Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

derfor dur KL stoker ikke

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 21 dec 2011 23:16

Ja den står skam stadig på listen ved http://www.vvs-eksperten.dk ... var endda lige inde og tjekke efter nu her. Og de roser den jo op over skyerne. Det er jo noget af det bedste på markedet, ifølge dem :shock:

Men ja, det er simpelthen sørgeligt at de kan være sådan. Jeg var lige forbi min makker der, for at han lige kunne læse korrektur på dette her, så han også er klar over tekstens indhold.

Jeg har dog ikke været helt korrekt. Det er sku lidt af en fejl jeg har begået, og den må jeg jo beklage, og den bør ikke få hele sagen til at falde til jorden. Men ham pensionisten er ikke 69, han er 68 icon_cheesygrin.gif

Han var nemlig lige på besøg, for at høre hvad dælen vi gør i morgen. Han har været i sparegrisen og kigge, og han har fået prisen at vide på en baxi fra dvcenter.
Men problemet ligger jo i at han har den røde skiderik stående, og den handel bliver nok tvivlsom at lade gå tilbage. Men det bliver nok det vi prøver på. For det bras der, kan ikke være noget man kan sove roligt med om natten.

Det som irriterer mig helt vildt, er endda deres valg om at undlade at vedkende sig fejl. De prøver jo endda at binde den på mig, da jeg første gang kontakter dem med problemet. At hvis det var en bolt, så var det min skyld, for de havde kun splitter originalt. Ergo, ved en bolt, så var det mit klyt.
Men når man giver udtryk for en forum som dette, at man er skribent her, og man kender til de mange mange indlæg omkring den stoker, så kan de pludselig godt kende til at der forefindes begge dele.
Havde jeg ikke gjort dem det klart, så var de jo bare blevet i deres kendsgerning, om at det var mig der havde lavet en gang lort, som de ikke vil dække. :evil:

Dette emne var nu heller ikke for at over rose twinheat eller baxi, lidt irriterende at nogle skal læse det sådan, hver eneste gang man kritiserer noget andet.
Det er nu bare sådan, at vores statistik, siger at de to stokere kører så godt som fejlfrit. Der er fejl ved alle ting, det kommer man ikke udenom. De fleste er selvskyldt, det kommer vi heller ikke udenom.
Men alle de fejl sådan en KL har, det er da helt til grin.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 21 dec 2011 23:18

Hans » 21 Dec 2011, 23:15 skrev: Hvad siger juraen egentlig om det? new5
Der må vel være noget garanti i henhold til købeloven.
Den er vi også lidt interesseret i. For ja, der må jo være noget med når emnet ikke dur, så må der være en form for returret. Det som irriterer her, er nok det at den stod et par måneder i garagen, hvor den ikke var sluttet til. Den blev købt i marts, og først sluttet til da vinteren stod for døren.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

levi

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af levi » 21 dec 2011 23:25

Bigfoot » 21 Dec 2011, 23:18 skrev: Den er vi også lidt interesseret i. For ja, der må jo være noget med når emnet ikke dur, så må der være en form for returret. Det som irriterer her, er nok det at den stod et par måneder i garagen, hvor den ikke var sluttet til. Den blev købt i marts, og først sluttet til da vinteren stod for døren.
Den bedste måde er at gå i dialog med leverandøren, - hvis han ikke ønsker at tage produktet retur til fuld pris pga. fejl/mangler, - så kan man forsigtigt indskyde at I ikke agter at droppe sagen, - og både vil skrive vidt og bredt om hændelserne, - og naturligvis også involvere forbrugerstyrelsen.

