Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

derfor dur KL stoker ikke

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 22 dec 2011 13:02

agentjensen » 22 Dec 2011, 12:57 skrev:Jeg har jo stået frem som den eneste indtil nu, og jeg har heldigvis ikke fået hugget hovedet af :-)

JEG ER MEGET GLAD OG MEGET TILFREDS MED MIN KL15KW - så kan det ikke siges tydeligere - og det var ikke for at råbe !

/AgentJensen / Michael
det skal du da heller ikke regne med at blive.

for der bør også være nogen som er glade for produktet, ellers bør det ikke kunne sælges som det gør. Der er jo mange som nævner den som et kommende varmeanlæg for dem.

Kan man lave meget selv, så er den slags problemer jo heller ikke noget. Men nu ham pensionisten her, han er nødt til at kontakte os hver gang. Det er jo ikke særlig rentabelt.
At han så oveni skal behandles som ingenting af vvs-eksperten, er anden grund til emnet her.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af hahomi » 22 dec 2011 13:06

Bigfoot!

Jeg kan ikke være mere enig, ærgerligt at pensionisten ikke tog dig med på råd, inden han købte. Der er ikke noget være end, når tingene kører op i en spids og man begynder at råbe af hinanden. Det sker også for mig ind i mellem, men det er bestemt ikke konstruktivt.
Vælg dine kampe med omhu.

Per J.
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 130
Tilmeldt: 08 dec 2009 15:52
Mit fyr: KL 2 15 Kw
Areal: 178
Brændsel: 8 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Vojens

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Per J. » 22 dec 2011 15:11

Jeg er meget tilfreds med min KL2 15KW. Kører nu på tredje år uden nogen som helst problemer og jeg er ikke for hurtig til at rense den.
Den dårlige kvalitet som Bigfoot nævner, kan jeg slet ikke genkende.

M.v.h.
Per

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 22 dec 2011 15:23

En lille update.

VVS-ekspertens montør har nu været og kigge på stokeren. Der sidder åbenbart en lille knop/forhøjning/knast/støbefejl i brænderhovedet, som sneglen har gået imod, og som har bøjet den åbenbart.

Han har taget snegl og motor med hjem, for at få sneglen skiftet, og motoren tjekket efter for skader.

han ville gøre hvad han kunne for at få den køreklar inden jul.

Så lidt positivt skal der da også siges om dem.

(han erkendte dog også at der var de stokere som kørte som de skulle, og som levede op til navnet, men der var også mandagsmodeller desværre.... Vi har så lige ramt to icon_frown.gif )
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af triumph » 22 dec 2011 15:29

For det første tror jeg at man kan sammenligne vvs eksperten med jem & fix. de rådgiver kun om prisen. Og noget af det de sælger er noget billigt skrammel, men hvis man køber en bacho skiftenøgle, så får man en bacho skiftenøge, bare billger end andre steder.

det er rimeligt nemt og sige at man ikke selv skal rode med en defekt stoker. Når man står uden varme, så er der vel ikke så meget andet og gøre.
Og problemet er at mange producenter ikke overholder købeloven (f.eks NBI) der kræver man sender sin brænder til rep hos dem, hvis den går i stykker.
Andre trækker med vilje tiden før de sender montør, for at presse folk til at udføre arbejde selv.

prøv selv at regne baglængs. Hvis man køber en stoker til 20.000, så er 5000 moms = 15.000. så skal forhandler tjene 30 % = 4500 => 10.500 til producent til fremstilling + fortjeneste. så skal der helst ikke komme for mange reklamationer, eller tidskrævende kunder


Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af hahomi » 22 dec 2011 16:23

triumph » 22 Dec 2011, 15:29 skrev:For det første tror jeg at man kan sammenligne vvs eksperten med jem & fix. de rådgiver kun om prisen. Og noget af det de sælger er noget billigt skrammel, men hvis man køber en bacho skiftenøgle, så får man en bacho skiftenøge, bare billger end andre steder.

det er rimeligt nemt og sige at man ikke selv skal rode med en defekt stoker. Når man står uden varme, så er der vel ikke så meget andet og gøre.
Og problemet er at mange producenter ikke overholder købeloven (f.eks NBI) der kræver man sender sin brænder til rep hos dem, hvis den går i stykker.
Andre trækker med vilje tiden før de sender montør, for at presse folk til at udføre arbejde selv.

prøv selv at regne baglængs. Hvis man køber en stoker til 20.000, så er 5000 moms = 15.000. så skal forhandler tjene 30 % = 4500 => 10.500 til producent til fremstilling + fortjeneste. så skal der helst ikke komme for mange reklamationer, eller tidskrævende kunder
Det kan jeg så afvise at de gør. Jeg var inde for at købe en ventilator til mit badeværelse og gik derfra uden ventilator, men med et råd om at købe 1, de ikke havde i deres sortiment.
Vælg dine kampe med omhu.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Brandsen » 22 dec 2011 16:51

Halløj i forum,

@ Bigfoot : (han erkendte dog også at der var de stokere som kørte som de skulle, og som levede op til navnet, men der var også mandagsmodeller desværre.... Vi har så lige ramt to )

Det er præcis derfor man skal købe Baxi, der findes ikke mandagsmodeller,
Baxi afsender nemlig aldig stokere om mandagen 8) 8)
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af pejle » 22 dec 2011 16:59

icon_cheesygrin.gif

Såvidt jeg husker er der også indlæg fra udtilfredse BAXI brugere. Alle leverandører laver fejl, spørgmålet er måske mere hvordan forhandleren og leverandøren håndtere disse fejl.

Igen jeg har ikke haft problemer med VVS-eksperten, heller ikke når jeg skulle have ombyttet et produkt ved fejl. Men dermed ikke sagt at andre ikke har problemer.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 22 dec 2011 17:30

Der er godt nok voldsomme forskelle i indlæg hvis man kigger ved KL kontra baxi. Ved KL er det jo næsten udelukkende knækkede splitter, og sådan. Ved baxi er de næsten kun omkring indstillinger som thy skal klare.

Men sådan en oplevelse her, gør at man virkelig bliver glad for sin baxi.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af pejle » 22 dec 2011 17:58

hmm - nu skal man også være 2-3 gange så glad for sin Baxi. Så er det jo egentlig sjovt det der med, at fordi det er en Baxi så er det jo fint med service fra Thy... men burde det give Baxi kredit?
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.


Besvar