: korn hvede, raps ,olivensten
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Dagligt forbrug: 45
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Isenvadvej 26 7430 Ikast

aske fra kornfyring kan reduceres til 2.5%

Indlæg af magnustlarsen »

KristianVilhelm » 23 Dec 2011, 06:29 skrev:magnustlarsen

Tak for tippet.

Jeg er desværre ikke på facebook(Man skal vel være medlem, for at se film derinde?), måske du var til at lokke til at lægge dit filmklip på fx. youtube.com eller lign?

God jul!

Kristian Vilhelm
hej Kristian
jeg arbejder på sagen jeg har en one.com men her ikke i nu fået den hel op at stå, men send mig din imail på adressed her( magnus.tonny @larsen.mail.dk) så kan jeg sende dem har prøvet til min kones adresse det virkede. :great:
magnustlarsen
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 43
Tilmeldt: 14 feb 2011 18:06
Mit fyr: Liagro Benekov R25
Areal: 180 +60+30
Brændsel: korn hvede, raps ,olivensten
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Dagligt forbrug: 45
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Isenvadvej 26 7430 Ikast

aske fra kornfyring kan reduceres til 2.5%

Indlæg af magnustlarsen »

magnustlarsen » 23 Dec 2011, 18:36 skrev: hej Kristian
jeg arbejder på sagen jeg har en one.com men her ikke i nu fået den hel op at stå, men send mig din imail på adressed her( magnus.tonny @larsen.mail.dk) så kan jeg sende dem har prøvet til min kones adresse det virkede. :great:
hej kristian med hjælp, fra en ven kom det til at virke. søg på nettet .(magnustlarsen.dk)der ligger 2film film 1 og film 2 nu det er sådanset ikke nyt at genindfyre ikke hel forbrændt aske anfald igen det bruges på store kraftværker nu om dage. god jul
hilsen
Magnus Larsen
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

aske fra kornfyring kan reduceres til 2.5%

Indlæg af Ulrik »

Tak for videoerne magnus :great:
MvH Ulrik©
magnustlarsen
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 43
Tilmeldt: 14 feb 2011 18:06
Mit fyr: Liagro Benekov R25
Areal: 180 +60+30
Brændsel: korn hvede, raps ,olivensten
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Dagligt forbrug: 45
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Isenvadvej 26 7430 Ikast

aske fra kornfyring kan reduceres til 2.5%

Indlæg af magnustlarsen »

Ulrik » 23 Dec 2011, 22:10 skrev:Tak for videoerne magnus :great:
selv tak når jeg får lært det lidt beder så kommer der mere.
hilsen Magnus Larsen god jul.

Besvar