Som regel bør man kunne løse problemet via dialog, - det bør alle parter være mest tilfredse med :great:

P.S - Et godt råd, - hold hovedet koldt, - og lad være med at hidse jer op i telefonen, - I kommer langt længere med dialog end med at råbe af hinanden :great:

Bjarke J
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 189
Tilmeldt: 29 sep 2011 00:09
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 172 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8544
Årligt forbrug: 4 ton (i teorien!)
Geografisk sted: Mørke

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bjarke J » 21 dec 2011 23:29

Når du køber en vare har du altid 2 år reklamationsret, og har derfor mulighed for at lade købet gå tilbage, hvis varen er behæftet med fejl, der efter gentagene reparationer ikke bringes i orden.
Jeres problem er nok, at i selv har rodet med skidtet. Der er vist noget med at forhandleren har lov til at insistere på at bruge en bestemt montør/reparatør, men jeg er ikke helt sikker. Hvis i er autoriserede VVS, er det muligt det er fint nok, i henhold til købeloven.
Tag evt. kontakt til forbrugerrådet (http://taenk.dk/). De kan sikkert hjælpe på en eller anden måde.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Tom_AT » 21 dec 2011 23:36

Bigfoot, måske det lige var en ide at smide dette op på www.trustpilot.dk ?
I øvrigt som andre også er inde på. Det kan ikke passe af i skal lade jer nøjes med dette. Der må være en løsning på det.

Alternativt er der jo altid EB.dk som sidste løsning.


Hans
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 210
Tilmeldt: 11 feb 2010 22:06
Mit fyr: JA stoker på Tasso US3
Areal: 140+70 (+300L vvb)
Brændsel: savsmuld, træpillesmuld
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Geografisk sted: Tvindelstrup v. Ringsted
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Hans » 21 dec 2011 23:40

levi skrev: Den bedste måde er at gå i dialog med leverandøren...

Som regel bør man kunne løse problemet via dialog...

P.S - Et godt råd, - hold hovedet koldt...
Det er selvfølgelig rigtigt, og den tilgang mener jeg også man som kunde generelt bør have.
MEN hvad sige juraen om det?
Mvh.
Hans

levi

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af levi » 21 dec 2011 23:48

Hans » 21 Dec 2011, 23:40 skrev: Det er selvfølgelig rigtigt, og den tilgang mener jeg også man som kunde generelt bør have.
MEN hvad sige juraen om det?
Produktet skal virke efter max. 3 reparationer. - Ellers har kunden krav på sine penge igen.

MEN - det springende punkt her er, - har man i denne sag selv fået lov til at reparere anlægget selv ? - Det kan godt blive en tvist hvis leverandøren mener at han skal have chancen for at lave anlægget....

Men skidt med juraen, - jeg tror ikke på der er nogen leverandører der vil have utilfredse kunder for "så lidt" - omtaleværdien de vil få ved at være "rasmus modsat" kan skade dem langt langt mere....

Så jeg tror det kan ordnes via dialog og i fredsommelighed, - hvis ikke så skal der bare fuld skure på imod dem :great:

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 22 dec 2011 08:05

vi har i dag tænkt os at kontakte dem, for at høre om vi kan lade handelen gå tilbage.
De har sådan set godkendt at vi reparerede den, for de gav os jo de ting som vi skulle være obs på.
Selve reparationerne er jo også på et meget lavt punkt. Det drejer sig om en split vi har skiftet.

Vi gider ihvertfald ikke at rode mere med den, og den arme gamle mand skal sku da have varme på.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af timkenneth » 22 dec 2011 08:26

det bliver nok en hård kamp med handlen tilbage. eksperten vil nok til en hver tid forsøge at "sende en montør" og udbedre evt. fejl.

det er satme en trist tråd det her. NOGET helt andet. hvilket vvs firma/smed kan på nogen måde stå inde for at sætte noget op fra vvs-eksperten (siger hermed ikke alle deres stoker/pillefyr er i samme kvalitet overstående KL)

ps. der kan tolkes som jeg omtaler trådejer+ven, hvilket jeg ikke gør, men ekspertens såkaldte "montører"

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 22 dec 2011 08:40

Jamen vi har prøvet at opsætte tre styk fra vvs-eksperten. Den tredje er en biomax, så den kan jeg godt fortælle lidt om også, men den virker sådan set lige pt, der er dog lidt problemer med at den ikke kan klare en alt for stor skorsten.

Deres egne montører er jo indlejede smede fra de forskellige områder.... jeg fatter ikke at nogen vil ligge navn til det. Men omvendt igen, så er det jo en tid hvor man ikke må være alt for kræsen med det arbejde man kan få.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar